angi standardberegninger

Mer
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #6524 by BethJahn
angi standardberegninger ble opprettet av BethJahn
Er det en måte å sette en standardberegning på. Jeg bruker nesten alltid samme oppsett for beregninger på slutten av uken. Jeg har 18 klasser og må sette opp hver enkelt individuelt. Er det en måte å angi det med mine preferanser slik at jeg bare kan velge det hver gang og ikke trenger å sette det opp individuelt for hver klasse?

Eller er det en måte å kopiere det til klasser? Jeg har ikke lyktes med å prøve å gjøre det. Jeg kopierer andre kolonner hele tiden, men det ser ikke ut til å fungere å kopiere beregningskolonnene.
Sist redigert: 7 år 7 måneder siden av BethJahn.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 7 måneder siden #6525 by bert
Besvart av bert på emnet angi standardberegninger
Hei,
Jeg er redd det ikke er mulig å kopiere beregninger mellom klasser. Kolonnene regnestykket viser til eksisterer ikke i målklassen.

Hvis du bruker kategorier og kopierer hele kategorien (langt trykk på kategorioverskrift > Kopier) til en annen klasse, vil den beholde beregningen siden den overfører hovedoverskriften og dens underkolonner.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 7 måneder siden #6526 by BethJahn
Besvart av BethJahn på emnet angi standardberegninger
Det er ikke selve regnestykket som er et problem. Det hele er satt opp. Jeg må klikke legg til beregning, klikk addisjon, velg prosent over total tillegg, skriv inn tallet i startverdi per celle, velg kolonne, skriv inn kolonneoverskriften, velg karaktertype. Det er omtrent syv trinn før jeg i det hele tatt kan velge kolonnene som skal beregnes, og det må jeg gjøre hver uke i 18 klasser. Jeg vil gjerne kunne angi hvilken type beregning jeg gjør, og så er alt jeg trenger å gjøre å fortelle den hvilke kolonner som skal beregnes. Gir det mening?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
7 år 7 måneder siden #6527 by bert
Besvart av bert på emnet angi standardberegninger
Langt trykk på beregningen din > Kopier > Velg målklassen.
På målklassen dobbeltklikker du på overskriften > Rediger > Slett innhold og konverter til beregning > Tillegg.
Du må velge kolonnene, men resten av parameterne skal fortsatt være der

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.