Importerer klasser

Mer
11 år 6 måneder siden #1675 by jdk
Importerer klasser ble opprettet av jdk
Jeg har nylig kjøpt Idoceo og har importert de fleste klassene mine fra sims. Jeg har et reelt problem med å importere to av klassene mine. Jeg ser ut til å være det. Gjør alt det samme, men de importerer ikke til Idoceo. Navnet på klassen vises på tavlen, men når jeg trykker på klassen blinker det rett tilbake til menysiden på I-paden min. Jeg har egentlig ikke råd til å gi dette mer tid siden jeg bruker opp verdifulle ledige perioder, nå er jeg i en posisjon hvor jeg bruker min gamle lærerplanlegger og I-pad, som er en faf. Jeg lagrer dem som csv-filer, jeg har prøvd å gjøre det via e-post og via Dropbox, fortsatt ingen glede. noen tanker?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 6 måneder siden #1676 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Importere klasser
Hei jdk,
Det har vanligvis å gjøre med at den første kolonnen har en veldig lang verdi (i noen av radene) i stedet for et elevnavn , kanskje et slags tillegg eller en dato ( / og \-tegn gir noen problemer) i mellom.
Jeg antar at du ikke kan... men hvis du ikke har noe ubeleilig, send meg filen(e) til support@idoceo.net, så sjekker vi den umiddelbart for deg.


PS: Vi har forbedret CSV-importfunksjonene for å unngå disse problemene, men det venter fortsatt på den endelige godkjenningen, og det kan ta noen dager å nå appbutikken.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • Anonym
11 år 6 måneder siden #1677 by Anonym
Besvart av Anonym på emnet Re: Importere klasser
Tusen takk for hjelpen, jeg har ordnet det nå - det var litt tekst under elevenes navn i den første kolonnen, jeg slettet dette og det fungerte bra. Jeg kan nå arkivere min gamle lærermerkebok! Tanker igjen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • sam
11 år 6 måneder siden #1902 by sam
Besvart av sam på emnet Importerer klasser
tror jeg kanskje forstår nå...det vil ikke fungere hvis du importerer mer enn én kolonne f.eks en egen kolonne for etternavn og fornavn. Så csv-filen må ha etternavn og fornavn i samme kolonne. så fungerer sorteringen...som biologieksemplet gitt med programvaren.
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.