Kolonneoverskrifter

Flere
4 år 10 måneder siden #8072 by Mathsbuzz
Kolonneoverskrifter ble opprettet av Mathsbuzz
Hei Bert,

Jeg har en merkebok fra i fjor med datoer i kolonneoverskriften. Det er en kolonne for hver dag i studieåret. Jeg ønsker å gjenbruke den, men endrer åpenbart datoene til inneværende år. Å endre dem manuelt ville bety å gjøre det nesten 200 ganger. Finnes det en snarvei?

Også da jeg prøvde å redigere kolonneoverskriften manuelt, forventet jeg at datoen skulle være datoen i kolonnen slik at jeg kunne skyve året, men dessverre viser den dagens dato og det blir for kjedelig å endre datoen. Hjelp vær så snill!

Vennlig hilsen
MathsBuzz

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 10 måneder siden #8073 by bert
Besvart av bert på emnet Kolonneoverskrifter
Hei Mathsbuzz,
Datoer kan ikke endres i bulk siden de ikke nødvendigvis samsvarer med noen bestemt rekkefølge i de påfølgende årene.
I tilfelle dette hjelper, kan du fjerne datoene for alle kolonnene i bulk: Fra karakterbokvisningen > Verktøy > Kolonner > Alle > Rediger > Dato, men neste trinn med å tildele datoene dine blir ikke enklere.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 10 måneder siden #8075 by Mathsbuzz
Besvart av Mathsbuzz på emnet Kolonneoverskrifter
Hei Bert,

Takk for tilbakemeldingen. I datoene trenger jeg bare å endre årsdelen. Så 04/05/2018 må endres til 04/05/2019. Jeg er sikker på at du vil være i stand til å tenke på en måte. Selv om datoen viser som 04 når jeg prøver å redigere, vil det være ganske enkelt å endre årstall.

Et annet spørsmål - er det mulig å fjerne "Kolonneoverskrift"-feltet fra flere kolonner?

Takk
MathsBuzz

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
4 år 10 måneder siden #8079 by bert
Besvart av bert på emnet Kolonneoverskrifter
Jeg er redd det ikke lar seg gjøre for øyeblikket.
Hvis du vil opprette flere kolonner i bulk, i henhold til tidsplanen din:
- Konfigurer en favorittkolonne først (legg til kolonne > Favoritt) med ønsket konfigurasjon
- Legg til kolonne > Flere kolonner > Favoritt for å velge start-/sluttdato

iDoceo vil opprette en ny kolonne - med favorittens konfigurasjon - for hver dag timen din er planlagt til.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.