Standarder, ferdigheter og rubrikker

Mer
6 år 5 måneder siden #7230 by Nenuial
Standarder, ferdigheter og rubrikker ble opprettet av Nenuial
Finnes det noen veiledninger eller eksempler på hvordan disse funksjonene kan brukes? Jeg vil gjerne se noen eksempler. Jeg leker for tiden med det, men det er tungvint å finne ut hva som gjør hva og hvordan det kan passe sammen. Søknader fra den virkelige verden er velkomne.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 5 måneder siden #7241 by bert
Besvart av bert på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
Hei Nenuial,
Jeg er redd vi ikke har disse opplæringene ennå. Hvert land har sine egne krav og endres ofte slik at standarder og nøkkelferdighetsfunksjoner fortsatt blir forbedret med våre brukerforespørsler.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 5 måneder siden #7242 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
Takk for ditt svar. Jeg tror en form for "eksempler" ville vært veldig nyttig for å kunne tenke "å ja det kan være et alternativ for meg". Spesielt koblingen mellom ferdigheter og standarder er ikke helt klar for meg ennå.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 5 måneder siden #7243 by bert
Besvart av bert på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
Du kan jobbe med ferdigheter og/eller standarder uten noen kobling mellom dem. Det er et spesielt krav i noen land, men det er kanskje ikke til nytte i ditt.

Kun ferdigheter:
- Legg dem til i hovedskjermen > Innstillinger > Nøkkelferdigheter
- Aktiver dem i karakterboken din > Tre prikker øverst til høyre > Nøkkelferdigheter
- Tildel dem etter eget ønske til kolonner eller rubrikker
- Du vil se resultatene i Sammendrag > Widgets > Nøkkelferdigheter

Kun standarder:
- På samme måte som ferdigheter: Innstillinger > Standarder, legg til dine
- Aktiver dem i karakterboken din > Tre prikker øverst til høyre > Standarder
- Tilordne dem til kolonner

Du kan:
- Tilordne både ferdigheter og standarder manuelt til kolonner/rubrikker uten noen kobling mellom dem
- eller når du konfigurerer standardene dine, kan du tilordne en spesiell kombinasjon av nøkkelferdigheter til hver enkelt. Når denne standarden brukes på en kolonne, vil den valgte kombinasjonen av nøkkelferdigheter også bli lagt til.
Følgende bruker(e) sa takk: Nenuial, Nardley

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 5 måneder siden #7244 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
Jeg begynner å få taket på det!

Jeg ville ha en forespørsel. Hvis det var mulig å sortere standardene ville det vært flott. Jeg har prøvd med forskjellige koder for å få dem i den rekkefølgen jeg ønsker, men uten hell.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 3 måneder siden #7318 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
Jeg prøver å bruke flere kolonner > Nøkkelferdighetsberegning og har et spørsmål/merknad angående hvordan dette fungerer. Jeg prøver å få kolonner for hver av mine ferdigheter, men det jeg får er i stedet kolonner for hver standard innenfor ferdighetene (ligner på det jeg får med standardene - beregning). Er det en måte for meg å generere kolonner som gjenspeiler hva jeg kan få i ferdighetsmodulen og hvordan?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 3 måneder siden #7319 by bert
Besvart av bert på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
De flere kolonnene > Nøkkelferdigheter - beregning vil lage en gjennomsnittsberegning med alle kolonnene i karakterboken som tilhører denne spesielle nøkkelferdigheten, lik widgeten.

Widgeten tar alle nøkkelferdigheter og utfører denne beregningen, mens nøkkelferdigheter - beregning gjør gjennomsnittet for én ferdighet om gangen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 3 måneder siden #7320 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
Ikke sikkert jeg skjønner det.

La oss si at jeg har to nøkkelferdigheter.

Hver nøkkelferdighet er knyttet til en rekke standarder i mitt tilfelle. I de forskjellige evalueringene koblet jeg disse kolonnen til en eller flere standarder.

Nå i nøkkelferdighetswidgeten har jeg disse ferdighetene med et gjennomsnitt. Som er flott. Jeg vil ha en kolonne (formel) som gjør det samme, slik at jeg kan sette den inn i en studentrapport.

Nøkkelferdigheter - beregning genererer kolonner der tittelen på kolonnen er en standard og ikke ferdigheten.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #7321 by bert
Besvart av bert på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
På nøkkelferdighetswidgeten > trykk på en celle under en bestemt nøkkelferdighet, og du vil se sammensetningen av det gjennomsnittet. Det vil samsvare med det du ser på de flere kolonnene - Nøkkelferdighetsberegning
Sist redigert: 6 år 3 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
6 år 3 måneder siden #7322 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet Standarder, ferdigheter og rubrikker
Ok, så i utgangspunktet hvis jeg vil ha samme "visning" som ferdighetswidgeten med en kolonne per ferdighet, må jeg gjenskape gjennomsnittene basert på kolonnene generert av nøkkelferdighetsberegningen.

Så min forespørsel vil være:
Det ville vært en flott funksjon hvis det i flere kolonner var en måte å generere kolonner som gjenspeiler det du ser i ferdighetswidgeten: én kolonne per ferdighet!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.