Forslag: doble perioder, lekser og annet

Flere
9 år 4 måneder siden #5177 by loopspace
Forslag: doble perioder, lekser og annet ble opprettet av loopspace
Jeg har nylig begynt å bruke iDoceo og synes det er veldig nyttig.

Jeg har et par ting jeg vil se (unnskyld hvis disse allerede er oppført her).

1. Doble perioder. For øyeblikket ser det ut som om jeg har to måter å gjøre doble perioder på: enten som en enkelt periode og la en tom for den andre, eller som to enkeltperioder. Jeg bruker førstnevnte da det fungerer bedre med planlegging, men det betyr at tidspunktene ser rare ut.

2. Lekser. Det ville vært flott å kunne tildele lekser og få appen til å minne meg på når den skal inn.

3. Ressurser. Jeg lager PDF-lysbilder i en annen app og bruker deretter «Åpne i»-funksjonen for å legge dem inn i iDoceo. Jeg lagrer dem i dagboken, og det knytter dem til leksjonen for den dagen, noe som er flott. Noen ganger vil jeg imidlertid tilordne den samme ressursen til to leksjoner, men når jeg klikker på "Legg ved"-ikonet ser det ikke ut til å være en måte å legge ved en allerede importert ressurs.

4. Helligdager. Det ville være greit å kunne utpeke dager/uker som helligdager (jeg tenker på halve terminer) slik at de ble fjernet fra planleggeren og ikke regnet med å finne forrige og neste leksjoner.

5. Heltallskarakterer med karaktervelger. Jeg liker å bruke karaktervelgeren til å legge inn karakterer, men når de er numeriske tillater den desimaler som ikke alltid passer med karakteren. Det er veldig lite, jeg vet, men noen ganger ser det litt rart ut å se '7.00'.

Takk for en flott app!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
9 år 4 måneder siden #5178 by loopspace
Besvart av loopspace på emnet Forslag: doble perioder, lekser og annet
... og jeg fant nettopp feriebiten i kalenderen! Så skrap den av listen min.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
9 år 4 måneder siden #5179 by bert
Besvart av bert på emnet Forslag: doble perioder, lekser og annet
Hei loopspace,
Angående din #5 (numeriske karakterer):
Fra Karaktertyper-alternativet (på hovedskjermens linjal) > Trykk på den numeriske karaktertypen du jobber med > Avrunding > Kutt av til 1
Karakterredaktøren vil nå utelate disse desimaltallene.
Hvis du skriver inn mange numeriske karakterer, kan du også finne dette nyttig



#3 (ressurser) Fra karakterbokvisningen trykker du på Verktøy (øverste linje) > Ressurser . Her vil du kunne velge og kopiere ressurser til andre perioder. Vi vil prøve å gjøre dette alternativet direkte tilgjengelig fra planleggeren.
#2 (lekser) ja, vi har dette i våre gjøremål
#1 (doble perioder) denne vil ta mer tid!

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
9 år 4 måneder siden #5187 by loopspace
Besvart av loopspace på emnet Forslag: doble perioder, lekser og annet
Hei,

Takk for de! Jeg burde helt klart ha postet i en "hvordan gjør jeg?" kategorien i stedet for "Forslag".

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.