Instruksjonshåndbøker

Mer
9 år 10 måneder siden #4585 by Sslater
Besvart av Sslater på emnet Instruksjonshåndbøker
Ok, så har lagt inn tidsplanen (for det som virker som den hundrede gangen lol) helligdager er i kalenderen. Har skiftet farge på uken 2 dager så jeg vet hvilken uke som er hvilken. Venter bare på instruksjoner om hvordan du setter opp syklusen med hol-datoene ikke inkludert :) krysser fingrene denne gangen! Lol

Takk :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 10 måneder siden - 9 år 10 måneder siden #4586 by bert
Besvart av bert på emnet Instruksjonshåndbøker
God morgen Sslater!

Jeg tror problemet er med sykluskonseptet. Du bør jobbe i Uke modus i stedet, ikke i Syklus.

Når du er i ukemodus, vil kopiering av en uke til resten av kalenderen beholde mandagstimene dine på mandag, alle tirsdager vil være de samme, onsdager og så videre... Helligdager vil ikke endre dette, og du kan legge det til etterpå. Det er derfor jeg ikke nevnte noen helligdager i det hele tatt!
Den viktige delen er å "Gjenta hver 2. uke" når du kopierer. Det er dette som vil skape A/B-ukemønsteret.

Sykluser på den annen side kreves av noen skoler i Canada og Australia, og kalenderen deres er litt mer kompleks. I Quebec for eksempel jobber de med 9 dagers sykluser, men det kan være en hvilken som helst annen kombinasjon. Dette betyr at på en gitt dato begynner de med dag 1, og går videre til dag 2 neste dag, men den faktiske ukedagen er ikke viktig.
For å gjøre dette "enklere", kan det hende at noen helligdager støter disse syklusene fremover. Kort sagt, ingen mandag er alltid den samme i disse kalenderne, og det er ingen måte å vite hvilken dag i syklusen du er i, det vil si med mindre du legger den inn i en kalender.

Nå, tilbake til konfigurasjonen din, når du har de to ukene i timeplanen (igjen!), følg trinnene for å kopiere uker, og ikke sykluser. Her er en kort video som burde gjøre dette litt enklere

Vennligst ikke slett den kalenderen igjen! Jeg vet at det tar tid å konfigurere det, og jeg er ganske sikker på at vi kan ordne opp uten å begynne fra bunnen av.
Sist redigert: 9 år 10 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 10 måneder siden #4587 by Sslater
Besvart av Sslater på emnet Instruksjonshåndbøker
Morgen! Takk bert, men dette er ikke problemet... Ja min mandag er alltid på en mandag osv. problemet er at når vi er i uke 1 og så har en ukes ferie, bringer det meg tilbake til uke 1, det inkluderer høytidene i syklusen. Jeg har nå lagt det inn igjen som du foreslo, så er i samme situasjon igjen (2 ukentlige sykluser er inne, men er feil rundt vent)

Sarah

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 10 måneder siden #4588 by Sslater
Besvart av Sslater på emnet Instruksjonshåndbøker
Som Sods lov ville ha det, har jeg vært på dette stadiet før og husker at jeg satte den til å "utelukke helligdager i syklusen" kan bare ikke huske hvordan jeg gjør det nå og vet heller ikke om dette er mulig i ettertid etter å ha allerede sett det opp! :(

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 10 måneder siden #4589 by bert
Besvart av bert på emnet Instruksjonshåndbøker
Jeg skjønner! Jeg trodde du mente bestemte dager, ikke hele uker.

Kanskje det er mye lettere å manuelt kopiere de ukene du vil, og glemme alternativet "Automatisk kopiering".

Vår neste oppdatering, iDoceo 3.1, vil snart være klar og Angre-alternativet vil holde styr på alle endringene dine, slik at du kan gå tilbake et hvilket som helst antall trinn uten å måtte starte på nytt.
Jeg er ikke sikker på tidsrammen din, men den nye versjonen vil være tilgjengelig om 2 uker, og det blir enklere å jobbe med kalenderen med den nye Angre.

Slik kopierer du disse ukene manuelt:
- Velg din uke A i kalenderen og trykk på Manuell kopi
- Trykk på ukene i kalenderen din som skal ha den uke A, du vil se at de er kopiert med en gang, og du vil kunne hoppe over de irriterende høytidene
- Når du er ferdig, trykker du på Sluttkopi

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
9 år 10 måneder siden #4590 by Sslater
Besvart av Sslater på emnet Instruksjonshåndbøker
Ok, så jeg har gjort det takk, måtte gå inn og bytte hver uke etter den første pausen, så dette er ikke ideelt, og jeg er sikker på, som jeg sa tidligere at jeg på et tidspunkt satte opp dette med et alternativ for å ekskludere helligdager i syklusen. Jeg må fortsette å gjøre endringer i timeplanen min i løpet av de neste ukene når vi får mer informasjon, og har nettopp lagt til registrering for eksempel. Er det en måte å fortelle den om å kopiere disse endringene inn i resten av kalenderen, fordi det å gjøre dette hver gang det er en endring kommer til å bli veldig kjedelig! Takk igjen for denne hjelpen Bert :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.