gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10473 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Wat is bijvoorbeeld Q1b allemaal correct. Is het een score uit een test?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10474 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
ok, dus over het algemeen is blauw A op het tabblad 'Reageren' 5 punten waard, dus Q1b en het toegevoegde antwoord zouden elk 2.5 zijn. Hoe zou ik dat toevoegen?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #10475 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Voor de blauwe map:
Dubbeltik op koptekst: (Kolomeigenschappen)
Berekening > Gewogen gemiddelde (gelijke gewichten)
Cijfertype Resultaat > Generiek 5. Dit levert een resultaat op van 5

Als Q1b en 1b scores van 2.5 zijn: Dubbeltik op elke kop > Cijfertype > Generiek 2.5

PS: Q1b en 1b hoeven geen 5 op te tellen om dit te laten werken. Dit kunnen scores van 1000 en 2000 zijn. De map zal nog steeds een resultaat van 5 opleveren. Het belangrijkste is dat elke kolom 'weet' wat voor soort waarden hij zal bevatten.
Laatst bewerkt: 1 jaar 11 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10476 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Ik zal dit nu veranderen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10477 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Super goed. Ik heb gezien dat je 'Teller' hebt geselecteerd als de celeditor van de kolom in deze blauwe map
Hiermee kun je punten toevoegen door dubbel op de cel te tikken, maar ik weet niet zeker of dit de manier is waarop je zou willen werken. Als u de celeditor in automatisch verandert, is het een toetsenbord dat mogelijk sneller te gebruiken is.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10478 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Dus ik heb dat veranderd, zou ik nu hetzelfde toepassen op de andere subtabbladen?

Zou ik de cijferwaarde in het blauwe tabblad kunnen wijzigen, want als ik een waarde verwijder en de score van 2.5 laat, is het cijfer een E (technisch gezien zou het cijfer een C moeten zijn)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10479 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Ik heb zojuist een nieuwe e-mail gestuurd, met een update. Kunt u dit controleren en adviseren? Dank je

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10480 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Het hangt af van de percentages die zijn toegekend in de A tot en met F.
2.5 van de 5 is 50% en in de huidige configuratie is het een E

U kunt deze percentages wijzigen in Menu > Cijfertype > Tekstcijfers A t/m F
of als je me laat weten hoe die C moet worden berekend, zal ik ernaar kijken

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10481 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Dank je. Ik heb voor nu nog een laatste vraag.

welke formule zou nodig zijn om te zeggen dat een kolomwaarde 1 is, dan moet het resultaat 0 zijn?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #10482 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Janinem

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.