Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen

  • james.me.robinson
  • offline
Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5648 by james.me.robinson
Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen werd gemaakt door james.me.robinson
Ik zou graag willen dat iDoceo beoordelingsinformatie op één tabblad verzamelt, zodat ik de algemene voortgang van de leerling op alle beoordelingsgebieden kan zien.

Per onderdeelbeoordeling hebben we aparte tabbladen die zijn gekoppeld aan onze beoordelingscriteria. Als ik deze cellen aanvink, wil ik dat ze verwijzen naar het algemene APP-blad, zodat ik kan zien aan welke APP-criteria is voldaan. Het moeilijke is dat verschillende beoordelingen naar dezelfde APP-criteria zullen linken en daarom moet ik naar alle instanties van een criterium kijken en aanvinken of een van hen is aangevinkt.

Bijv. In een fusie-eenheid kan een leerling lussen toevoegen (T1). In een latere eenheid kunnen ze ook lussen toevoegen, ook T1. Ik zou willen dat iDoceo alle tabbladen kan bekijken en kan zien of T1 ergens is aangevinkt.

Ik heb wat foto's toegevoegd als dat helpt.
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 8 maanden geleden - 8 jaar 8 maanden geleden #5649 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Hallo James,
Heb je de functie voor gekoppelde kolommen geprobeerd? U kunt dezelfde kolommen op verschillende tabbladen tegelijkertijd bekijken/bewerken.
Hier is het artikel waarin de details worden uitgelegd
Laatst bewerkt: 8 jaar 8 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • james.me.robinson
  • offline
Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5650 by james.me.robinson
Beantwoord door james.me.robinson over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Hallo Bert,
De gekoppelde kolommen zullen niet werken, denk ik niet, omdat er verschillende kolommen zijn die naar één kolom in het APP-blad moeten worden gelinkt. Het moet meer een ALS-functie zijn, denk ik, zodat als een bepaalde cel is aangevinkt in een van de relevante kolommen, er een vinkje verschijnt in het APP-blad.

Slaat dat ergens op?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 8 maanden geleden #5651 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Absoluut. Het vereist wat extra configuratie aan uw kant. Als je in de stemming bent, zijn hier de stappen.

U moet eerst een numerieke waarde toewijzen aan vinkjes, zodat iDoceo weet hoe te werken met de ALS-voorwaarde in uw formule.

Dit is niet zo moeilijk, de stappen worden uitgelegd hier in detail
In het kort:
Je moet een cijfertype configureren (laten we het 'vinkjes' noemen) en een 1 toewijzen aan het vinkje. je hoeft dit maar één keer te doen.

Wijs dit cijfertype 'vinkjes' toe aan je kolommen.

Je kunt dit doen met een enkele kolom: Dubbeltik op een kop > Cijfertype
of in bulk: Extra > Kolommen > Kolommen selecteren > Bewerken > Cijfertype

U kunt nu een formule configureren (kolom toevoegen > berekening > formule) met de ALS-functies die u nodig hebt. Het resultaat is numeriek, maar u kunt dat resultaat ook automatisch als pictogram weergeven. Laten we ons eerst concentreren op de formule.

Als een vinkje op een van de relevante kolommen (COLUMN1, COLUMN2 in voorbeeld) een vinkje (waarde 1) zou opleveren in het app-blad, zou de formule er als volgt uitzien:

ALS( MAX(KOLOM1,KOLOM2,KOLOM3)>=1, 1, 0)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • james.me.robinson
  • offline
Meer
8 jaar 6 maanden geleden #5875 by james.me.robinson
Beantwoord door james.me.robinson over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Bedankt hiervoor Bertje. Ik ben alles aan het aanpassen, maar het lijkt te werken. Hoera!

Even een andere vraag.

Kan ik in plaats van een getal weer te geven een vinkje laten zien als de waarde één of hoger is en niets als het nul is? Of zou ik een reeks symbolen kunnen hebben, zodat ik kan laten zien of de waarde 2,3 enz. is, zodat ik kan laten zien hoe sterk het is om aan de criteria te voldoen?

Dank u voor al uw hulp.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 6 maanden geleden #5876 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Ja. U vindt de details hier uitgelegd.
www.idoceo.net/index.php/en/howto/calcul...lculation-as-an-icon
Focus op het eerst goed krijgen van het numerieke resultaat (0,1,2,3) en de pictogramconversie zal slechts een paar stappen verwijderd zijn.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • james.me.robinson
  • offline
Meer
8 jaar 6 maanden geleden #5885 by james.me.robinson
Beantwoord door james.me.robinson over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Briljant bedankt Bert.

Nog een probleem, sorry.

Ik heb het hele iDoceo-werkboek gemaakt en gedeeld met het personeel zonder het algemene APP-blad, maar nu moet ik het algemene blad naar de klaswerkboeken van de andere docenten kopiëren, zodat ze het overzicht kunnen hebben. Wanneer ik het kopieer, lijken de formules niet te werken, ook al zijn de tabbladen en kolommen hetzelfde als de werkmap waarop ik het heb gemaakt. Is er een snelle manier om ervoor te zorgen dat de formules worden bijgewerkt en zich hechten aan de tabbladen en kolommen in hun werkmappen zonder ze allemaal afzonderlijk te doorlopen?

Ik heb een conceptversie bijgevoegd om de formules te winnen die aan de eerste paar kolommen van het APP-blad werken.
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 6 maanden geleden #5886 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Hi James,
Ik ben bang dat je dat ene APP-tabblad met berekeningen niet kunt overzetten na het importeren van een sjabloon. De originele formule en de samenstelling ervan is gebaseerd op een unieke interne ID, niet op kolomnamen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

  • james.me.robinson
  • offline
Meer
8 jaar 6 maanden geleden #5898 by james.me.robinson
Beantwoord door james.me.robinson over onderwerp Cellen koppelen tussen verschillende tabbladen
Hoi Bert, dat is jammer. Ik zal een manier moeten bedenken om het te omzeilen.
Als ze al kolommen in een klassenboek met video's enz. hebben, is er dan een gemakkelijke manier om dit naar het nieuwe sjabloon te kopiëren?

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.