Complexe gegevens importeren

Meer
11 jaar 7 maanden geleden - 11 jaar 7 maanden geleden #1380 by dansmith9
Complexe gegevens importeren werd gemaakt door dansmith9
Hoi,

Ik heb zojuist de app gedownload om hem op school uit te proberen en ik wil weten of het mogelijk is om complexere modellen in de cijferlijst te importeren? De bijgevoegde foto geeft een idee van wat we nodig hebben.

Kortom, ik heb een vooraf ingestelde reeks kolommen die ik voor elke groep nodig heb, en ik wil ze niet voor elke groep handmatig moeten maken.

In het ideale geval zou ik de verschillende kolomkoppen en hun subkoppen willen importeren in een tabblad met de naam Unit 1, en dan nog een reeks verschillende koppen in een ander tabblad met de naam Unit 2 enzovoort...

Het zou ook leuk zijn om de editors zo in te stellen dat ik vinkjes en kruisjes kan gebruiken voor de verschillende stukjes werk, en Pass/Merit/Distinction voor de algemene cijfers.

Ten slotte, is er een gemakkelijkere manier om teken en kruisjes in de cellen te plaatsen? Een simpele tik om te schakelen tussen vinkje/kruisen/leeg zou erg handig zijn!

Dank bij voorbaat!

Dan
bijlagen:
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door dansmith9. Reden: Foto opnieuw toegevoegd omdat deze te groot was in zijn vorige vorm

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1383 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Complexe gegevens importeren
Welkom dansmith9,

Over complexe gegevens:
Ik denk dat je de functie voor het kopiëren van tabbladen nodig hebt (tikken en vasthouden op een tabblad en vervolgens kopiëren). Hiermee kunt u de structuur van een tabblad naar dezelfde groep kopiëren, naar een andere groep of naar alle groepen tegelijk.

Het behoudt de naam van het originele tabblad, u kunt die naam opnieuw bewerken door erop te tikken en vast te houden en vervolgens op Bewerken.

Dus wat ik zou doen: maak een lege klasse met de naam Reference, waarin je de structuren van je brontabblad vasthoudt en deze vervolgens naar believen naar je doelklassen kopieert.

Een extra optie: als de tabbladen van elke klas precies hetzelfde zijn, kunt u zelfs de hele referentieklasse naar een nieuwe kopiëren (vanaf het bord, een klas ingedrukt houden en kopiëren)

We bereiden voor onze volgende grote update een sjabloonachtige functie voor, waarbij je een klas of tabblad als een sjabloon opslaat en het vervolgens terug importeert waar je maar wilt (zelfs naar andere iPads zodat je je instellingen kunt delen), maar voor een " single"-leraar, het 'kopieer-tabblad' dat ik beschreef, zou ook moeten werken.

Over de redactie:

Je kunt de snelle aanwezigheidscontrole daadwerkelijk selecteren als een editor (dubbeltik op de kop van een kolom en vervolgens op Editor), die zich bijna zal gedragen alsof je een vinkje/kruisschakelaar nodig hebt (om een ​​cel te wissen, ingedrukt te houden en vervolgens te wissen) . Dit heeft het 'kleine' ongemak van het misleiden van de app door te denken dat de kolom daadwerkelijke aanwezigheidsinformatie bevat in plaats van iets anders en het zal verschijnen in het aanwezigheidsoverzicht.

Nogmaals, we zullen die editors verbeteren in onze volgende grote update, we verzamelen alle feedback van onze gebruikers om van elke update een indrukwekkende te maken!
Waarschijnlijk zullen we een editor toevoegen waarmee u uw pictogrammen kunt selecteren en ertussen kunt schakelen. Zit daar nog aan te denken...

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen, als je denkt dat er iets anders is weggelaten, laat het ons dan weten!
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: dansmith9

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden - 11 jaar 7 maanden geleden #1435 by dansmith9
Beantwoord door dansmith9 over onderwerp Re: Complexe gegevens importeren
Hallo, bedankt voor je antwoord - het was echt nuttig, en ik denk dat ik er bijna ben.

Korte vraag over het overzetten van de setup naar een andere iPad in de huidige versie. Als ik een back-up van mijn installatie heb gemaakt, die naar een andere iPad heb gekopieerd en er vanaf heb hersteld, zou dat herstel dan werken? Of is het vergrendeld voor specifieke iPads? Ik zou het zelf proberen, maar heb op dit moment geen tweede iPad om het te testen.

Ten tweede heb ik nu mijn sjablooncijferboeken gemaakt en ik denk dat hun enorme omvang een paar problemen veroorzaakt bij het exporteren. Het kan te maken hebben met het feit dat ik een originele iPad gebruik en de grote bestanden niet aankan, maar als ik naar pdf exporteer, crasht de app of produceert een onvolledige afbeelding zoals deze:



Ik probeerde in plaats daarvan een rapport te maken, maar de lange kolomtitels die ik gebruik, veroorzaken zijn eigen problemen:



Is er een gemakkelijke manier om dit op te lossen?

