Noen ideer rundt læringsbehov, lekser og automatisering

Mer
8 år 10 måneder siden #5570 by Ben_E
Hei,

Jeg elsker den nyeste versjonen av iDoceo, og jeg vet at flere av kollegene mine også er det!

Jeg har et par ideer:
  1. Når du har definert start- og sluttdatoene for skoleåret ditt i kalendervisning, ville det være veldig fint å kunne trykke på en knapp merket "rull fremover" som deretter lar deg velge grupper du fortsetter å undervise neste år, dvs. de på to års kurs. Hvis det da kunne slippe oppmøtedata, men la deg overføre testdata, f.eks. Alt du har uthevet i studentsammendragsvisningen, til neste år, slik at du har en oversikt over hele kurset.
  2. Er det en mulighet for SEN-bytte på studentdata? Det vil være nyttig å trekke frem i karakterboka de elevene som har ekstra tid og/eller hvilepauser. Det vil også være nyttig for den bryteren for deretter å aktivere en påminnelse når du legger til ressurser til gruppen om at eventuelle modifiserte ressurser også må legges til, f.eks. "Denne gruppen inneholder elever med spesifikke læringsbehov, husk å legge til modifiserte ressurser."
  3. Leksetimeplan - bruk timeplanvisningen for å spesifisere hvilke leksjoner i timeplanen din er de du skal sette lekser i (jeg vet at ikke alle skoler har en lekseplan, men de fleste ser ut til å ha det, i det minste her i Storbritannia). Når du så er i planleggervisningen, har ruten som dukker opp for deg å legge inn leksjonsnotatene en ekstra bit nederst for lekser, pluss en liten innlevert datovelger, med muligheten til å bare si "Neste leksjon".
  4. Lagt en bonus til lekseideen - en liten bryter på lekseruten - hvis du snur den, opprettes en ny karakterbokkolonne som sier "Lekser" med leksjonsdatoen automatisk satt inn og en generisk Ja/Nei-innstilling, som kan endres til en karakter av ti, eller en tekstkarakter osv. Med andre ord, på samme måte som å automatisk legge til en oppmøtekolonne setter opp en spesifikk kolonne for deg.
  5. I området for automatisering av ting, kan en kolonne for oppmøte automatisk opprettes eller ødelegges for en gruppe ved å legge til eller fjerne leksjoner i timeplanen? Kombiner det med automatisk sortering av kolonner basert på dato (eller i det minste en veksling for dette) og karakterboken blir mye enklere å bruke.

Beklager hvis noe av det er ting som er der inne som jeg ennå ikke har oppdaget, jeg liker virkelig å bruke det og jeg tror versjon 4 er lysår foran alle andre lærere apps Jeg har kommet over!

Takk ben

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 10 måneder siden #5577 by bert
Takk for innsikten Ben. Jeg skal se hva vi kan legge til i neste oppdatering. Jeg har lagt til forespørslene dine på listen vår.
Angående alternativet 'rull fremover'.
Som en mulig løsning kan du lage et duplikat av en klasse (hovedskjerm, trykk og hold på en klasse, kopier). Du må da fjerne kolonner og faner, men det kan være nyttig.

Angående 'SEN'-bryteren.
De fleste brukere legger til et ikon ved siden av elever (trykk og hold > student > ikon) eller mal hele raden for å holde styr på det. Det er ikke en bryter - eller en fancy løsning - men det kan hjelpe!

Leksetimeplan, punkt 3 og 4

. Notert. Jeg vil holde deg oppdatert om fremgangen vår i tilfelle du ønsker å gi tilbakemelding før den offisielle utgivelsen.

Hvis du trykker og holder nå en av planleggeren, vil du kunne gå til "neste leksjon"

De automatiske oppmøtespaltene er noe vi har i tankene. La oss se om denne versjon 4 viser seg å være vellykket i appbutikken, vi får nok gode anmeldelser og vi kan fortsette å jobbe med det!

Hvis du savner noe annet, ikke nøl med å poste.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.