Hoe Duitse cijfers te gebruiken

Meer
4 jaar 5 maanden geleden - 4 jaar 5 maanden geleden #8357 by meneer k
Hoe Duitse cijfers te gebruiken werd gemaakt door meneer k
He,

Met het begin van dit schooljaar ben ik IDoceo gaan gebruiken. Ik ben erg blij met alle functies en mogelijkheden die het biedt. Maar ik worstel nog steeds met het Duitse cijfersysteem van mijn staat. Ik heb cijfers van 1 tot 6 nodig. 1 is het beste en 6 het slechtst mogelijke cijfer. Tussendoor heb ik kwart stappen nodig.
Bijv. 1/1,25/1,5/1,75/2/2,25/2,5/2,75... Deze cijfers worden dan meestal aangeduid met plus- en mincijfers, dus een 1,25 is een 1- genoemd en een 1,75 is een 2+. Ik heb Idoceo niet per se nodig om de cijfers met plussen en minnen te tonen, maar het moet begrijpen wat die betekenen. (ik weet niet zeker of ik mezelf duidelijk kan maken, hier :-) )

Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik dit moet laten werken.
Voor mijn berekening van het gemiddelde cijfer van een student (bijvoorbeeld mondelinge cijfers, korte toetsen en schriftelijke toetsen) heb ik dan exacte decimalen nodig, zoals 1,43 of 4,91.
Suggesties of ideeën? Of is er iets wat ik tot nu toe nog niet heb gezien..?
Laatst bewerkt: 4 jaar 5 maanden geleden door meneer k.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 5 maanden geleden #8385 by ruislip
Beantwoord door ruislip over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
Hallo meneer K,
Ik denk dat ik je kan helpen, maar ik heb wat verduidelijking nodig.
Als ik de cijfers per kwart stap tel, krijg ik 4x6 = 24 mogelijke waarden 1 , 1.25 , 1.5 , 1.75 , 2 , 2,25 , 2.5 , 2.75 etc
Maar de cijfers zijn slechts 1 , -1 , +2 , 2 , -2 +3 , 3 , -3 .... enz. slechts 16 waarden , wat is de correlatie tussen die 24 waarden en de 16 mogelijke resultaten?
Met vriendelijke groet
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: meneer k

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 3 maanden geleden - 4 jaar 3 maanden geleden #8479 by meneer k
Beantwoord door meneer k over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
He,

sorry dat het zo lang duurde om te antwoorden. Ik dacht dat ik het allemaal doorhad, maar nu loop ik tegen problemen aan om verschillende cijfers tot een gemiddeld cijfer te berekenen.

Ik probeer eerst je vragen te verduidelijken.
We hebben cijfers van 1 (beste) tot 6 (slechtste). Tussendoor gaan we in kwartstappen te werk. Daarnaast verwijzen we naar die kwartcijfers in + en - graden en in x.5 graden. (bijv. 1.25 wordt ook 1- genoemd; dan hebben we 1.5 wat ook 1-2 wordt genoemd; dan hebben we 1.75 wat ook 2+ wordt genoemd ...)
Dus de plus en min na een cijfer geven aan dat de student een score heeft die ofwel 0.25 beter of slechter is dan het cijfer. Dus: 2+ --> 1.75 / 2- ---> 2.25

Dus als een student 2 klassentests en 2 korte tests heeft geschreven en ook 2 mondelinge cijfers heeft gekregen, zullen al deze cijfers in dit patroon zijn. Vervolgens bereken ik het gemiddelde van al deze gebieden en combineer ze tot één cijfer dat aan het einde van een schooljaar wordt afgerond op een exact aantal.

Dus ik heb een screenshot bijgevoegd van het probleem dat ik nu heb. Ik kom er niet uit. Ik heb twee korte tests geschreven en sommige gemiddelden zijn correct en andere zijn enigszins onjuist of?afgerond? Een van de toetsen is een cijferconversie van studiepunten naar cijfers en voor de andere toets heb ik de cijfers direct ingetypt. Daarvoor heb ik een cijfertype gemaakt op basis van een op tekst gebaseerd cijfer.


Als je al deze dingen die ik nu heb geschreven kunt begrijpen en me zou kunnen helpen, zou dat super geweldig zijn. Anders heb ik het gevoel dat ik naar "Teacher Tool" moet gaan, wat ik zou willen vermijden, omdat ik erg blij ben met alle andere dingen die Idoceo doet.
bijlagen:
Laatst bewerkt: 4 jaar 3 maanden geleden door meneer k.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 3 maanden geleden #8480 by ruislip
Beantwoord door ruislip over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
Hoi ,

Ik denk dat ik enigszins heb begrepen wat je nodig hebt, kijk hieronder of dit is wat je verwacht te krijgen.
Laat het me weten als dat zo is en ik zal gedetailleerd uitleggen hoe ik dit kan bereiken.

Met vriendelijke groet

bijlagen:

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 3 maanden geleden - 4 jaar 3 maanden geleden #8483 by meneer k
Beantwoord door meneer k over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
He,
nogmaals bedankt. Ik heb nog een foto bijgevoegd om het deze keer duidelijk te maken.

Ik heb exacte gemiddelde cijfers nodig voor de categorieën. Het gemiddelde van alle korte toetsen die een leerling in de loop van het schooljaar heeft geschreven, moet dus worden uitgedrukt in een exact gemiddelde. Hetzelfde geldt voor klassikale toetsen en mondelinge cijfers.

En ook in de toekomst zou ik cijferconversies alleen willen gebruiken voor klassikale en korte tests.

Heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe.


bijlagen:
Laatst bewerkt: 4 jaar 3 maanden geleden door meneer k.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 2 maanden geleden #8486 by ruislip
Beantwoord door ruislip over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
Hallo meneer K

Ik hoop dat ik het deze keer goed heb gedaan, zie mijn bijgevoegde screenshot

vriendelijke groeten

Karla


bijlagen:
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: meneer k

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 2 maanden geleden #8501 by meneer k
Beantwoord door meneer k over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
Precies. Dat is wat ik nodig heb. Hoe krijg ik dat? Ook zetten we de min- en plustekens achter het cijfer, maar ik denk dat dat moeilijk te veranderen is...

Bedankt.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 2 maanden geleden #8502 by ruislip
Beantwoord door ruislip over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
Hallo meneer K,

Ik zal een klassjabloon voorbereiden en wanneer u deze importeert, worden de nieuwe cijfers ook geconfigureerd.

Het sjabloon dat ik je zal sturen, heeft de min- en plustekens na het cijfer, zoals je verder voorstelt, in plaats van 2.5, 3.5 enz. zal het 2-3, 3-4 enz. tonen.

Maar eerst stuur ik je de laatste versie van iDoceo, een bètaversie. Dezelfde versie die ik heb gebruikt om er zeker van te zijn dat de sjabloon die ik zal verzenden soepel verloopt

Groeten ,
Karla
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: meneer k

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
4 jaar 2 maanden geleden #8503 by meneer k
Beantwoord door meneer k over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
Geweldig. Hartelijk bedankt voor uw hulp. Dit wordt zeer gewaardeerd.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
3 jaar 11 maanden geleden #8736 by tomka
Beantwoord door tomka over onderwerp Hoe Duitse cijfers te gebruiken
Zou het mogelijk zijn om het sjabloon hier te plaatsen? Ik zou het interessant vinden om eens van dichterbij te kijken.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.