iDoceo-oppsett for PE over flere år

Flere
3 år 9 måneder siden #8750 by AidanPE
iDoceo-oppsett for PE over flere år ble opprettet av AidanPE
Hallo,

Jeg har brukt iDoceo i en årrekke i idrettstimene mine for å spore elevenes fremgang med hensyn til å dominere kastearm, sparkefot og en rekke kondisjonstester. Tidligere har jeg opprettet en ny klasse for hver av de 18 klassene jeg underviser og setter møysommelig hvert barn inn i sin nye klasse hvert år. Jeg føler at det ikke er den riktige måten å gjøre det på. Problemet jeg har er at jeg ikke lett kan se på progresjonen til en enkelt student over flere år. Elev A blir behandlet som en egen elev hvert år, og det krever at jeg husker hvilken klasse den eleven gikk i i 2017 for at jeg skal se på resultatene deres.

I år har vi laget en masterliste for 2020 og satt hver student inn der. Det er 170 navn. Jeg vet at jeg kan bruke gruppefunksjonen og sette disse elevene inn i deres nåværende klasser, selv om det ikke ser ut til å være en måte å se på bare disse elevene. Et annet problem oppstår her at jeg ikke trenger de samme vurderingene for hver klasse. Barneskolen gjør andre vurderinger enn ungdomsskolen.

DA vil jeg gjerne i 2021 kunne flytte elevene til de nye klassene sine og ha datareise med dem, i stedet for å opprette alle nye elever.

SÅ vil jeg gjerne kunne gå tilbake til deres gamle data og kopiere dem til deres nye profil (dette vil ta tid og krefter, men det er OK).

Så spørsmålet mitt er - forutsatt at det er fornuftig å tråkke, hva er min beste vei frem for å få iDoceo til å gjøre det jeg vil?

Mye verdsatt.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
3 år 9 måneder siden #8751 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo-oppsett for PE over flere år
Hei AidanPE

I år har vi laget en masterliste for 2020 og satt hver student inn der. Det er 170 navn. Jeg vet at jeg kan bruke gruppefunksjonen og sette disse elevene inn i deres nåværende klasser, selv om det ikke ser ut til å være en måte å se på bare disse elevene. Et annet problem oppstår her at jeg ikke trenger de samme vurderingene for hver klasse. Barneskolen gjør andre vurderinger enn ungdomsskolen.


Karakterbokfilteret vil gjøre akkurat det. Du kan fokusere på en enkelt gruppe, kombinasjon av studenter etter alle kriterier.
Det er forklart i detalj her
www.idoceo.net/index.php/en/grade-book-a...ts-in-the-grade-book

Du kan lage forskjellige faner for grunnskole/videregående skole, men karakterboken er ikke ment å blande alle elevene sammen.

DA vil jeg gjerne i 2021 kunne flytte elevene til de nye klassene sine og ha datareise med dem, i stedet for å opprette alle nye elever.

Du kan kopiere studentene til deres avsluttende klasser og deres personlige detaljer vil bli overført. Ikke karakterbokdataene deres automatisk.
Du kan:
- kopier karakterbokkolonner med dataene deres til den nye karakterboken.
- Hvis resultatene i celler er numeriske, kan du legge til en enkel formel som kan slå sammen data fra forskjellige klasser til en enkelt.
Hvis du trenger mer informasjon om noen av disse, gi meg beskjed

SÅ vil jeg gjerne kunne gå tilbake til deres gamle data og kopiere dem til deres nye profil (dette vil ta tid og krefter, men det er OK).

Som jeg nevnte er deres personlige profil kopiert til deres nye klasse. I tillegg,
sammendragsvisningen for hver elev lar deg se gjennom forrige års karakterbokdata
Du kan velge hvilke kolonner som skal vises i det sammendraget for hvert år
Her er et skjermbilde






Gi meg beskjed hvis jeg kan være til ytterligere hjelp.
Vedlegg:

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.