Sorter kolonne etter ikon

Mer
8 år 9 måneder siden #5625 by talmen
Sorter kolonne etter ikon ble opprettet av talmen
Skulle gjerne hatt muligheten til å sortere ved å bruke en kolonne som inneholder ikke-numeriske data som ikoner. (Også mulig at det kan gjøres, men jeg har ikke oppdaget hvordan ennå.)
Følgende bruker(e) sa takk: Elbowleeyo

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 9 måneder siden #5626 by bert
Besvart av bert på emnet Sorter kolonne etter ikon
Hei Tim, takk for dine gode ord.

Det er en måte å gjøre det på, det innebærer å tildele en numerisk verdi til disse ikonene først, slik at iDoceo vet hvordan de skal sorteres riktig.

Du finner en veldig grundig artikkel her. men det er fokusert på å utføre beregninger med disse ikonene.

Du kan hoppe over det meste, de grunnleggende trinnene er disse:

- Lag en karaktertype kalt 'ikonverdier' ​​for eksempel. I denne karaktertypen tildeler du en verdi til ikonene dine. Et hvilket som helst tall vil fungere så lenge hvert ikon er forskjellig. (dobbelttrykk overskrift > karaktertype > rediger legg til > numerisk karaktertype > ikoner)

- Tilordne denne karaktertypen til kolonnen du vil sortere (dobbelttrykk på overskrift > karaktertype > ikonverdier)

Sorteringsfunksjonen vil nå ta hensyn til disse ikonene

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
8 år 9 måneder siden #5627 by talmen
Besvart av talmen på emnet Sorter kolonne etter ikon
Wow! Det er en god løsning som jeg vet at jeg kommer til å bruke. Bare nok et eksempel på kraften og fleksibiliteten jeg snakket om. Når det gjelder de gode ordene, har du mer enn tjent dem – du har virkelig gjort leksene dine (og massevis av ekstra kreditt også!). Hvis du var i klassen min, ville du fått en "E" for eksemplarisk! :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.