Doble \ multiplisere et tall

Mer
10 år 3 måneder siden #4348 by smiffy
Doble \ multiplisere et tall ble opprettet av smiffy
Hei - på grunn av et komplisert halvpoengproblem og eksamensstyrets regler må jeg doble en karakter som en student får før jeg gjør en tekstkarakterberegning på den. For eksempel hvis de får 40 av 45 vil merket dobles til å bli 80 av 90. Kan det gjøres gjennom Idoceos beregningsmotor?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 2 måneder siden #4363 by bert
Besvart av bert på emnet Doble \ multiplisere et tall
Hei Smiffy,
Det kan ikke gjøres ennå, men internt vil iDoceo behandle 40 av 45 nøyaktig det samme som 80 av 90. Jeg antar at du vet det allerede.
Hvis du vil dele den beregningen, gi meg beskjed, så skal jeg huske på det til neste oppdatering

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 2 måneder siden #4365 by smiffy
Besvart av smiffy på emnet Doble \ multiplisere et tall
Takk Bert - ideen er at jeg bruker en tekstkarakterberegning for å regne ut A* - G-karakterer. A* er 81 av 90 (90 % i tekstkarakteroppsett), A er 72 av 90 (80 %), B er 63 (70 %) osv.

Jeg oppdaget da at denne beregningen er basert på 2 emner som er verdt 45 poeng hver (dvs. 2 x 45 betyr totalkarakter av 90). Jeg prøver å sette karakter på bare 1 emne av 45, men når jeg setter opp dette i stedet betyr det at A* er verdt 40.5 av 45, A er verdt 36 av 45, B er verdt 31.5 av 45 osv. Dette er mer problematisk ettersom halve karakterer ga meg problemer da jeg prøvde å sette opp tekstkarakteren. Så den beste løsningen jeg tenkte var å doble karakteren av 45 for ett emne, slik at jeg enkelt kunne regne ut karakteren.

Når alt dette er sagt - fant jeg en måte å gjøre det på ved en ren tilfeldighet. Ved å bruke en normalisert konverteringsberegning på merket av 45 doblet det tallet ganske vellykket! Kommer dette til å fungere? Det ser ut til å være for nå!

Jeg er ikke sikker på hvor vanlig denne omstendigheten vil være. Men jeg har en løsning foreløpig.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.