Is er een masterkalender, niet één per klas?

  • Docent Engels
  • offline
Meer
10 jaar 1 maand geleden #4438 by Docent Engels
Is er een masterkalender, niet één per klas? werd gemaakt door Docent Engels
Deze app is geweldig en ik vind het heerlijk om ermee aan de slag te gaan!

Is er een manier om vergaderingen/evenementen enz. in een hoofdagenda in te voeren en eraan herinnerd te worden - of is alles altijd gekoppeld aan een lesgroep?

Ik zou ook graag GRATIS perioden willen plannen (dwz banen die moeten worden gedaan in de tijdvakken tussen de lessen), maar wanneer ik op deze perioden druk om wat tekst in te voeren, biedt het me alleen de optie om 'les toe te voegen'.

Moet ik een 'nep'-les maken met de naam 'GRATIS'?

Bedankt

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 1 maand geleden #4439 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Is er een masterkalender, niet één per klas?
Hallo Engels_leraar,
In de huidige versie moeten alle annotaties aan een lesgroep worden toegevoegd, maar u kunt de gebeurtenissen als herinnering gebruiken. Ze verschijnen tegelijkertijd in de agenda van alle klassen.
Meer details over dit wordt hier uitgelegd

Bovendien kunt u aan de kleine herinneringen op het hoofdscherm een ​​waarschuwingsdatum toevoegen. Nadat je de herinneringstekst hebt ingevoerd, tik je erop en zie je de rest van de opties voor 'Herinner me op een dag'

Met betrekking tot de gratis periode ben ik bang dat je die nep-klasse moet maken. We werken echter aan een beter alternatief!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
10 jaar 2 weken geleden #4491 by normameer
Beantwoord door normameer over onderwerp Is er een masterkalender, niet één per klas?
Ik geef les op een middelbare school die een blokrooster volgt. Dit betekent dat we "oneven" en "even" dagen hebben (respectievelijk perioden 1, 3, 5, 7 en perioden 2, 4, 6, 7). Dit maakt plannen een uitdaging, en ik heb gemerkt dat, hoewel iDoceo veel planningsopties heeft, geen van alle echt voor mij werkt. Ik heb uiteindelijk een neples gemaakt met de naam 'Planner', zodat ik plannen op één plek kon noteren, maar dit is niet ideaal. Ik gebruik uitsluitend de maandweergave, dus al het andere is gewoon overbodig.

Ik vraag me af of het in de maak was om in een volgende release van iDoceo een eenvoudige masterplanner te hebben?

Bovendien, aangezien ons oneven/even schema de kleuren groen/wit heeft die ermee geassocieerd zijn op mijn school, zou het een geweldige functie zijn om de cel voor groene dagen te kunnen vullen met een lichtgroene achtergrond. Dit zou tijd besparen en het gebruiksgemak verbeteren. Alleen een gedachte. Dit is een zeer krachtig programma - van onschatbare waarde!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 11 maanden geleden #4541 by normameer
Beantwoord door normameer over onderwerp Is er een masterkalender, niet één per klas?
De kalender / planner is momenteel behoorlijk complex en zit boordevol functies (vooral 3.1 Beta met zijn prachtige tijdlijnweergave). Een klas kan dus aan meerdere periodes worden gekoppeld (noodzakelijk voor de basisschool), maar is er een manier om meer dan één klas aan één planner te koppelen (op de middelbare school kan men meerdere klassen van dezelfde cursus met identieke lessen geven)? Dit zou u toegang geven tot dezelfde agenda-informatie wanneer u op de planningstabbladen klikt voor alle lessen met dezelfde cursusinhoud. Ik vroeg het me af.

Deze app was fantastisch om mee te beginnen, maar wordt met elke update beter en beter!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
9 jaar 11 maanden geleden #4542 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Is er een masterkalender, niet één per klas?
Bedankt norman, blij dat je de nieuwe tijdlijn leuk vond.

Het is nog niet mogelijk om die lessen tussen lessen te koppelen, maar we werken eraan voor onze volgende grote update (dat is 3.5) . Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet hoe dat eruit zal zien! Je zou nog steeds specifieke wijzigingen aan een klas moeten kunnen toevoegen, zelfs als hun plan is gekoppeld... werk in uitvoering!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.