kopiere merkeark fra 1 klasse til en annen?

Mer
11 år 6 måneder siden #2024 by Nkrista
Hei Bert,
Når du prøver å kopiere et merkeark fra 1 klasse til en annen klasse, kopierer det bare formatet til det arket og ikke dataene. Er dette en feil?

Nick

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #2029 by bert
Hei Nick,
Det er ikke en feil, men jeg antar hva du prøver å gjøre, og vi vil forbedre det i vår neste store utgivelse. Det er noe som allerede er etterspurt.
La meg forklare litt...
Teoretisk sett er hver elev i en klasse unik (har en unik ID), så kopiering av et merkeark fra en klasse til en annen ville ikke fungere "ut av boksen", siden det ikke er noen entydig måte å matche dataene fra en elev fra en klasse til en student i en annen.
I praksis er det en annen historie ... og på grunn av noen veldig spesifikke behov, kommer vi til å legge til denne funksjonen ved å prøve å matche navnene fra en klasse til den andre og dermed kopiere format og data sammen.
Håper det løser problemet ditt

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #2030 by bert
Forresten... Jeg glemte å nevne at hvis du eksporterer til en CSV og importerer den til en annen klasse, vil den prøve å matche navnene i CSV-filen med gjeldende navn i den klassen, slik at du kan flytte et merkeark "inn i" en annen klasse (men denne gangen vil ikke noe format bli overført.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.