[LØST] Rotet gjennomsnitt

Mer
5 år 3 uker siden - 5 år 3 uker siden #8044 by MrTorres
[LØST] Rotet gjennomsnitt ble opprettet av MrTorres
Oppdater: Jeg lar dette ligge her i tilfelle noen andre har det samme problemet.

LØSNING: Dette var en feil fra min side. Jeg vurderer på en skala fra 0 % til 100 %, men alle kolonnene mine ble satt til "Numerisk karakter (generisk) Maks poengsum 100.00", som åpenbart er feil innstilling for dette formålet. Etter å ha endret alt til innstillingen "Fra 0 til 100", endte beregningene slik jeg ville.

God ettermiddag,

Jeg legger ved to bilder som jeg håper vil forklare problemet mitt. Den første viser en mappe med noen kolonner som jeg må for å gi gjennomsnittskarakteren til elevene mine:

1. Lekser og deltakelse (10 %)
2. Quiz I (5 %)
3. Midtveiseksamen (35 %)
4. Quiz II (5 %)
5. Avsluttende eksamen (35 %)
6. CAADI (10 %)

Mappen er satt til AVERAGE med forskjellig vekt som vist på det andre bildet. Beregningene som vises i mappen går imidlertid forbi 1,000 poeng, som bør maksimalt være 100 %. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Det er to kolonner som har formler i selve mappen:

1. Lekser og deltakelse: Dette er plassert i sin egen fane, med sannsynligvis rundt 20 graderte oppgaver og formelen er satt til AVERAGE (med lik vekt).

2. CAADI: Ligger også i sin egen fane, den inneholder to mapper, begge satt til AVERAGE med forskjellig vekt og selve CAADI-kolonnen er et AVERAGE (lik vekt) av begge mappene.

Jeg vet ikke hvor mye mer spesifikk jeg kan være, men jeg kan ta mange skjermbilder hvis det er nødvendig.
Vedlegg:
Sist redigert: 5 år 3 uker siden av MrTorres.
Følgende bruker(e) sa takk: brettm

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.