Beregning av karakterer

Mer
10 år 2 uker siden #4490 by normanremer
Beregning av karakterer ble opprettet av normanremer
Jeg har et spørsmål om karakterberegning når oppgaver skal ha ulik vekt. For eksempel, hvis oppgave 1 er 30 poeng, men oppgave 2 og 3 hver bare er 10 poeng, forventer jeg at oppgave 1 har større vekt (i hovedsak bør den beregnede karakteren være summen av alle poeng opptjent delt på totalt mulige poeng). Det ser ut til at karakterer beregnes som prosent av hver oppgave, og disse prosentene beregnes deretter sammen (uavhengig av poengvekt). Det er et alternativ for koeffisientberegning, men dette krever at multiplikatoren angis for hver oppgave (en kjedelig oppgave, spesielt hvis oppgavene har uvanlige poengverdier).

Er det noe jeg mangler her? Eventuelle råd vil bli satt stor pris på.

Takk,

--Norman

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 2 uker siden #4497 by bert
Besvart av bert på emnet Beregning av karakterer
Hei Norman,
Du bør bruke editoren kalt 'Beregning - tillegg' i stedet.
Når du har valgt kolonnene, velger du alternativet "Prosentandel over totalt tillegg"
Nedenfor finner du et par bilder for å illustrere konfigurasjonen ytterligere, i dette eksemplet har de tre første kolonnene samme karaktertype fra 0 til 100, men det fungerer på samme måte med forskjellige oppgaver.

Her er det endelige resultatet, legg merke til Karakter-kolonnen med antall oppnådde poeng



Og her konfigurasjonen



Hvis noe ikke er klart nok, gi meg beskjed.
I tillegg kan du finne denne linken er også nyttig
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 8 måneder siden #4843 by normanremer
Besvart av normanremer på emnet Beregning av karakterer
Kjære Bert,

Med iDoceo 3.5 har beregningsalternativene endret seg noe (med "Enkelt tillegg" vs. "Prosentandel over totalt tillegg"). Av en eller annen grunn kan jeg ikke få de beregnede kolonnene mine til å vises i prosent, og alternativet "Legg til %-suffiks" er ikke lenger tilgjengelig.

Helt siden den nye versjonen har jeg hatt problemer med å legge til vektet karakter (beregne totalkarakteren ved å bruke prosenter av flere sett med kolonner), så jeg brukte en eldre karakterbok opprettet før versjon 3.5 og redigerte den for å tjene mine formål...kanskje det finnes noe merkelig kompatibilitetsproblem? Eller kanskje jeg bare er helt tykk, og jeg mangler noe.

Kanskje disse to problemene henger sammen på en eller annen måte?

Takk for ditt fortsatte arbeid med denne verdifulle appen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 8 måneder siden #4844 by bert
Besvart av bert på emnet Beregning av karakterer
Hei Norman,
Vil du sende meg en mal til support@idoceo.net med den nyeste konfigurasjonen din?
Fortell meg hvilken fane og hvilke kolonner du har problemer med.

Jeg tror en mal uten data, bare kolonner, vil gjøre det nå. Fra gjeldende karakterbok trykker du på Eksporter > Del > Inkluder alle faner, så ser jeg den så snart som mulig.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.