Sammenligner to celler

Mer
9 år 11 måneder siden - 9 år 11 måneder siden #4567 by dunkymunky
Sammenligner to celler ble opprettet av dunkymunky
Hi

Jeg vil gjerne sammenligne to celler i karakterbok, og enten gi en verdi eller ha en slags betinget formatering. Det kan være lettere hvis jeg forklarer hvordan jeg oppnår dette i excel:

Elevene mine har målkarakter. Hver gang de tar en test, har jeg en vlookup-formel som tar målkarakteren deres, tildeler den en numerisk verdi, så bruker jeg en vlookup for å få en numerisk verdi for deres siste testkarakter, trekke den ene fra den andre. Hvis resultatet er enten -1 eller -2 (dvs. de når målet sitt eller slår det) blir cellen grønn, hvis den er under null (dvs. at de ennå ikke treffer målet, blir den oransje) hvis resultatet er - 3 (dvs. de er langt unna målet) blir den rød.

Er det mulig å oppnå dette i idoceo?

Jeg ville vært glad hvis det bare gir meg det numeriske svaret i regnestykket, på den måten kan jeg angi disse som karaktertyper og farge dem deretter.

Jeg har lagt ved excel-versjonen min, så du har en idé.

Vennligst hjelp!
Sist redigert: 9 år 11 måneder siden av dunkymunky.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 11 måneder siden - 9 år 11 måneder siden #4568 by dunkymunky
Besvart av dunkymunky på emnet Sammenligner to celler
Det ville ikke la meg laste opp filen, her er en lenke til den

onedrive.live.com/redir?resid=6265FEB898...Q&ithint=file%2c.xls
Sist redigert: 9 år 11 måneder siden av dunkymunky.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 11 måneder siden #4569 by bert
Besvart av bert på emnet Sammenligner to celler
Hei dunkymunky,

I den nåværende versjonen av iDoceo kan du konfigurere dette, men på en litt hacky måte.
Finn vedlagt et eksempel nedenfor som vil gi deg en idé om hvordan den er satt opp, 'Åpne i' iDoceo og skriv inn 1111 som passord.

Imidlertid jobber vi nå med vår neste oppdatering, iDoceo 3.1 som vil gjøre denne oppgaven mye enklere. Det vil snart være tilgjengelig, jeg vil si om ca. 2 uker ( her detaljene )

Og her et skjermbilde av de nye sammenlignings- og rangeringsfunksjonene. I stedet for disse pilene, vil du kunne velge farger i stedet (rød under, rav på målet, grønn over)





PS: Ikke bekymre deg for det Excel, forumet lar deg ikke legge ved den filen!
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.