Stor prosent feil?

Mer
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #4671 by SD1138
Stor prosent feil? ble opprettet av SD1138
Hallo,

Jeg sendte dette spørsmålet til teknisk støtte, men jeg tenkte at jeg også skulle legge det ut her og se om jeg kan få et raskere svar.

Jeg håper at jeg bare har gjort noe galt, ellers tror jeg at jeg kan ha avdekket en stor feil med prosentberegninger.

I en fane jeg bruker for Vocabulary Quizzer, har jeg to poeng så langt, 21 og 26, for totalt 47 poeng så langt. I den siste kolonnen har jeg en Totalpoeng-kolonne som er satt opp for beregning-tillegg med prosent over total tillegg.

Et par elever har scoret perfekt på quizene sine, og kolonnen "Totalt" viser riktig tillegg (47/47), men prosentandelen over sier bare 98%. Denne kolonnen er ikke koblet til noe annet og karaktertypen er "Fra 0 til 100 m/farger).

Er det noe jeg ikke tar hensyn til for de manglende 2%? Jeg håper det bare er min feil, ellers må jeg begynne å tvile på alle de andre prosentene som vises.

Takk for hjelpen!
Sist redigert: 9 år 9 måneder siden av SD1138.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #4672 by bert
Besvart av bert på emnet Stor prosent feil?
Hei Shane,
Jeg skulle svare på e-posten din, men her kommer den:
Jeg tipper det har å gjøre med karaktertypen som er tildelt Quizzie One or Two.
Finn et eksempel på konfigurasjonen nedenfor, du vil sannsynligvis oppdage forskjellen med en gang, men hvis ikke, gi meg beskjed.

Dette er det endelige resultatet


Og dette er konfigurasjonen, vær spesielt oppmerksom på teksten som vises under hver pil, som skal gjenspeile antall poeng for hver quiz.



Vedlegg:
Sist redigert: 9 år 9 måneder siden av bert. Grunn: lagt til Nytt bilde med detaljer

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 9 måneder siden #4673 by SD1138
Besvart av SD1138 på emnet Stor prosent feil?
Interessant...

Ja, min ser akkurat ut som din, bortsett fra at min sier 98 % (47/47)

Kan du vise meg hva dine individuelle quizkolonner består av?
Mine er:
Quiz 1 = (numerisk tastatur) (0-21 "egendefinert")
Quiz 2 = (numerisk tastatur) (0-26 "egendefinert")

Totalt vokab = (Beregning - tillegg) (fra 0 til 100 m/farger)

Takk for raskt svar!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 9 måneder siden #4674 by SD1138
Besvart av SD1138 på emnet Stor prosent feil?
Bare for å vise at jeg ikke er gal :)
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 9 måneder siden #4675 by bert
Besvart av bert på emnet Stor prosent feil?
Ja, det er rart! Vi finner det ut.

Når du har en sjanse, importer denne malen her 'Åpne i' iDoceo og skriv inn passord: 1111
Det skal se slik ut, jeg har endret sluttkarakteren til 0-100 m/ farger




Jeg skal legge ut konfigurasjonen på min side i neste melding. Jeg satser på et avrundingsproblem, men gi meg beskjed først om malen fungerer som forventet
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #4678 by SD1138
Besvart av SD1138 på emnet Stor prosent feil?
Takk for oppdateringen!

Jeg åpnet den i appen min, og det ser ut til å fungere bra. Jeg tullet rundt med noen av innstillingene for å se om jeg kunne endre det, men din kommer alltid opp 100%.

Ah! Da jeg gikk tilbake til klassen min så jeg (0-26*) i min karakterliste og valgte det, og klassegjennomsnittet gikk nå til 100 %. Kanskje det skjedde noe da jeg kom inn i min nye numeriske karakter på 0-26?

Fant det, jeg sammenlignet din nye med min innlagte i karaktertypene. Tilsynelatende var den maksimale karakterverdien satt til 26.50, ikke 26.00. Annenhver ny verdikarakter ble satt til **.00, så på en eller annen måte må jeg ha endret den spesifikke karakterverdien og ikke visst den.

Takk for hjelpen!! Godt å se at det var min feil, ikke appen! Liker fortsatt alle aspektene ved det!
Sist redigert: 9 år 9 måneder siden av SD1138.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.