Appkrasj etter oppdatering ved import (løst)

  • DrNick
11 år 6 måneder siden #815 by DrNick
Oppdatert til ny versjon på iPad. Prøvde å laste opp CSV-er ved å bruke begge metodene fra Dropbox. Klassen vises på tavlen, men å trykke på den får appen til å krasje. Har reinstallert og samme problem - noen forslag?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 6 måneder siden #816 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Appkrasj etter oppdatering
Hei DrNick,
Beklager å høre det, la oss ta en titt. vil du sende meg den CSV-en på support@idoceo.net?
Prøvde du eksempel-CSV-filen i instruksjonene? Fungerte det?
Du bør bare bruke Dropbox-prosedyren, fra Dropbox-appen, som har blitt grundig testet og til slutt vil erstatte den gamle.

Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • DrNick
11 år 6 måneder siden #820 by DrNick
Besvart av DrNick på emnet Re: Appkrasj etter oppdatering
Kan ikke sende deg hele filen da den inneholder konfidensielle data om studenter, så tenkte jeg skulle kvitte meg med det meste av dataene bortsett fra kolonneoverskriftene før jeg sendte den. Prøvde å laste opp den endrede filen bare ved en tilfeldighet, og den er lastet opp perfekt. Kan det være noe i dataene som forårsaker krasjen som jeg må kvitte meg med??

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 6 måneder siden #821 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Appkrasj etter oppdatering
Hei DrNick,
Det er rart, kanskje en apostrof eller en merkelig karakter i CSV-filen? Hvis du eksporterer fra en Excel-fil, tall eller en annen kilde, prøv å eksportere med UTF8-koding, det er ikke alltid tilgjengelig, men du bør prøve det.
Er det tilfeldigvis en stor fil med mer enn hundre elever eller spalter?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • DrNick
11 år 6 måneder siden #822 by DrNick
Besvart av DrNick på emnet Re: Appkrasj etter oppdatering
OK tror jeg har funnet problemet. Nederst på listen over studentnavn og data var det noen celler som inneholdt annen info - hvis jeg fjerner disse før opplasting er det ikke noe problem og alt fungerer perfekt. Jeg vil sende deg en fil som krasjer appen bare slik at du kan sjekke den ut da dataene som forårsaker problemet ikke er konfidensielle. Takk for forslagene.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 år 6 måneder siden #823 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Appkrasj etter oppdatering
Utmerket, takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.