Cijfers exporteren

Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5705 by emoccio
Cijfers exporteren werd gemaakt door emoccio
Hallo,

Ik heb adduc pas ontdekt in de afgelopen 7-10 dagen. Ik heb gedownload en ik ben er echt dol op. Er zijn veel geweldige dingen over.

Mijn schooldistrict geeft ons nog een OUDE en SLECHT ontworpen applicatie voor onze cijferboeken. Ik veracht het, kun je zien?

Ik heb tijdelijke oplossingen gedaan (alleen gebruik van de applicatie wanneer dat absoluut nodig is).

Ik wil iDoceo dit semester uitproberen, maar er is een klein probleem dat het voor mij moeilijker kan maken.

In de cijferlijst kan ik exporteren als XLS of CSV. Dat is geweldig! Mijn andere applicatie accepteert CSV-bestanden voor het importeren van dergelijke massacijfers. Ik zou echter willen dat ik de studentennamen in aparte kolommen kon exporteren (Voornaam - kolom 1), Achternaam - kolom 2, ID# kolom 3 gevolgd door de kolommen die ik wil opnemen.

Is er een manier om dit te doen zonder al te veel stappen toe te voegen? Ik zou graag het type CSV-bestand dat ik nodig heb rechtstreeks vanuit iDoceo kunnen genereren, het in Dropbox kunnen opslaan en in mijn andere applicatie kunnen importeren. Het zou een welkome verandering zijn om de keuze te hebben om gedetailleerder te zijn in de export.

Op dit moment denk ik dat de export te veel tijdelijke oplossingen voor mij zou vereisen en daarom te veel tijd zou kosten.

Gefeliciteerd met een goed doordachte app. Even wat feedback geven :)

Hartelijk dank,
Eric

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5710 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers exporteren
Bedankt voor je feedback Erik.
Hoe vaak zou u uw gegevens naar deze andere software moeten exporteren?

Mocht je het eens willen proberen, hier zijn mijn suggesties om dat CSV-bestand te maken.
Ik begrijp dat het alleen nuttig is als u het niet vaak hoeft te doen.

De beste manier om het bestand te maken is door de XLS-export te gebruiken.
XLS heeft enkele extra opties waarmee u kunt selecteren welke kolommen u wilt exporteren en u enkele stappen vermijdt. Bovendien kun je het bestand vrij gemakkelijk in Numbers/Excel bekijken en alle kolommen wissen die je niet nodig hebt (zoals de namen van de studenten)

Om de voornaam-, achternaam- en ID-problemen op te lossen, moet je ze als reguliere kolommen in je cijferlijst importeren. Hiermee kunt u ze selecteren wanneer u naar XLS exporteert.
Je kunt deze twee of drie kolommen eenvoudig kopiëren naar de rest van de tabbladen in een klas (cijferboekweergave, tik op hulpmiddelen > Kolommen > Selecteer de drie kolommen > Kopiëren)

Zodra u exporteert naar XLS, opent u het in Excel of Numbers, verwijdert u de eerste kolom met de namen van de leerlingen. Exporteer naar CSV en bewaar/verstuur dit bestand voor de laatste stap waar je het gaat importeren in de software die je noemt.

ik hoop dat dit helpt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5711 by emoccio
Beantwoord door emoccio over onderwerp Cijfers exporteren
Bedankt voor je snelle en informatieve antwoord.

U presenteert een goed idee - importeer de gegevens als kolommen. Dus nam ik mijn CSV-bestand uit de andere toepassing, importeerde het en liet het kolomkoppen maken van mijn gegevens met behulp van de wizard Importeren. De kolommen zijn dan echter leeg.

Hulp daar?

Ik probeer heel hard om dit te laten werken ... het is echt een uitgebreide app en zou het graag onderdeel van mijn workflow willen hebben.

Hartelijk dank,
Eric

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5712 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cijfers exporteren
Enige kans om dat CSV-bestand te bekijken? Als je kunt, stuur me dan een voorbeeld naar support@idoceo.net

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5713 by emoccio
Beantwoord door emoccio over onderwerp Cijfers exporteren
Echt indrukwekkende klantenondersteuning!

Ik heb iets anders geprobeerd. Ik nam mijn CSV-bestand en in plaats van de Wizard te gebruiken, ging ik naar dropbox... "open in iDoceo". Ik heb Nieuwe klas maken geselecteerd.

Dit gaf me de naam in de kolom Naam en maakte een kolom voor het studentnummer als de eerste kolom en vulde deze met hun nummers. Ik denk dat dat alles is wat ik nodig heb.

Bedankt voor je hulp. Ik denk dat ik het op zijn minst heb begrepen.

Groet,
Eric

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 4 maanden geleden - 8 jaar 4 maanden geleden #6042 by ao222
Beantwoord door ao222 over onderwerp Cijfers exporteren
Hallo! Ik importeer ook wekelijks of tweewekelijks cijfers uit iDoceo. Ik hou van deze optie! Ik ben genoodzaakt om ook csv te gebruiken en zou graag willen weten of er hoe dan ook de toewijzingsdatum in de csv-waarden moet worden opgenomen. Het bevat momenteel geen datum, tenzij ik het handmatig in de kolomkop zet, maar aangezien ik dagelijkse cijfers doe, heb ik favorieten ingesteld om de datum automatisch in te stellen op "vandaag".

Ik heb een voorbeeld van mijn csv-bestand bijgevoegd. Je kunt zien dat ik voor de eerdere opdrachten handmatig het datumnummer (11/13=13) zet zodat ik kan zien welke kolom ik moet importeren, en de latere opdrachten hebben geen kop omdat de datum niet verschijnt en ik heb de cijfers nog niet handmatig ingevoerd.

Heel erg bedankt voor de informatie!
Laatst bewerkt: 8 jaar 4 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.