Gjør om karakterer av 60 til tekstkarakterer

Mer
10 år 6 måneder siden #3969 by smiffy
Hei - jeg sliter fortsatt litt med beregningsmotoren, men så langt hver gang har det vært en måte å gjøre det på! Jeg ønsker å gjøre en karakter av 60 til en tekstkarakter. Karakterene bestemmes av antall oppnådde karakterer i blokker: 0-17(G), 18-23(F), 24-29(E), 30-35(D), 36-41(C), 42- 47(B)48-53(A) og 54-60 (A*). Det som forvirrer meg er at disse karaktergrensene ikke bruker prosenter, så jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal uttrykke tekstkarakteren i prosenter slik at utregningen kan gjøres. Må jeg regne litt på dette på en eller annen måte? Eller er det en måte innebygd?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden #3971 by bert
Hei Smiffy
Ja, karaktergrensene bruker prosenter fordi de vil fungere for alle typer merker du prøver å konvertere det fra (dvs. av 50, 40, osv.)

iDoceo kan gjøre regnestykket for deg for deretter å kunne lage den tekstkarakteren.

Håper dette ikke skaper mer forvirring i spørsmålet ditt. Ville bare vise deg hva jeg har gjort for å få de verdiene du trenger. Det kan være lurt å hoppe over dette og gå rett til neste innlegg hvor jeg legger ut de endelige verdiene for tekstkarakteren din.

I dette bildet nedenfor har jeg nettopp lagt til en kolonne med et merke av 60, og i kolonnen ved siden av en enkel beregning som tar hensyn til 100% av denne kolonnen og representerer den som en prosentandel (Karaktertype Fra 0 til 100)


Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden #3972 by bert
Her er konfigurasjonen av den karaktertypen



Og hvordan det ville se ut i vårt forrige eksempel, der vi endrer karaktertypen "Fra 0 til 100" for vår nye "Smiffys karaktertype"

Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden #3973 by smiffy
Besvart av smiffy på emnet Gjør om karakterer av 60 til tekstkarakterer
Fantastisk Bert tusen takk! Jeg har lykkes med å få det til å fungere, og har til og med klart å bruke beregningstilleggsalternativet for å doble karakterene for 2 moduler (altså totalt antall karakterer av 120) og deretter beregne en samlet karakter ved å bruke samme system.

En ting plager meg litt - mine beregningskolonner har sine data i fet tekst, mens de første kolonnene ikke gjør det - hvordan slår jeg av fet skrift for kolonnedataene?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden #3974 by bert
Det er ikke noe alternativ for å slå av fet skrift ennå...

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 6 måneder siden #3975 by smiffy
Besvart av smiffy på emnet Gjør om karakterer av 60 til tekstkarakterer
OK takk for nå, avfeting av beregningsdata er noe jeg vil se om det er mulig for en ny versjon. Takk igjen.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 3 måneder siden #4307 by Sullivan
Besvart av Sullivan på emnet Gjør om karakterer av 60 til tekstkarakterer
Hei,
Lenge leser, første gangs ringer! Jeg prøver å gjøre akkurat det denne tråden diskuterer, og jeg får det ikke til å fungere. Kan noen vise meg eller fortelle meg hvordan jeg må konfigurere de to kolonnene slik at jeg kan komme fra råpoengsummen til en karakter.
Jeg tror jeg trenger veldig grunnleggende instruksjoner, for uansett hva jeg prøver, fungerer det ikke.
Takk på forhånd!!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 3 måneder siden #4308 by smiffy
Besvart av smiffy på emnet Gjør om karakterer av 60 til tekstkarakterer
Basert på alle dataene som allerede er brukt i dette emnet:

Trinn 1 - Sett opp en A* - G-tekstkarakter i henhold til Berts bilde der A* er verdt 90%, A er verdt 80% osv.

Trinn 2 - Ha en kolonne i karakterboken din som har en tallbasert "Karaktertype" og viser tall mellom 0 og 60 (som i karakterer ut av 60)

Trinn 3 - Legg til en ny kolonne, velg "Beregning" i "Editor". For "Karaktertype" i denne kolonnen, bruk tekstkarakteren du satte opp i trinn 1.

Trinn 4 - Sett opp beregningen din. Ta med 0-60-kolonnen i beregningen (fra trinn 2) og gjør denne verdt 100 %.

Ferdig! Du skal nå kunne få en tekstkarakterekvivalent for tallene 0 - 60.

Håper det hjelper.
Følgende bruker(e) sa takk: Sullivan

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 3 måneder siden #4312 by Sullivan
Besvart av Sullivan på emnet Gjør om karakterer av 60 til tekstkarakterer
Perfekt! satt stor pris på Smiffy!! :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.