høypresisjonsberegninger

Mer
3 år 8 måneder siden #8857 by Tomka
høypresisjonsberegninger ble opprettet av Tomka
Når du oppretter en ny klasse, er det en bryter for å slå på/av høypresisjonsberegninger ved siden av HD-ikonet.

Jeg har ikke funnet i dokumentene hva dette betyr. Kan noen forklare?

Vennlig hilsen, Tom
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 8 måneder siden #8859 by bert
Besvart av bert på emnet høypresisjonsberegninger
Hei Tom,
Høypresisjonsberegninger er fortsatt en eksperimentell funksjon, og det er grunnen til at du ikke kan se noe informasjon på nettet vårt.

I standard beregningsmodus, hvis du velger en avrunding for en kolonne/beregning, er denne nye avrundede verdien (vist i cellen) den som tas med i neste beregninger. Det du ser er hva du får. Dette betyr også at avrunding flere ganger resultatene av en kolonne vil avkorte noen desimaler.

I høypresisjonsmodus beholdes den opprinnelige verdien av alle cellene, og avrundingsfunksjoner brukes bare når data vises på cellen, men internt blir hele tallet tatt med i beregningene dine, derav "høy presisjon". Du mister ikke presisjon ved å avrunde beregninger N ganger.

Denne modusen var ment for veldig spesielle beregninger, men hvis du har noen problemer, gi meg beskjed

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 8 måneder siden #8861 by Tomka
Besvart av Tomka på emnet høypresisjonsberegninger
Ok takk. Så for meg er det å slå av alternativet den riktige løsningen. Jeg var usikker på om eller hvordan dette endrer resultatene, men nå er det klart.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.