Trekker en kolonne fra en annen...

Mer
11 år 3 måneder siden #2655 by Brett Huckstep
Trekker en kolonne fra en annen... ble opprettet av Brett Huckstep
Hei, først og fremst takk for alt arbeidet med denne flotte appen, den utvikler seg veldig bra!
I en karakterbok har jeg en kolonne som viser en elevs målkarakter. Jeg har flere andre kolonner som gir ulik ytelse i enkelttester. Jeg har et gjennomsnitt av disse testene og en samlet karakter, men... Er det mulig å ta deres nåværende gjennomsnittskarakter bort fra målkarakteren?

Vi blir alltid bedt om å rapportere hvor langt unna målkarakteren en elev er. Jeg har ikke sett en måte å trekke fra kolonner på, bare å beregne gjennomsnittet av dem. All hjelp vil bli satt veldig stor pris på!

Mange takk,
Brett

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #2656 by Brett Huckstep
Besvart av Brett Huckstep på emnet Trekker en kolonne fra en annen...
Ok... Jeg klarte å ordne dette. Ved å vekte en kolonne til -100 og den andre til 100 gjorde det susen, men nå har jeg et annet problem...

Er det en måte å kopiere over beregnet kolonner til en annen klasse? Den vil kopiere over strukturen og formateringen, men de små kalkulatorikonene mangler, og når jeg legger inn rådata, utfører den ikke beregningen. Jeg har flere klasser som bruker samme karaktersystem, og det vil ta evigheter å gå gjennom og gjøre om de beregnede kolonnene manuelt, er det en måte å unngå dette på?

Takk igjen!

Brett

Edit: Faktisk, når jeg prøver å kopiere og lime inn selv innenfor samme ark limer ikke den lille kalkulatoren inn. Er det en innstilling jeg må sette for å aktivere kopiering av funksjoner/beregninger? Jubel.
Sist redigert: 11 år 3 måneder siden av Brett Huckstep.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
11 år 3 måneder siden #2657 by bert
Besvart av bert på emnet Trekker en kolonne fra en annen...
Hei Brett,
Du kan kopiere en klasses struktur fra tavlen, trykke og holde på en klasse og deretter kopiere. Men det vil ikke tillate deg å gjøre det på en allerede eksisterende klasse. Når du har den tomme klassen, kan du overføre elevene dine. Jeg har sendt deg en melding med flere detaljer

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.