Vår neste utgivelse 2.1

Mer
11 år 7 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #701 by bert
Vår neste utgivelse 2.1 ble opprettet av bert
Som vanlig, når 2.0 er ute, jobber vi allerede i vår neste utgivelse, vennligst legg inn forslag eller ideer for den neste her
Sist redigert: 11 år 4 måneder siden av bert. Årsak: Vår neste utgivelse vil hete 2.5
Emnet er låst.
  • Allison
11 år 7 måneder siden #764 by Allison
Besvart av Allison på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Jeg ville elske om du kunne inkludere noe enkelt for datainnsamling. Som noe som svar på spørsmål riktig ja eller nei.

Også fra møteplassstyret er det litt komplisert for mine spesialpedagogiske livsferdighetsstudenter å delta. Jeg ville elsket om det var mer tilgjengelig med bilder (dvs.: du klikker på bildet og automatisk en sjekk, x og sent vises).

Kanskje med planleggeren legge til en leksjonsplanfunksjon som automatisk emne, mål, gjør nå, fortsett, øv, evaluering.

Ellers er det en flott app!
Emnet er låst.
Mer
11 år 7 måneder siden #767 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Hei Allison,
Vi skal tenke på det! Jeg liker ja/nei-ideen, det er litt som oppmøtesjekken, men vi skal prøve å forbedre den.
Prøvde du oppmøtemodus for sitteplan? Det er forklart i detalj her
Takk for at du kontaktet oss!
Emnet er låst.
  • Neil
11 år 7 måneder siden #836 by Neil
Besvart av Neil på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Hei Bert, denne appen blir stadig bedre og bedre. Jeg har anbefalt den til mine arbeidskolleger, de synes den er fantastisk.

Her er noen forslag:

1. For oss her i Australia, ville det være mulig å legge til et alternativ for å ha oppmøtedatoformatet dd/mm eller dd mmm i stedet for mm/dd?

F.eks 07/09 eller 07 sep

2. En leksjonsplanlegger (dette kan ha blitt foreslått før)

3. Et alternativ for å tilpasse kolonnens standardegenskaper. Slik at når du legger til en ny kolonne, vil den ha dine egendefinerte attributter, f.eks. farge, bredde osv. Jeg vil finne dette nyttig når du legger til en ny kolonne for oppmøte.

Fortsett med det fantastiske arbeidet du gjør!!!
Neil ;)
Emnet er låst.
Mer
11 år 7 måneder siden #837 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Velkommen tilbake Neil,
Glad du likte det!

Om forslagene dine:
1-(dato) Du kan gjøre det allerede! Her er artikkelen som forklarer det i detalj . Våre brukere i Storbritannia hadde det samme problemet.

2-(planlegger) Ja, vi jobber med det allerede, vi har samlet inn noen bilder fra brukerne våre for å vite hva de forventer i planleggeren deres, hvis du ikke har noe imot å sende meg et skjermbilde eller en skanning (eller noe !) om hva du bruker nå, det ville hjelpe mye.

3-(ny kolonne) Absolutt, med så mange valg er det litt kjedelig å lage nye kolonner. Du har imidlertid et alternativ , som jeg tror det er aktivert som standard (sjekk det ut i Systeminnstillinger/iDoceo) som sier noe om å arve egenskaper fra den sist opprettede kolonnen, men vi vil forbedre den uansett. Her er beskrivelsen av disse alternativene

Takk
Emnet er låst.
  • Jason
11 år 7 måneder siden #840 by Jason
Besvart av Jason på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Har akkurat begynt å bruke appen, og jeg liker den veldig godt.

En av de store tingene for meg ville være muligheten til IKKE å bruke dropbox, men heller iTunes eller direkte import for å oppdatere klasser. Vi (skolestyret vårt) har ikke lov til å bruke dropbox-tjenesten med elevinfo på grunn av personvernproblemer.

Takk
Emnet er låst.
  • Jason
11 år 7 måneder siden #841 by Jason
Besvart av Jason på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Åh, jeg glemte nesten. En måte å eksportere oppmøte for bare én spesifikk kolonne og sende den på e-post. Dette ville la meg bruke iDoceo for å sende inn oppmøte til kontoret for hver periode og komme vekk fra papiret.
Emnet er låst.
Mer
11 år 7 måneder siden #846 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Hei Jason,
Om å bruke Dropbox til å oppdatere klasser, det finnes alternative metoder, det eneste du må klare er å få CSV-en inn i iPaden din (kanskje inn i en USB-harddisk som app?) og deretter bruke en "Åpne i" eller "Eksporter" funksjon. i den appen vil iDoceo vises i den tilgjengelige apps så lenge filen er en CSV.

Vi forbedret importfunksjonen for å godta informasjon fra praktisk talt alle apper som godtar filer, men vi fortsetter å referere til Dropbox for enkelhets skyld!
Kanskje en mild bruker kan gi mer informasjon om en app som støtter dette, jeg skal se nærmere på det og gi deg beskjed.

Om oppmøterapporten kan du faktisk gjøre det. Det er ikke et enkelt trykk, men det er heller ikke vanskelig. Du må bruke rapporten (ekspertmodus) og deretter sende den via e-post fra iBooks. Du har detaljene forklart her
Jeg laget en liten prøve med en enkelt kolonne, gi den en titt, du kan legge til så mange du trenger. Jeg tror det vil hjelpe, men vi vil forbedre oppmøterapportene.

Takk for at du kontaktet oss!

File Attachment:

File Name: oppmøte.pdf
Filstørrelse: 35 KB
Vedlegg:
Emnet er låst.
Mer
11 år 7 måneder siden #900 by Niteo
Besvart av Niteo på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Tout d'abord, félicitations pour cette mise à jour qui apporte de belles nouveautés.

Quelques angrer cependant:

1) dans les données des élèves, je remarque qu'il est umulig de supprimer eller modifier les sous-catégories du menu SYSTEM si bien que je conserve des lignes qui ne sont pas remplies ou qui ne korrespondent à aucune des infos qui m'interessent . Cette fonction ne semble tilgjengelig que dans les données personnalisables pour les élèves.

2) toujours dans les données élèves, certaines des informations que je veux rajouter ne sont pas nécessaires (ou peuvent même être différentes) d'une classe à l'autre. Pourquoi ne pas envisager de fixer ces modifikasjoner de données sur une classe quand c'est nécessaire ?

3) toujours dans les données élèves, il est dommage de ne pouvoir organisator l'ordre d'apparition des cases à remplir par un simple glisser/monter descendre.


Encore merci de vos innsats. Je n'ai pas encore fait le tour des possibilités de cette appli qui m'enchante de plus en plus.
Emnet er låst.
Mer
11 år 7 måneder siden #901 by bert
Besvart av bert på emnet Re: Vår neste utgivelse 2.1
Hilsen Niteo,
Nous allons essayer d'améliorer ces spørsmål!
Je ne suis pas sûr de la numéro 2 , il peut être un peu fastidieux de specifier des champs différents pour chaque classe, et ayant des champs communs et des champs singuliers sera une configuration complexe! Quoi qu'il en soit, nous allons y réfléchir.
takk
Emnet er låst.