Sorteer kolom op pictogram

Meer
8 jaar 9 maanden geleden #5625 by Talmen
Sorteer kolom op pictogram werd gemaakt door Talmen
Zou graag de mogelijkheid hebben om te sorteren met behulp van een kolom die niet-numerieke gegevens zoals pictogrammen bevat. (Ook mogelijk dat het kan, maar ik heb nog niet ontdekt hoe.)
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: Elleboogleeyo

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 9 maanden geleden #5626 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Sorteer kolom op pictogram
Hoi Tim, bedankt voor je lieve woorden.

Er is een manier om dit te doen, het houdt in dat u eerst een numerieke waarde aan die pictogrammen toewijst, zodat iDoceo weet hoe ze ze correct moeten sorteren.

U vindt een zeer grondig artikel hier maar het is gericht op het uitvoeren van berekeningen met die pictogrammen.

Je kunt het meeste overslaan, de basisstappen zijn deze:

- Maak bijvoorbeeld een cijfertype aan met de naam 'icon values'. Wijs in dit cijfertype een waarde toe aan je pictogrammen. Elk nummer is voldoende zolang elk pictogram anders is. (dubbeltik op kop > cijfertype > bewerken toevoegen > numeriek cijfertype > pictogrammen)

- Wijs dit cijfertype toe aan de kolom die u wilt sorteren (dubbeltik op kop > cijfertype > pictogramwaarden)

De sorteerfunctie houdt nu rekening met deze pictogrammen

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
8 jaar 9 maanden geleden #5627 by Talmen
Beantwoord door Talmen over onderwerp Sorteer kolom op pictogram
Wauw! Dat is een geweldige work-around waarvan ik weet dat ik die goed zal gebruiken. Nog een voorbeeld van de kracht en flexibiliteit waar ik het over had. Wat de vriendelijke woorden betreft, die heb je meer dan verdiend - je hebt echt je huiswerk gedaan (en ook heel veel extra punten!). Als je in mijn klas zat, zou je een "E" krijgen als voorbeeld! :)

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.