iDoceo Connect, åpne spørsmål og stikkord

Mer
5 år 3 måneder siden #7918 by jgoddard
Hei Bert
Dette er en veldig interessant funksjon.
Jeg eksperimenterer med autogradering med nøkkelord. Jeg ønsket å ha en vurdering av korte essays med 5 poeng hver, med 5 ønskede nøkkelord, med kreditt på 1 pkt for hvert av disse 5 nøkkelordene. Jeg kan så langt ikke se hvordan jeg gjør det og kan ikke finne noen detaljerte forklaringer på autoscore-funksjonen.

Kan du peke meg i riktig retning.
Skål
J

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 3 måneder siden #7919 by jgoddard
Besvart av jgoddard på emnet iDoceo Connect, åpne spørsmål og stikkord
For øyeblikket kan jeg se to tungvinte måter å gjøre dette på.

Hvis mine stikkord er: lykke, kjærlighet, helse, familier, fellesskap
Jeg tenkte at den enkleste måten var å ha disse stikkordene i det første området og tildele ett poeng. Men programmet får bare ett poeng totalt hvis de har ett av disse ordene.

Hvis jeg legger disse ordene i fem grupper (gjentatt fem ganger), hvis de skrev kjærlighet én gang, ville de få 5 poeng (kreditt 5 ganger).

Jeg antar at jeg nå ser at måten dette er ment er å ta den første ordgruppen og gå inn: lykkelig, lykke
For det andre: kjærlighet, kjærlig, elsker
For det tredje: helse, sunn
For det fjerde: familie, familier
For det femte: fellesskap, fellesskap
Dette vil gi maks 1 poeng fra hver gruppe, og dermed 5 opint totalt (mulig).
Virker som en tungvint måte å gjøre det på, men gir fleksibilitet til å legge til ord som er nære, som å legge til "relasjoner" til familiegruppen.

Noen snarveier?
J

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 3 måneder siden #7921 by bert
Hei jgoddard,
Installer første versjon 5.0.1 tilgjengelig på denne lenken
itunes.apple.com/app/apple-store/id477120941?mt=8

Nøkkelord oppfører seg som du nevnte i forrige innlegg. Hver kombinasjon/gruppe gir et antall poeng, og du skal legge til alle mulige svar som anses som riktige.
Det er den eneste måten som tillater en viss fleksibilitet i svarene samtidig som man er streng i tildelte poeng

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 3 måneder siden #7932 by jgoddard
Besvart av jgoddard på emnet iDoceo Connect, åpne spørsmål og stikkord
Prøvd på en test...veldig interessant og har mye potensiale!

Noen ønskelister:
1. Aktiver IOS-stavekontrollen for å fungere når du skriver spørsmålene
2. Tillat delvis manuell scoring av spørsmål. Evne til å overstyre poengsum på noen/enhver spørsmål.
3. Tillat manuell poengføring i karakterboken. For eksempel ønsket jeg å gi en elev en null som ikke kom og ikke hadde planer om å gjøre opp testen, men jeg kunne ikke finne en måte å gi null.

Takk!

Jim

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 3 måneder siden #7933 by bert
Takk Jim.

Angående 1. dette avhenger av iPad-innstillingene dine. Sørg for at stavekontroll er aktivert under iPad-innstillinger > Generelt > Tastatur

Når det gjelder 2&3, hvis du dobbelttrykker på en celle, vil du kunne endre resultatet manuelt på ethvert spørsmål.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 3 måneder siden #7938 by jgoddard
Besvart av jgoddard på emnet iDoceo Connect, åpne spørsmål og stikkord
Takk for svar...
Når det gjelder stavekontrollen, er dette den eneste fasetten til enhver app der stavekontrollen min ikke er operativ.

For manuell scoring for å angi null for en elev kom ikke i det hele tatt...Jeg ser fortsatt ikke måten å gjøre dette på...

J

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 3 måneder siden #7939 by bert
Når du har en sjanse, dobbelttrykk på en celle der du vil sette den 0-en og send meg et skjermbilde. Det kan være noe galt.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.