Bedankt!

Dan
bijlagen:
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door dansmith9. Reden: Afbeeldingen weer te groot

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1437 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Complexe gegevens importeren
Hallo dansmith9,

Die back-up / herstel die u noemt, zal werken. Het is op geen enkele manier vergrendeld aan uw iPad, u kunt uw iPad kwijtraken of kapot gaan en u kunt uw back-up nog steeds in een mum van tijd terugzetten op een nieuw apparaat.

Over de bijgevoegde PDF: het is te wijten aan een kleine vertraging bij het tekenen van alle inhoud van die pagina (het is opzettelijk voor compatibiliteit met de iPad1), wacht gewoon ongeveer 3 of 4 seconden voordat u die PDF maakt en alles zou prima moeten werken.

Over het rapport: ik denk dat het te wijten is aan een groter dan verwachte kop/subkop, kan geen eenvoudigere oplossing bieden dan die teksten in te korten. We bereiden een kleine update voor die dit probleem zal proberen te verbeteren (waarschijnlijk de tekst een beetje verkleinen...).

Bedankt

PS: ik heb zojuist de maximale grootte van bijlagen verhoogd... je zou nu geen problemen moeten hebben om afbeeldingen van normale grootte bij te voegen!
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: dansmith9

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1438 by dansmith9
Beantwoord door dansmith9 over onderwerp Re: Complexe gegevens importeren
Dat is geweldig - bedankt. Moet leren om het antiek niet zo te haasten...

Een laatste ding - zijn er plannen om rapporten voor individuele studenten te kunnen maken? Iets als het overzichtsvenster in de studentendetails dat kan worden geëxporteerd en vervolgens aan individuele studenten kan worden gegeven?

PS bedankt voor de toename van de afbeeldingsgrootte - hopelijk hoef ik het nu niet te veel te gebruiken!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 7 maanden geleden #1439 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Complexe gegevens importeren
Absoluut, dat rapport/de e-mail zal in onze volgende grote update staan.

De lijst met verbeteringen aan elke versie is vrij groot (en soms overweldigend) en we zijn genoodzaakt om sommige functies weg te laten, anders zouden we nooit kunnen leveren.

PS: Over die iPad 1 ... het is nog steeds een geweldig apparaat, we doen al onze tests op de drie iPad-generaties zodat het op ze allemaal werkt.
Het probleem is nu met de nieuwe iOS6 die het niet ondersteunt... Onze volgende updates zullen nog steeds de iPad1 ondersteunen totdat onze allerlaatste gebruiker naar een nieuwe overstapt.
De volgende gebruiker(s) zeiden bedankt: dansmith9

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1618 by dansmith9
Beantwoord door dansmith9 over onderwerp Re: Complexe gegevens importeren
Hoi,

Ik heb de afdeling overgehaald om de software te kopen en we beginnen allemaal de trackers te gebruiken die ik heb gemaakt (op iPad 2's, dus het werkt nu veel sneller dan op mijn oude iPad 1). Het werkt allemaal heel goed, maar ik heb net nog iets bedacht om aan mijn verlanglijstje toe te voegen voor de volgende update.

Zou het mogelijk zijn om het zo te maken dat we de letterlijk honderden aanwezigheidscontroles die ik voor elke klas heb gedaan, kunnen nemen en ze allemaal in één keer kunnen omzetten in het nieuwe type pictogram-toggle-editor dat je van plan bent? Zelfs als dit op de een of andere manier wordt gedaan door een bewerking van de back-upbestanden of iets dergelijks.

Ik had net een afschuwelijk beeld dat ik al die aanwezigheidscontroles handmatig met de hand moest wijzigen op 3 iPads en vele, vele lessen...

Bedankt!

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
11 jaar 6 maanden geleden #1627 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Re: Complexe gegevens importeren
Hallo dansmith9,
iDoceo is consistent tussen updates, we besteden er veel zorg aan.

Een aanwezigheidscontrole (of eigenlijk alle gegevens in een cel) blijft altijd de editor die u kiest (in huidige of toekomstige versies).

Er wordt niets geïmplementeerd in nieuwe updates als dit enig risico vormt voor eerder ingevoerde gegevens...

Houd er rekening mee dat sommige gebruikers bijvoorbeeld 10 maanden oude back-ups van gegevens hebben sinds iDoceo v1.0 en dat ze deze nog steeds kunnen herstellen in de nieuwste versies van de app!

Hoop dat je vraag hiermee beantwoord is!
Als iets nog onduidelijk is, laat het ons dan weten

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.