Sortering av studenter i DOB for PE-karneval

Flere
5 år 8 måneder siden #7539 by KateWalsh
Hei alle sammen, jeg er ny på IDoceo og lurer på om det er mulig å sortere elever fra hver klasse inn i en slags ny mappe i DOB? Jeg vil gjerne bruke denne til prøver for friidrettskarneval hvis mulig.
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
5 år 8 måneder siden - 5 år 8 måneder siden #7541 by bert
Velkommen Kate,
Fra karakterbokvisningen trykker du på Verktøy (øverste linje) > Elever > Sorter > Personlige data > Fødselsdato

Du vil se to felt, "Fødselsdato" og "Fødselsdato + alder" Velg bare "Fødselsdato"
Sorteringsrekkefølgen til elevene deles på alle fanene i samme klasse.



Og denne her, et alternativ for snarveielskere

Vedlegg:
Sist redigert: 5 år 8 måneder siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
5 år 8 måneder siden #7551 by KateWalsh
Besvart av KateWalsh på emnet Sortering av studenter i DOB for PE-karneval
Takk, jeg har prøvd dette, men fungerer ikke egentlig, da det bare sorterer innenfor gruppene. Klassene mine er sammensatte klasser. Jeg har satt dem inn i 2 grupper i klasselisten f.eks. 4 og 5. Det er kun sortering innenfor 4. og kun i 5. klasse. Jeg håper det gir mening...
Jeg prøver også å få dob fra flere klasser over på ett ark på en eller annen måte? Kan dette gjøres?
Takk

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
5 år 8 måneder siden #7552 by bert
Hvis en enkelt klasse har to grupper - bruk gruppefeltet i personlige detaljer - sørg for at du deaktiverer alternativet "Sorter etter grupper først"

Du kan slå sammen elever og deres personlige detaljer, inkludert DOB, fra flere klasser til én fra karakterbokvisningen > verktøy > elever > alle> kopi
Følgende bruker(e) sa takk: brettm

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.