Ignorerer tomme celler

  • Dave
11 år 1 måned siden #2842 by Dave
Ignorerer tomme celler ble opprettet av Dave
Hei,

Er det uansett for å få kalkulatoren til å ignorere tomme celler? For eksempel når jeg gjør en test, har jeg alltid 3 kolonner - 1 for råkarakter (alltid av 40, jeg har en numerisk karakter av 40 satt opp for dette), deretter en kolonne for å beregne en prosentandel fra denne første kolonnen (igjen , jeg har en numerisk karakter av 100 satt opp for dette) deretter en tredje kolonne for å gi en tekstkarakter basert på prosentandelen. For hver kolonne har jeg den satt opp til å vise en gjennomsnittslinje. Problemet er at hvis jeg har en elev som har gått glipp av en time, så har de en tom celle i rådatakolonnen. Dette oversettes deretter til 0/100 og gir deretter en F. Dette er ikke verdens undergang bortsett fra det faktum at dette da kaster ut gjennomsnittet på gjennomsnittslinjen. Så er det noen måte å få beregningene til å la den stå blank i stedet for 0 når man beregner prosent og karakter?

Er det også noen måte å slå sammen en tittel på tvers av alle 3 kolonnene? Så jeg pleier å skrive tittelen for testen som kolonneoverskrift, og deretter bruke kolonneoverskriften for å indikere hva den aktuelle kolonnen viser. Det betyr at jeg ender opp med å skrive spalteoverskriften 3 ganger. Er det mulig å slå sammen overskriften på tvers av alle 3 kolonnene? Hvis ikke kan dette være mulig i neste utgivelse?

Til slutt er det noen måte å sette inn en tom mal med kolonner? Med det mener jeg, hver gang jeg tar en test på GCSE bruker jeg alltid de samme 3 typene kolonner, beregningsinnstillinger og graderingsalternativer, og på A-nivå bruker jeg alltid den samme kombinasjonen av 5 kolonner med tilhørende innstillinger. Er det noen måte det kan være mulig å sette inn en mal ferdig satt testdata inn i slik at du ikke trenger å gjøre det kolonne for kolonne?

Takk,
Dave

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 1 måned siden #2843 by bert
Besvart av bert på emnet Ignorerer tomme celler
Hei Dave,

For å ignorere tomme celler må du først aktivere alternativet "Hopp over tomme celler". Her et skjermbilde
Det er ikke mulig i den nåværende versjonen å slå sammen titler, men det er i oppgavelisten vår . Jeg er ikke sikker på om det vil klare seg for vår neste oppdatering, men listen over nye funksjoner er enorm, og sammenslåing av titler har ikke høyeste prioritet. Vi kommer dit.

Maler er heller ikke mulig i denne versjonen, men den vil bli implementert i vår neste oppdatering, den er satt høyere på funksjonslisten!. Du kan lage, dele og bruke maler etter eget ønske.

Håper det hjalp på en eller annen måte...

Vennlig hilsen
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • Dave
11 år 1 måned siden #2844 by Dave
Besvart av Dave på emnet Ignorerer tomme celler
Utrolig, takk!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.