IDoceo koble til

Mer
5 år 10 måneder siden #7484 by Bakholdsangrep 66
IDoceo koble til ble opprettet av Bakholdsangrep 66
IDoceo connect hvis den utvikles videre vil gi meg mange muligheter.

Foreløpig vil jeg ha muligheten til at studentene kan fylle ut samme rubrikk på nytt etter å ha levert den inn...

Jeg vil for eksempel holde styr på hva elevene mine har gjort. De må følge med på det ved hjelp av iDoceo connect.. Jeg vil da ha en oversikt over hvor de er med arbeidet sitt og kan skille seg bedre i timen. Men etter at de har merket spørsmål 1-5 og 6-10 A som ferdige, vil jeg at de skal kunne merke spørsmål 30-40 som ferdige på et senere tidspunkt. Akkurat nå etter innlevering er det stengt for studenter..

Så gjør det slik at jeg som lærer kan la den stå åpen etter levering eller la den lukke.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden #7485 by bert
Besvart av bert på emnet IDoceo koble til
Takk Ambush66,
Bruker elevene dine Microsoft/Google Login, den anonyme ROOM-nålen eller begge deler?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden - 5 år 10 måneder siden #7486 by Bakholdsangrep 66
Besvart av Bakholdsangrep 66 på emnet IDoceo koble til
De bruker google login.

Håper jeg gjorde meg klart..
Jeg ønsker muligheten til å la rubrikken stå åpen etter at elevene har levert svarene sine. Når du bruker den for å holde oversikt over fremgangen deres, er dette veldig nyttig.

For annen bruk, for eksempel å gradere sitt eget arbeid, vil jeg at det skal lukkes etter at de har levert inn svarene sine... så det ville vært fint om du kan ha en bryter eller noe for å ha rubrikken i åpen eller lukket tilstand..



....
(
Og hvis jeg kan legge til..
Kanskje de i fremtiden kan ha en lignende forbindelse med badgemaker, slik at merkene automatisk belønnes hvis elevene når et visst antall poeng
)
Sist redigert: 5 år 10 måneder siden av Bakholdsangrep 66.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden #7487 by bert
Besvart av bert på emnet IDoceo koble til
Regn med det

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden #7510 by Bakholdsangrep 66
Besvart av Bakholdsangrep 66 på emnet IDoceo koble til
Hei Bert

Jeg har tenkt litt videre..

Idoceo Connect:

1: ha muligheten til å ha en åpen oppgave for studenter.. slik at de kan oppdatere fremgangen etter å ha hendt den inn

2: gjør det slik at du som lærer kan oppdatere en oppgave, for eksempel når du legger til oppgaver på en liste som elevene skal fullføre.

3: gjør oppdateringsfremdriften toveis... for eksempel når elevene mine jobber to og to med en presentasjon. Jeg ønsker å evaluere denne prosessen ved å fylle ut en rubrikk. Det ville da være fint om elevene mine kan se denne rubrikken til enhver tid slik at de vet hva jeg tenker om samarbeidet deres og kan tilpasse seg ved å prøve hardere om nødvendig (i dette tilfellet kan de ikke endre rubrikken selv, så det er egentlig ikke en oppgave). Og hvis de gjør det, vil jeg gjerne oppdatere denne rubrikken for å reflektere over deres forskjellige holdning med en annen vurdering.

4: netteksamener er en god idé... men hvis folk begynner å jobbe med dem vil du snart ha mange eksamener, gode eller dårlige. Så du trenger noe for å kategorisere dem... karakterer verdien og legg dem i mapper for senere bruk (denne mappestrukturen bør være koblet til kontoen din slik at du ikke trenger å gjøre alt arbeidet på nytt hvis du må installer iDoceo igjen eller noe).. Jeg bruker også Lesson Up som egentlig er en nettbasert databank med leksjoner laget av lærere.. Den er flott, men lider også av mye søppelmateriale.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden #7512 by Bilsbym
Besvart av Bilsbym på emnet IDoceo koble til
Hvis jeg kan legge til:

Planlegger du å inkludere «Tekstsvar»-spørsmål i iDoceo connect?
Det ville vært flott, ettersom noen ferdigheter må evalueres gjennom lange «essay»-svar og flere valg ikke gjelder i dette tilfellet.
Følgende bruker(e) sa takk: JasonM

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden #7513 by bert
Besvart av bert på emnet IDoceo koble til
Klart jpkhazoom, vi vil ha tekstsvar

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden #7515 by jusch12
Besvart av jusch12 på emnet IDoceo koble til
Takk for at du la til idoceo connect, iDoceo labs setter virkelig andre apps og nettsider til skamme...
Elevene mine fortalte meg i dag at de ikke kunne se hvor mange spørsmål de hadde svart på riktig, jeg tror det ville være en nyttig funksjon å kunne få rask tilbakemelding etter hvert spørsmål eller i det minste på slutten.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 10 måneder siden #7516 by bert
Besvart av bert på emnet IDoceo koble til
Hei jusch12,
Ja, det er noe vi vil legge til som et alternativ, regn med det.

Problemet å ta opp her er at siden vi skal blande forskjellige typer svar (se @jpkhazoom-innlegget ovenfor), vil poengsummen ikke være endelig, med mindre alle svarene er flervalgs og kan verifiseres automatisk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #7651 by JasonM
Besvart av JasonM på emnet IDoceo koble til
Fantastisk nytt tillegg til appen. Jeg opprettet vurderingen min og la den til for å finne ut at barn under 13 år ikke kan bruke denne funksjonen. Hvorfor er det sånn?

Takk skal du ha,

Jason
Sist redigert: 5 år 7 måneder siden av JasonM.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.