Student van de ene klas toevoegen aan de andere?

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #9065 by gek
Ik ben een Specials-docent en toen ik mijn gegevens uploadde, heb ik per ongeluk een leerling in de verkeerde klas gezet. Er is een hoop gegevens in zijn "kaart" of profiel van de upload. Kan ik hem in de juiste klas toevoegen en hem uit de verkeerde klas verwijderen zonder al die gegevens met de hand in te voeren? Omdat sommige kinderen aan het begin van het jaar van school gaan, gebeurt dit meer dan eens.

Als ik een klasleraar was, stel ik me voor dat ik mijn cijferlijst voor Wetenschappen zou willen bouwen op basis van mijn wiskunde- of ELA-cijferboek. Het lijkt erop dat ik een leerling naar een cijferlijst zou moeten kunnen + selecteren uit de lijst van alle leerlingen die ik heb geüpload, in plaats van de volledige gegevenskaart van die leerling met de hand in te moeten voeren of een tweede CSV-upload voor te bereiden. Dat zou vooral handig zijn voor nieuwe kinderen. Ik kon al zijn gegevens in mijn ELA-cijferlijst typen en hem dan gewoon toevoegen aan mijn cijferboeken voor Wetenschap, Wiskunde, enz. zonder dat ik zijn familiecontactgegevens, zijn student-ID, zijn IEP/504-accommodaties, enz. voor elke klas hoefde in te voeren.

Indien dit al mogelijk is, gelieve de klikvolgorde toe te lichten. Als het nog niet beschikbaar is, overweeg dan om deze functionaliteit toe te voegen! Voor één leerling klikte ik in feite op "+ Andere klassen", importeerde de HELE klas waarin de leerling verkeerd was geplaatst en verwijderde vervolgens de andere 28 leerlingen zodat ik de gegevenskaart van die leerling kon bewaren. Dat lijkt een beetje belachelijk, maar vanwege alle info die ik in het CSV-bestand heb opgenomen, is de kaart behoorlijk uitgebreid en dit was eigenlijk sneller dan het opnieuw invoeren van alle gegevens. Help me alsjeblieft een snellere manier te vinden!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #9066 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Student van de ene klas toevoegen aan de andere?
Hallo mscrewe,
Vanuit de klas waar uw leerling zit > Extra > Leerlingen > Selecteer de leerlingen die u wilt kopiëren en vervolgens Kopiëren > Doelklas.
Hiermee worden al hun persoonlijke gegevens, foto's, notities en bronnen overgedragen als u dat wilt.

Je moet ook inschakelen in Opties > Cijferlijst > Studenten koppelen tussen klassen zodat:
wijzigingen in persoonlijke gegevens in één klas zijn van invloed op alle lessen waar die specifieke student aanwezig is

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #9067 by gek
Beantwoord door gek over onderwerp Student van de ene klas toevoegen aan de andere?
bert, heel erg bedankt! Dat werkte perfect, maar het zou me veel tijd hebben gekost om het zelf uit te zoeken! Bedankt!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.