iDoceo-administrert app (nyttelast) med MDM (Relution)

Flere
2 år 4 måneder siden #10130 by Tokoloshe
God morgen alle sammen,

Jeg er ganske ny til å administrere MDM for skolen vår. Siden databeskyttelseslovene er ganske strenge i EU, kan jeg ikke la mine kolleger og studenter koble seg til andre skytjenester enn skoleskyen vår ved å bruke WebDAV.

Det jeg vil gjøre er å skjule de andre skyalternativene fra menyen, slik at de ikke kan velges i det hele tatt, kanskje til og med forhåndskonfigurere riktig server for WebDAV.

Til apps som Notability og Firefox er det mulig å administrere appen slik (eksempel fra Notability):


<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" " www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd ">


Giphy tillatt

iCloud tillatt

Linkdeling tillatt

Låste emner tillatt

Fotobibliotek tillatt

Nettklipp tillatt

Tillatte skytjenester

WebDAV
Åpne i




Du kan se at jeg bare tillater at Notability Documents deles gjennom WebDAV og "OpenIn", som er Airdrop osv. Er det noe slikt mulig for iDoceo? Hvis ikke, ville det vært mulig å inkludere dette? Jeg stoler på kollegene mine, men jeg vet at noen av dem ikke leser kontraktene de signerte. :)

Takk så mye! :)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 4 måneder siden #10133 by bert
Morgen Tokoloshe,
Det er ikke tilgjengelig ennå, men jeg liker tilnærmingen.
Men jeg må ta noen tester. Det ville vært flott om du kunne bli med på beta-testene
Send meg en linje på support @ idoceo.net når du har en sjanse og gi meg beskjed om trinnene du følger for å jobbe med den plist-filen.

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 4 måneder siden #10134 by Tokoloshe
Tusen takk, jeg skrev en e-post til deg med flere detaljer. Jeg vil gjerne bli med i beta-testene, men jeg må finne ut hvordan. Jeg kan ikke gjøre det med arbeidsnettbrettet mitt, for da må jeg også oppdatere alle min kollegas versjoner på grunn av VPP. :D

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 1 måned siden #10298 by bert
Vår neste Beta vil ha denne MDM-funksjonen Tokoloshe.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 1 måned siden #10305 by Tokoloshe
Søt, ser frem til det. Takk så mye!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 1 måned siden #10335 by bert
Du finner detaljene forklart her. Hvis du har en sjanse, prøv det og fortell meg hvordan det fungerer for deg.
Det er ingen måte å simulere denne oppførselen på vår side.
www.idoceo.net/index.php/en/system-articles/281-mdm

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 1 måned siden #10336 by Tokoloshe
Ser bra ut, skal implementere det i løpet av de neste dagene. I FAQ'en vil du kanskje også nevne buntidentifikatoren for iDoceo (net.idoceo.iDoceo).

Og er Synchronization = Backup?

Dette vil fjerne alternativene for synkronisering (sikkerhetskopiering?) fullstendig = Dette vil fjerne alle/noen sikkerhetskopieringsalternativer (synkronisering?)

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 1 måned siden #10337 by Tokoloshe
Ok, jeg implementerte regelen, men den endrer ikke noe i appen. Jeg startet appen/nettbrettet på nytt, men det hjelper ikke.

Kanskje du kan finne feilen i implementeringen min? :D
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 1 måned siden #10338 by bert
Synkronisering og backup er to forskjellige ting.
Synkronisering håndterer alle endringer og oppdaterer hver enhet automatisk via Apple/CloudKit uten brukerintervensjon.
Sikkerhetskopier er bare en sikker lagring av alle dataene i en bestemt enhet for sikkerhets skyld. I tilfelle enheten blir stjålet, ødelagt, kan du gjenopprette en sikkerhetskopi for å få tilbake alle dataene dine
Fra Innstillinger (girikon) > Om > 4 raske trykk på iDoceos ikon > MDM-innstillinger og sjekk hva det står der.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
2 år 1 måned siden #10339 by Tokoloshe
Okay takk. Da slår jeg av synkronisering også.

Det er ingen MDM-innstillinger, så jeg antar at versjonen min ikke er oppdatert ennå. Forklarer mye. :D Det er fortsatt 7.2.1.

Kommer tilbake til deg når den er oppdatert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.