Hvordan lage mapper vektet

Mer
3 år 6 måneder siden #9365 by Kathryn
Hvordan lage mapper vektet ble opprettet av Kathryn
Jeg er sikker på at dette er veldig enkelt, men jeg har ikke funnet ut av det.
Jeg vil sette opp karakterboken min så
Leksemappe 10 %
Quiz 30 %
Etc.. så hver kolonne vil være enkel tallkarakter og appen vil gjøre den magiske regnestykket og jeg vil ha en totalkarakter.
Hvordan gjør jeg dette??
Mange takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 6 måneder siden #9366 by bert
Besvart av bert på emnet Hvordan lage mapper vektet
Hei Kathryn,
Fra karakterbokvisningen > Legg til kolonne > Beregning > Vektet gjennomsnitt.
Trykk på overskriftene til mappene du vil ta hensyn til, og tilordne vekten

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 6 måneder siden #9369 by Kathryn
Besvart av Kathryn på emnet Hvordan lage mapper vektet
Takk for ditt svar. Når jeg velger vektet gjennomsnitt for mappen, viser den meg alle kolonnene i den mappen med en prosentboks.
Så hvis jeg hadde 3 oppgaver kan jeg få hver til å være verdt 3.3% til 10% Men det jeg vil er at mappen skal være 10% og så legge inn oppgavene med en tallkarakter. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mange oppdrag det blir. Men summen er 10 % av sluttkarakteren. Jeg håper dette gir mening.

Jeg vet at jeg ikke skal måtte justere verdien hver gang jeg legger til en oppgave.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
3 år 6 måneder siden - 3 år 6 måneder siden #9370 by bert
Besvart av bert på emnet Hvordan lage mapper vektet
Du trenger ikke å endre vekten på kolonnene inne i mappen. Standardverdiene vil fungere, og den vil automatisk beregne et gjennomsnitt mellom alle oppgavene du legger inn.

De 10 % må spesifiseres i beregningen over disse oppgavene, den der du velger hvilke kolonner eller mapper du skal ta hensyn til.

I legg til-kolonnen > Beregning > Vekt gjennomsnitt-alternativet velger du hvilke mapper du skal ta hensyn til og tilordner vekten. Denne vekten avhenger ikke av hvor mange kolonner som er inne i oppgavemappen.

Biologiprøveklassen viser en lignende konfigurasjon i 'Gjennomsnitt'-kolonnen. Her er et skjermbilde


Vedlegg:
Sist redigert: 3 år 6 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.