gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen

Meer
1 jaar 10 maanden geleden - 1 jaar 10 maanden geleden #10463 by Janinem
Hallo. Eerste keer op het forum, dus ik hoop dat wat ik ga vragen zinvol is, en dat iemand me kan helpen.

Ik heb een cijferlijst gemaakt waarin ik een map heb (Reageren) en in deze map heb ik 5 submappen (zie bijgevoegde afbeelding), en subsubmappen hierin. Ik heb een formule in elk van de submappen die een waarde creëert uit de subsubmap en ik krijg een score. Binnen de hoofdmap (Reageren) heb ik een formule die me een totaal geeft van de submappen. Ik moet nu een nieuwe kolom maken met het AF-cijfer, gebaseerd op de waarde in de Reageermap. Wanneer ik echter een gewogen gemiddelde toevoeg en de map selecteer, wordt een resultaat van 0 geretourneerd. (Sorry, dit klinkt veel logischer in mijn hoofd :silly: )

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen


bijlagen:
Laatst bewerkt: 1 jaar 10 maanden geleden door Janinem.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10464 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Welkom Janinem,
Als je de kans hebt, stuur me dan een sjabloon van die cijferlijst en ik zal het bekijken:
Exporteren > Delen > Alle tabbladen, geen leerlingen.
Stuur het naar support @ idoceo.net

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10465 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Bedankt, ik ga het nu versturen. PS, ik ben een nieuwe mapsectie begonnen met de naam Maken, deze map en inhoud kunnen voorlopig worden genegeerd.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10466 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Ik kijk naar de GTMJ Tab

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10467 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Laten we ons eerst concentreren op de formules die u gebruikt. Er is een eenvoudigere manier om het te configureren dan een formule. maar laten we ze houden als je daar bekend mee bent.

Op deze map, Q1b en 1B. Wat voor score heb je op elk. Zijn ze gebaseerd op 100 punten?
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10468 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
uiteindelijk zal ik de map Maken toevoegen om een ​​algemeen cijfer te krijgen van 50% Reageren en 50% Maken

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10469 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
als deze waren gebaseerd op 100 punten, zouden ze elk 50 zijn

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10470 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Oké, maar met iDoceo hoef je je geen zorgen te maken over het toewijzen van dat gewicht in elke map met een formule. U hoeft zich alleen maar zorgen te maken over het toekennen van het score/cijfertype aan elke kolom en de weging gebeurt achteraf.
Je zou achteraf een derde categorie kunnen toevoegen en alle mappen erin zouden helemaal niet hoeven te worden gewijzigd.

Laten we ons blijven concentreren op deze A blauwe map.
Dubbeltik op de kop > Cijfertype > en stel hier het Numerieke cijfer (Generiek) en type in
de maximale punten die met de formule kunnen worden behaald.
Dan in dezelfde kolom eigenschappen > Snelle conversie > A naar F

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10471 by Janinem
Beantwoord door Janinem over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Klaar, zou ik gelijk hebben als ik 100 voor de maximale punten zeg?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #10472 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp gewogen gemiddelden uit verschillende kolommen
Het hangt af van wat voor soort scores u in Q1b en 'Toegevoegde reacties in 1b' invoegt
Deze score is wat iDoceo verstaat onder 100% succes.
Als Q1b en 1b bijvoorbeeld elk slechts 10 punten zijn, zou het 100% succes 50 zijn (volgens uw formule)
Het is alleen een kwestie van weten wat voor soort score/cijfer je gaat gebruiken in je cijferlijst

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.