sletter kolonne som får andre kolonner til å flytte :-O

Mer
10 år 2 måneder siden #4375 by Kathleen
Hei Bert,

Jeg har nylig lagt merke til at når jeg sletter en kolonne fra en karakterbokside,* hopper nærliggende kolonne(r) ofte til et annet område på samme side. Først trodde jeg at jeg ved et uhell hadde slettet feil kolonne, men det er ikke tilfelle. Det skjer på nøyaktig samme tidspunkt som den valgte kolonnen slettes, men det skjer ikke hver gang jeg sletter en kolonne. Jeg har ikke klart å finne ut om det bare skjer i spesielle situasjoner, eller om det er tilfeldig.

Uansett hva det er, skjedde det ikke før. Har noen andre lagt merke til denne merkelige (og noe bekymringsfulle) oppførselen? (Jeg vil åpenbart ikke miste noen data.)

Siden det nettopp har startet nylig, lurer jeg på om det er relatert til den siste OS-oppdateringen, som den merkelige kameraatferden nevnt i et annet nylig innlegg av en annen bruker (kamerasøkeren i iDoceo har også begynt å rotere bildet 90 grader, men resultatet bildet er riktig orientert).

Kathleen
*Jeg sletter kolonnene ved å velge "slett" fra hurtigmenyen som vises når jeg trykker og holder på toppen av en kolonne, i tilfelle det kan gi en pekepinn på hva som skjer

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 2 måneder siden #4376 by bert
Hei Kathleen,
Prøv dette: fra verktøy knapp på topplinjen / Kolonner / Endre posisjonen til en kolonne , trykk på OK. Gjenta prosessen og sett den på plass igjen.
Dette bør konsolidere den nåværende plasseringen til alle kolonnene dine, og sletting av kolonner vil (forhåpentligvis) ikke endre andre.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 2 måneder siden #4377 by Kathleen
Takk Bert.

Jeg skal prøve det og komme tilbake til deg... Etter at jeg er ferdig med rapportkortene mine :)

(Jeg vet at jeg har færre grupper og elever enn musikklærerne på denne listen, men har omtrent 500 karakterer å levere, for ~250 elever i neste uke. Jeg kan ikke fortelle deg hvor mye det å bruke iDoceo gjør arbeidet mitt mer håndterlig. Takk for at du har laget en så nyttig app!)

Kathleen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.