Kopiering av sitteplan til ulike klasser

Mer
1 år 7 måneder siden #10652 by JTWright1
Kopiering av sitteplan til ulike klasser ble opprettet av JTWright1
Av nødvendighet har jeg laget en ganske involvert sitteplan for en av klassene mine. Siden jeg underviser i elementær musikk har jeg totalt 22 forskjellige klasser, alle med samme sittearrangement. Jeg har ennå ikke funnet en måte å kopiere en sittemal som jeg har laget til forskjellige klasser. Hver gang jeg prøver å kopiere til en annen klasse, lar det meg ikke fordi elevlisten ikke er den samme. Dette må virkelig være et alternativ for situasjoner som min. Jeg liker ikke ideen om å gjenskape dette arrangementet 21 ganger til.

Noen ideer?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 7 måneder siden #10653 by bert
Besvart av bert på emnet Kopiering av sitteplan til ulike klasser
Hei JTWright1,
Jeg planlegger å forbedre dette i nær fremtid.
Ville det fungert for deg hvis alternativet Verktøy > Grupper automatisk lar deg velge en disposisjon for en annen klasse?
Saken er at til tross for at du gjentar malen, må du tildele/bytte elever til riktig posisjon.
Gi meg beskjed om dine tanker om dette.

Den "virkelige" løsningen som snart burde være klar er å lage disse malene med plassholdere, men gi meg beskjed om det forrige alternativet ville løse noe.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 7 måneder siden #10655 by JTWright1
Besvart av JTWright1 på emnet Kopiering av sitteplan til ulike klasser
Takk for ditt raske svar. Ja, den ideelle løsningen er å bygge en "setemalskaper" inn i systemet slik at lærere kan lage sine egne maler og deretter få tilgang til dem; omtrent som malene som er forhåndslastet. Med rutemønsteret i sitteplanen ser det ut til at det kan være funksjonelt.

I mellomtiden liker jeg forslaget ditt om å bruke Verktøy>Grupper automatisk-verktøyet. Jeg tror jeg kunne klare å tildele eller bytte elever etter behov.

Jeg prøvde å bruke Multiple Selection-verktøyet til å gruppere elever for å bevege seg massevis, men jeg følte det var rart at jeg i stedet for å tildele elever til en gruppe, måtte fjerne elever jeg ikke ville ha i gruppen. Så hvis jeg skulle flytte 6 av 24 elever, måtte jeg fjerne merket for 18 elever i stedet for å krysse av for bare 6. Det ble for tungvint.

Takk igjen for at du jobber med dette.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
1 år 7 måneder siden - 1 år 7 måneder siden #30621 by bert
Besvart av bert på emnet Kopiering av sitteplan til ulike klasser
Hei der,
Den første betaversjonen med plassholderne for sitteplanen jeg nevnte vil være tilgjengelig neste uke.
Det ville vært flott om kunne bli med i Beta-testene og gi noen tilbakemeldinger før den offisielle utgivelsen.
Hvis du er interessert, send meg en linje fra appen, trykk på Hjelp > Støtte og forslag og bare nevne
Sitteplan Beta.

Takk
Sist redigert: 1 år 7 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.