Hvordan kan jeg importere prefikser(?) fra etternavn?

Mer
3 år 7 måneder siden #9135 by DennisGoedbloed
Hei,

Fire lærere importerer 900 elever fra en enorm Excel-liste. Denne har alt vi trenger, inkludert skoleID-nummer, e-post osv.
Det vi ikke kan finne ut er hvordan man importerer de små prefiksene til etternavnene deres.

For eksempel kan en elevs fulle navn være Louis van Gaal.
I iDoceos import kan vi velge kolonnen med alle fornavnene (for denne studenten Louis) og alle etternavnene (for denne studenten Gaal), men vi kan ikke velge en kolonne med prefiksene?

Noen instruksjoner for hvordan dette skal gjøres?

All hjelp vil bli satt pris på!
Vennlig hilsen
Dennis Goedbloed

I dag vet vi prisen på alt og verdien av ingenting - Charles Dickinson

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9136 by bert
Hallo Dennis,
Du må opprette 'prefiks'-feltet (eller et annet du trenger) først i iDoceo, og deretter vil du kunne importere det med importveiviseren.
Detaljene er forklart her
www.idoceo.net/index.php/en/grade-book-a...personal-data-screen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9137 by bert
Dennis, hvis den tilpassede feltløsningen ikke fungerer for deg, kan du prøve å slå sammen de to kolonnene (prefiks med etternavn) før du importerer.
Vi vil prøve å legge til en mer strømlinjeformet løsning som inkluderer prefikset i iDoceos standard systemfelt.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9138 by DennisGoedbloed
Besvart av DennisGoedbloed på emnet Hvordan kan jeg importere prefikser(?) fra etternavn?
Takk for raske svar, Bert!

Setter stor pris på. Jeg vil prøve den første løsningen først:
Dessverre må vi overføre karakterer til et annet system (for hånd). For å gjøre dette så raskt som mulig er det viktig at rekkefølgen på etternavn forblir den samme (ikke sikker på om sammenslåing av prefikser og etternavn vil gjøre det samme).

Skal prøve det nå!

I dag vet vi prisen på alt og verdien av ingenting - Charles Dickinson

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9139 by bert
Hvis dette andre systemet godtar noen form for filformat, gi meg beskjed, så kan vi forberede en spesifikk eksportfunksjon for det.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 7 måneder siden #9140 by DennisGoedbloed
Besvart av DennisGoedbloed på emnet Hvordan kan jeg importere prefikser(?) fra etternavn?
Å legge til et felt fungerer bra, men jeg kan ikke ordne det mellom feltene Fornavn og Etternavn. Dermed vises den ikke i klasselistene :dry: . Så dette løser ikke problemet for oss, dessverre.
Forhåpentligvis vil det bli lagt til en strømlinjeformet løsning i iDoceo i nær fremtid, jeg er sikker på at det er mange studenter (internasjonalt) som har prefikser i navnet sitt så jeg regner med at det vil bli møtt med stor glede.

For eksportfunksjonen: det ville vært flott! Jeg vil kontakte spesialisten angående dette spørsmålet. Kommer snart tilbake til det!

Takk igjen for raske svar btw, setter stor pris på det.

I dag vet vi prisen på alt og verdien av ingenting - Charles Dickinson

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 6 måneder siden #9220 by DennisGoedbloed
Besvart av DennisGoedbloed på emnet Hvordan kan jeg importere prefikser(?) fra etternavn?
Hei Bert,

Jeg snakket med systemadministratoren min et par ganger, han sier at det sikkert er mulig. Han vil gjerne komme i kontakt med deg for å diskutere de tekniske detaljene for hvordan du eksporterer karakterer fra iDoceo til Magister (et mye brukt studentstyringssystem her i Nederland) på den mest effektive måten.

Er det en måte han kan få kontaktinformasjonen din (for eksempel e-post)?

Vennlig hilsen
Dennis

I dag vet vi prisen på alt og verdien av ingenting - Charles Dickinson

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 6 måneder siden #9221 by bert
Klart Dennis, en e-post til support @ idoceo.net vil gjøre det. Jeg er tilgjengelig der.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 6 måneder siden #9259 by bert
Hei Dennis, bare en rask oppfølging. Jeg mottok ingen e-post fra ham

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.