Rijen met gegevens kopiëren

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8984 by emilyokeeffe
Rijen met gegevens kopiëren werd gemaakt door emilyokeeffe
Ik moet een leerling en zijn/haar cijferlijstgegevens kunnen kopiëren naar nieuwe klassen. Kinderen komen in nieuwe klassen terecht, dus hoewel de kolommen voor elke klas hetzelfde blijven, veranderen de individuele kinderen binnen de klassen en ik zou graag hun historische gegevens en cijfers van vorig jaar in de klas van dit jaar willen zien. Ik kan niet zomaar een kolom of tabblad kopiëren en plakken, omdat de gegevens dan naast een andere kindernaam staan. Ik hoop dat dit zinvol is! Is dit mogelijk?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8992 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Rijen met gegevens kopiëren
Hallo emilyokeeffe,
Als je een kolom van de ene klas naar de andere kopieert en de optie 'cellen kopiëren' in de afbeelding inschakelt, worden alleen gegevens overgezet die van dezelfde leerling zijn. Ze zullen niet door elkaar worden gehaald. Het is een - matig - slim exemplaar.




Houd er ook rekening mee dat je in het studentenblad > Samenvatting de historische gegevens kunt zien van elke student (in elke klas/jaar) die hij of zij bijwoonde.

Vind bijgevoegd hieronder een voorbeeldscreenshot

bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8996 by emilyokeeffe
Beantwoord door emilyokeeffe over onderwerp Rijen met gegevens kopiëren
Dit is geweldig - heel erg bedankt! Nog een vraag: is er een manier om de duplicatie van kolommen die hierdoor ontstaat te omzeilen? Als ik bijvoorbeeld leerlingen van 4 verschillende klassen laat samenvoegen tot één, kan ik dan de gegevens ook samenvoegen tot één kolom in plaats van 4 dubbele?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8998 by tomka
Beantwoord door tomka over onderwerp Rijen met gegevens kopiëren
Ik denk dat je een andere kolom kunt maken en het gemiddelde van de 4 kolommen kunt berekenen. Aangezien er slechts één waarde is, is het gemiddelde gelijk aan de kolom die de waarde bevat. Als je wilt kun je de 4 "bronkolommen" verbergen.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: bert

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #8999 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Rijen met gegevens kopiëren
@emilyokeeffe, wat Tomka zegt is volkomen waar. U kunt eenvoudig een map/categorie toevoegen die dat voor u zou doen. Stel de berekening gewoon in als gemiddelde.
Als we deze twee kolommen in de afbeelding hadden:




Het zou er zo uitzien (en je kunt de map sluiten om alleen de resultaten te zien)



bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden - 3 jaar 8 maanden geleden #9000 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Rijen met gegevens kopiëren
Er is echter een iets betere oplossing als cellen elkaar niet overlappen, zoals in ons voorbeeld.
Als we dit hebben




en tik op Extra > Kolommen > Selecteer zowel Huiswerk A als ThuiswerkB en tik vervolgens op gaan





het zou er zo uitzien


bijlagen:
Laatst bewerkt: 3 jaar 8 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 8 maanden geleden #9001 by emilyokeeffe
Beantwoord door emilyokeeffe over onderwerp Rijen met gegevens kopiëren
Ja! Dat is geweldig - bedankt!!!!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.