Faner og data

Flere
12 år 1 måned siden #103 by SuAmigo
Faner og data ble opprettet av SuAmigo
Hei, Admin :)

Jeg har nettopp begynt å bruke denne appen, og jeg lurte på hvordan jeg bytter mellom faner i en klasse uten at dataene på den første fanen forsvinner mens jeg bytter til den andre fanen osv. Jeg må bruke tilbakepilen for å gå tilbake til de opprinnelige dataene , men det sletter alle de nye kolonnene jeg la til i den andre fanen...?

Jeg er sikker på at jeg kommer til å ha flere spørsmål etter hvert, og jeg setter pris på måten du følger med på forumsiden på nettstedet ditt.

SuAmigo

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
12 år 1 måned siden #105 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Faner og data
Hei SuAmigo,
Tanken bak tabs er å fungere som sider i en bok, i vårt tilfelle en karakterbok. Med den forskjellen at innenfor faner fra samme karakterbok deler du kun elevlisten.
Så på hovedskjermen/tavlen velger du klassen/karakterboken du vil jobbe med og deretter fanen/siden til karakterboken. Den åpner hver klasse på den sist valgte fanen for den klassen.

Vanligvis vil hver fane inneholde forskjellige semestre eller andre konsepter, slik at du kan fokusere på et bestemt semester ett om gangen i stedet for å ha tusen kolonner på samme fane.

Det burde ikke være nødvendig å bruke tilbakepilen for å gå tilbake til de opprinnelige dataene, hver fane i klassen har sin egen informasjon og å tappe på den fanen skal vise den.
Gi oss beskjed hvis du løser det eller om det er noe annet i det!
Takk.
Følgende bruker(e) sa takk: SuAmigo

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
12 år 1 måned siden #109 by SuAmigo
Besvart av SuAmigo på emnet Re: Faner og data
Takk for svaret ditt.

Jeg tror spørsmålet/spørsmålene jeg ønsket å stille, etter å ha eksperimentert i dag, var hvordan jeg lagrer informasjonen på "side 1/tab 1", mens jeg oppretter nye sider/faner; fordi dataene på side 1 i går forsvant etter at jeg opprettet en ny fane? Jeg vet ikke hva jeg gjorde i dag, men informasjonen ble lagret på en eller annen måte, og det var ingen problemer med at informasjon forsvant på noen av sidene...

Mitt neste spørsmål er må jeg bruke Dropbox, eller kan jeg bare lagre all informasjonen jeg trenger for at klasserommet skal bruke en iPad? For øyeblikket vet jeg ikke hva vårt distrikts policy er om å sende ut informasjon gjennom tredjepartsservere, og jeg vil ikke ta den risikoen før jeg vet hva deres offisielle posisjon er. Jeg vil bare holde alt sikkert på iPaden min.

Igjen, takk for informative og raske svar!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
12 år 1 måned siden #110 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Faner og data
Hei Suamigo,
Glad du løste det ... liksom.
Om Dropbox, det er bare en praktisk måte å sikkerhetskopiere/importere/eksportere dataene dine på. Det er ikke nødvendig i det hele tatt, og jeg forstår bekymringene dine angående en tredjepartsserver.
Som et alternativ til en Dropbox-sikkerhetskopi kan du gjøre en fullstendig sikkerhetskopi med iTunes, som vil fungere også og vil bare involvere datamaskinen din.
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.