Nieuwe Schotse dienstregeling (oneven dagen)

Meer
9 jaar 11 maanden geleden #4539 by Sean
In de meeste Schotse middelbare scholen zijn we nu overgestapt op 3 dagen 7 periode lessen en 2 dagen 6 periode lessen. Mijn school heeft deze dagen opgesplitst. Maandag, woensdag, donderdag zijn nu 7 periodes en dinsdag, vrijdag zijn 6 periodes, de periodes zijn ook anders voor de 2 dagen in vergelijking met de 3 dagen omdat er een extra periode in de dag wordt geperst. Dit is erg moeilijk gebleken om in IDOCEO in te stellen, hoewel ik echt hoop de software te gebruiken zoals ik het zie!

Dus mijn vraag is:
Hoe maak je een tijdschema met verschillende periodes/lestijden voor elke dag?

In het schema kan slechts 1 reeks tijden worden ingesteld, wat resulteert in pauzes/lunches en periodes die allemaal op dezelfde tijden vallen, maar mijn maandaglunch begint om 13.20 uur, maar mijn dinsdaglunch begint bijvoorbeeld om 13.05 uur en periodes/lessen beginnen en eindigen om heel ook andere tijden

Ik heb ontdekt dat ik in de kalender de dagen in de cyclusinstelling kan aanpassen, zodat ik mijn 3 dagen kan hebben met verschillende periodes / lestijden voor de 2 dagen (ik heb het gewoon ingesteld met 7 perioden elke dag van de week, maar ik kan de tijden aanpassen zodat ze zijn ingesteld voor de 3 dagen versus de 2 oneven dagen.) Het lijkt echter onmogelijk om dit te laten werken in de Schedule-functie omdat het automatisch wordt ingesteld op 1 set les-/periodetijden voor de hele week . Met behulp van het 'compacte modus'-schema kan ik het instellen op schema 1 met de 3 dagen in hun respectievelijke periode-timings, ga dan naar een schema 2 en maak de oneven 2 dagen met de andere respectieve timings. Zodra ik echter naar de volledige werkmodus spring, eindigen mijn menstruaties overlappende lunchpauzes en andere lessen in de Schema voor volledige werkmodus. Het schakelen tussen de modi lijkt ook de app en mij in de war te brengen.

Is het mogelijk om verschillende tijden in te stellen voor verschillende dagen?
Ik heb 7 perioden/lessen nodig voor maandag, en dan slechts 6 perioden voor dinsdag met totaal verschillende tijden/uren en minuten enzovoort.

Heel erg bedankt voor het advies jongens/meisjes :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 11 maanden geleden #4540 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Nieuwe Schotse dienstregeling (oneven dagen)
Hallo Sean,
U kunt die configuratie in beide modi instellen, maar u moet compact of volledig formaat gebruiken!
Kan er niet tussen blijven schakelen

Hoe dan ook, ik zal een beetje van beide uitleggen en jij beslist met welke je gaat werken. Als je de planner nodig hebt, wat ik denk dat je doet, dan is die op ware grootte.

Compacte modus
De tijden aan de linkerkant zijn alleen ter referentie, als je er kleuren aan hebt toegevoegd, worden ze toegepast op de hele week, maar je kunt nog steeds je eigen tijden toevoegen aan elk tijdsblok.
Hier een kleine afbeelding:


Hier kun je die tijden wijzigen



Full-size
Op een vergelijkbare manier kunt u die tijden in elk tijdsblok bewerken.
In dit geval kan de Periode die u aan elk blok toewijst naar believen worden gewijzigd, iDoceo stelt alleen de periode voor die moet overeenkomen met een specifiek tijdsbestek, maar u kunt deze later wijzigen.

Ik hoop dat dit helpt!
Als je meer details over het kalendergedeelte nodig hebt, laat het me dan op ware grootte weten
bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.