E-mail studenten

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #967 by ianmck01
E-mail studenten werd gemaakt door ianmck01
Hallo Bert,
Ik ben net begonnen met het gebruik van de app deze term, en vind het geweldig. Ik heb al mijn lessen geïmporteerd als csv-bestanden, maar hoewel ik nu alle e-mailadressen van alle leerlingen en ouders in mijn cijferlijst heb, lijken ze niet 'live' te zijn, omdat ik niet de optie krijg om e-mail studenten wanneer ik op hun naam tik in de klaslijst. Als ik de gegevens van de student afzonderlijk bekijk, wordt geen van de informatie die ik heb geïmporteerd, behalve hun naam vermeld. Moet ik nog steeds e-mails en contactgegevens in elk studentendossier typen om toegang te krijgen tot deze faciliteit, of mis ik iets? Op een van de instructiepagina's stond iets over kopkolommen op bestanden voor import met een @-symbool, maar Excel staat geen @-symbolen in cellen toe - het interpreteert dat als een functie. Is er een manier om e-maillinks in klassen te hebben zonder ze allemaal uit te typen? En als ik ze kan importeren, is het nu mogelijk om die velden toe te voegen aan een bestaande klasse, die nu andere informatie heeft die ik niet wil verliezen door te verwijderen en opnieuw te importeren. Excuses voor de lange en complexe vraag!
Hartelijk dank,
Ian

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #968 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: E-mail studenten
Hallo Ian,
Ik was niet op de hoogte van die Excel-functie met @s!
Je hebt de mogelijkheid om een ​​CSV-bestand opnieuw te importeren in een reeds bestaande klasse, maar het is de 'oude manier' die we hebben behouden voor achterwaartse compatibiliteit en ik weet niet zeker of het zal werken met het e-mailveld. Laat me het vanavond proberen en ik zal je antwoorden met de juiste oplossing.
Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #988 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: E-mail studenten
Hallo Ian,
Ik heb eindelijk de tijd gevonden om het te testen.

Allereerst, en voor de volgende keer dat u een volledige CSV uit Excel moet importeren, als u het @-teken niet kunt toevoegen, raad ik u aan de @ uit de kolomkop te vergeten. U exporteert uw gegevens naar CSV zonder zijn , en voegt die @ daarna direct toe aan de CSV, voordat u deze in iDoceo importeert.
Een CSV is in feite een tekstbestand en u zou dat bestand moeten kunnen bewerken en het @-teken in de kolomkoppen moeten kunnen toevoegen, dat is de eerste regel in het bestand (u kunt het daadwerkelijk lezen).

Ok, en dan nu je vraag. Ja, er is een manier om e-mails toe te voegen nadat je je studenten al hebt geïmporteerd. Hier de uitleg, hopelijk is het duidelijk genoeg:

- Je hebt een CSV-bestand nodig met in de eerste kolom de exacte namen van je leerlingen (zoals je ze eerder hebt geïmporteerd) en de volgende kolommen moeten de @e-mail en @parentemail zijn (let op die @-tekens)

- Nu moet je die CSV in je Dropbox plaatsen, in een map met de naam Apps/idoceo

- Open iDoceo en tik en houd vast op de klas waarin u de e-mails wilt importeren. Selecteer IMPORT

- Er wordt een nieuw venster geopend, tik op 'Bestand importeren', er zou een lijst moeten verschijnen met de naam van uw CSV-bestand erin, selecteer het.

En dit zou het moeten zijn, als je je klas opent, zou je de e-mails al moeten hebben. Het ziet er misschien een beetje lastig uit (dit was de ouderwetse import), maar ik denk dat het een stuk minder werk is dan het typen van e- met de hand mailen.

Als je vastloopt bij een van deze stappen, laat het me weten!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #4011 by jetay1
Beantwoord door jetay1 over onderwerp Re: E-mail studenten
Waarschijnlijk is dit nu al uitgevonden, maar als je het celformaat verandert naar 'Tekst', kun je in Excel een cel beginnen met het @-teken.

Een andere optie is om de cel te beginnen met een apostrof ('). Dit vertelt Excel om alles wat volgt in de cel als platte tekst te behandelen. Ik weet echter niet zeker wat er met de ' gebeurt als je deze in csv verandert. Ik heb de eerste optie gebruikt en het werkte perfect.

Joel

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 6 maanden geleden #4012 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp E-mail studenten
Hi Joel,
Ja, een beetje een oud draadje... we hebben de . toegevoegd ! (bewonderingsteken) als alternatief voor het @ (at-teken)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.