Sammenlign karakterer med mål

Mer
10 år 11 måneder siden #3031 by Dkookster
Sammenlign karakterer med mål ble opprettet av Dkookster
Hi
Jeg har lastet ned appen og leker med den før jeg bruker tid på å sette opp timene mine. For øyeblikket bruker jeg excel for mine nåværende klassekarakterer, og jeg er veldig flink til å bruke formler for å gjøre de fleste analyser og ønsker ikke å bytte hvis jeg ikke kan analysere karakterer.
Finnes det en sammenligning med funksjon? Dvs. eleven min har et mål på A og får en B så jeg vil kunne se at hun er en karakter under målet og knytte dette til cellefargen.
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #3033 by bert
Besvart av bert på emnet Sammenlign karakterer med mål
Velkommen Dkookster,
Vi prøver nettopp å unngå Excel-formler for å tillate brukere som ikke har kunnskap om regneark, å administrere iDoceos karakterbok. Du kan finne noen begrensninger i det aspektet. Vår neste store oppdatering, 3.0, vil legge til forbedrede beregninger og betingelser i henhold til brukernes forslag. Hvis du er komfortabel med Excel-regneark, vil jeg anbefale deg å fortsette med det i det minste til oppdateringen er tilgjengelig.
Det du trenger kan imidlertid konfigureres allerede, her er trinnene.
I det første eksemplet tildeles cellens farge automatisk avhengig av merket. Kolonnen har en karaktertype vi har laget for dette formålet, kalt A til F med farger.
Her er bildene:
Det neste eksemplet, hvis målmerket ditt ikke er det samme for alle studenter, som jeg forstår er tilfellet her, krever at du legger til to nye kolonner. En kolonne vi skal navngi 'mål' og en balansekolonne som vil sammenligne både målet minus det oppnådde merket.
Resultatet vises som en prosent (karakter fra 0 til 100 med farger), men du kan bruke hvilken som helst annen karakter.
Dette første bildet viser konfigurasjonen av beregningskolonnen Her er konfigurasjonen av vår 'Fra 0 til 100' klasse, med farger. I utgangspunktet er en verdi mindre enn 0 malt rød, og større enn 0 er grønn.
Og her det endelige resultatet


På den annen side kan du fortsatt bruke iDoceo til å spore all elevens fremgang og karakterer, og eksportere til Excel når som helst for å komplettere beregningene. Eksportering til Excel er bare to klikk unna.
Sist redigert: 10 år 11 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 11 måneder siden #3034 by Dkookster
Besvart av Dkookster på emnet Sammenlign karakterer med mål
Hei Bert
Takk for rask respons. Det du foreslår er ikke helt det jeg er ute etter, da jeg vil at sammenligningskolonnen skal si f.eks. 0 hvis på målet, -1 hvis en karakter under, 1 hvis en karakter over osv. For det meste ved å bruke metoden din, kan jeg gjøre dette hvis jeg ignorere %, dvs. Jeg har satt opp en karakterordning som tilsvarer en A* til 8(%), A til 7 (%), B til 6 (%) og så videre. Så min sammenligningskolonne har nå antall karakterforskjeller. En elev med målet A* og fikk A* i en test har nå 0 i sammenligningskolonnen. Hvis dette er det beste arbeidet rundt det er litt klønete, men fungerer så langt jeg kan se, MEN jeg kan egentlig ikke se hvordan jeg kan få cellen med en 0 til å være grønn, dvs. På målet. 0 ser ut til å være standard rød i karakterordningene.
Mange takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 11 måneder siden #3049 by bert
Besvart av bert på emnet Sammenlign karakterer med mål
Hei Dkookster,
Du bør kunne tilordne hvilken som helst farge til en hvilken som helst verdi, har du noe imot å legge ved et skjermbilde av beregningen din når piler er på skjermen?
Hvis det endelige resultatet vises i numerisk form, må fargekonfigurasjonen ha tre elementer, den første når verdien er mindre enn 0, en andre når verdien er 0, og en tredje når den er større enn 0.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.