Feilaktige beregninger (løst)

Mer
11 år 11 måneder siden #245 by Doktor_VVV
Feilaktige beregninger (løst) ble opprettet av Doktor_VVV
Hei!
Jeg er fra Ukraina! Har du brukere fra Ukraina for øyeblikket, eller er jeg den første? ;)

Jeg prøver å tilpasse programmet etter faget mitt, men har fortsatt noen problemer med beregninger. Her er det:

19 praktiske klasser (merk fra 0 til 6 for hver). I ny versjon av iDoceo (1.7) beregner den bra alle 19 kolonnene! Totaltall må være i absolutte tall, ikke i %. Så for øyeblikket er alt bra.

Etter praktiske timer må studentene bestå modulkontroll, som inkluderer tester og spørsmål. Så, på samme linje har hver elev testkontroll fra faget mitt (fra 0 til 40 for denne typen arbeid)
Neste på samme linje har hver elev 4 spørsmål (fra 0 til 10 for hver)
Når elevene fullførte testkontroll og fire spørsmål, må jeg summere dette resultatet i én kolonne. Som eksempel: 40+10+10+10+10=80 , men programmet viser meg dårlig resultat her!

Siste ting jeg trenger - siste kolonne navn TOTAL og den skal beregne sluttpoeng fra faget mitt for hver elev = poeng for praktiske timer + poeng for modulkontroll. Men programmet viser meg dårlig resultat her igjen!

Kan du hjelpe meg med å løse dette problemet, fordi jeg prøvde forskjellige varianter og ikke får riktig resultat.

PS kanskje det er bedre å legge til funksjon som beregner absolutte tall (i stedet for prosenter eller i tillegg til å presentere beregninger som en alternativvariant).

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 11 måneder siden #246 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Feilaktige beregninger
Velkommen Doktor_VVV!
Jeg tror du har et par andre ukrainske brukere til, men fordi det ikke er noen offisiell appbutikk der er det vanskelig å si!
Jeg bør ta en titt på beregningene dine for å hjelpe deg, hvis du kan sende meg et par skjermbilder på support@idoceo.net (man bør inkludere beregningspilene) eller, hvis du ikke har et problem med det, send meg en sikkerhetskopi av dataene dine.
Jeg kommer tilbake til deg så snart som mulig.
Hilsen, og takk for at du kontakter oss.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.