iDoceo 8.6.0 med MS Teams-integrasjon er nå tilgjengelig i App Store!

Flere
1 år 1 uke siden - 1 år 1 uke siden #30840 by bert
Versjon 8.6 av iDoceo med mange interessante detaljer og forbedringer er nå tilgjengelig i App Store.
Takk til alle betatestere som gjorde denne utgivelsen mulig.
Bruk denne linken for å oppdatere
apps.apple.com/app/apple-store/id4771209...&ct=Homepage_es&mt=8

Nedenfor de viktigste forbedringene.
Hvis noen av disse ikke er forklart som de burde være, eller du vil ha mer informasjon, gi meg beskjed.
  • Integrasjon med MS Teams for Education.
    Du kan opprette klasser fra MSTeams, importere og eksportere oppgaver med karakterene deres.
    For den første tilgangen må MS Teams-administratoren gi tillatelse til iDoceo-brukere i deres organisasjon. De kan gjøre dette direkte fra applikasjonen eller på denne lenken: teams.idoceo.net
  • Tags
    I kolonnekoder har du en ny 'Ugradert' som automatisk vil fjerne den kolonnen fra enhver beregning.
    Navnet på den etiketten kan endres i Alternativer > Notatbok I innstillingene for oppmøtekolonnen kan du tilordne en standardetikett
    Det er nå en spesifikk tag-etikettberegning (legg til kolonne > Beregning) som tar hensyn til alle etikettene i gjeldende fane.
  • Filimport
    Oppdatert til nye formater fra EdPuzzle, Moodle og Socrative
  • karakterbok
    Ny Overordnet beregning, frosset (ved siden av elevenes navn) som tar hensyn til alle kolonner automatisk.
    Forbedrede elevkommentarer i celle, viser automatisk alle tilknyttede ressurser
     
Alternativet 'Vis karaktertype' vises tydeligere
 

I den automatiske editoren (standard) viser den maksimalverdien for karakteren for numeriske karakterer.
Vedlegg:
Sist redigert: 1 år 1 uke siden av bert.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 6 dager siden #30843 by Ben_E
Besvart av Ben_E på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Takk, det fungerer veldig bra. Administratoren vår oppdaterte til 8.6 og deretter kunne vi autentisere på skolenivå. Det eneste problemet jeg har støtt på er at å gå via enten iOS- eller iPadOS-appen for å legge til Teams forårsaker en MSALErrorDomain -50000-feil, mens det å gå via MacBook ikke gjør det. Det eneste som er annerledes er at begge de mobile enhetene har en autentiseringsapp (Microsoft Authenticator) som åpner for pålogging til Microsoft, og feilen oppstår når den gir tilbake kontrollen til iDoceo. Mac-en bruker imidlertid ikke autentisering, så det fungerte første gang uten problemer. Det betyr imidlertid at både iOS- og iPadOS-versjonene ikke lenger er koblet til OneDrive for sikkerhetskopiering heller, så jeg kan ikke være sikker på at installasjonene jeg har på de tre enhetene er ordentlig synkronisert lenger?

Kom noe slikt opp i betaversjonen? I så fall, hvilken løsning kom folk på?

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 6 dager siden #30844 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Takk for feedbck Ben_E, jeg skal reprodusere den på vår side og sende deg en oppdatert betaversjon i tilfelle du kan prøve den.
 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 6 dager siden - 1 år 6 dager siden #30845 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Det vil bli behandlet i en svært liten oppdatering, 8.6.1, så snart den er godkjent for App Store. Det bør ikke ta mer enn et par dager
Sist redigert: 1 år 6 dager siden av bert.
Følgende bruker(e) sa takk: Ben_E

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 6 dager siden #30846 by Ben_E
Besvart av Ben_E på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Takk – jeg har gått inn i TestFlight og 8.6.1 ser ut til å fungere bra med autentisering nå!
Følgende bruker(e) sa takk: bert

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

  • potet
1 år 6 dager siden - 1 år 6 dager siden #30849 by potet
Besvart av potet på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Fungerer utmerket! Takk for stadige oppdateringer og nye funksjoner!
Sist redigert: 1 år 6 dager siden av potet.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 1 dag siden #30857 by Ben_E
Besvart av Ben_E på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Hei igjen,

Jeg har nettopp lagt merke til en annen liten feil, og det kan være relatert til autentiseringsfikseringen. Siden 8.6.1 TestFlight / 8.6.2-utgivelsen, hvis jeg prøver å koble en gruppe til Teams, trekker den gjennom en liste over Teams men de er alle de arkiverte, og ingen av de nåværende. De eneste nåværende som dukker opp er de jeg koblet til med MacOS 8.6-versjonen før reparasjonen. Jeg har prøvd å slette noen virkelig gamle arkiverte team fra 2019/20-året bare i tilfelle det er et problem med antall lag som importeres, men alt det gjør er å redusere antall lag som vises i lenkedialogen. Det ser ikke ut til å trekke gjennom noe annet.

Jeg er ikke sikker på om dette er et konfigurasjonsproblem på vår side eller noe som har med autentiseringsrettingen å gjøre. Det genererer ingen feilkoder, så jeg kan ikke gi mye mer informasjon enn det, er jeg redd. Beklager å være en smerte!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
1 år 1 dag siden #30858 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Takk for tilbakemeldingen Ben_E.
Jeg trenger mer tilbakemelding på dette. Jeg vil forberede en spesiell betaversjon som du kan prøve, slik at du kan sende meg noen ekstra insignier

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 måneder 3 uker siden #30867 by Ben_E
Besvart av Ben_E på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Hei Bert,

Takk for det - jeg har mottatt e-posten for oppdateringen til 8.6.3, men den vises ikke i TestFlight for meg - jeg ga den et par dager i tilfelle den trengte å oppdatere et manifest eller noe på slutten av Apple men jeg har nettopp sjekket igjen, og den viser fortsatt 8.6.1 som gjeldende TestFlight-versjon.

 

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Flere
11 måneder 3 uker siden #30868 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 8.6.0 tilgjengelig i App Store!
Gi meg beskjed hvis noe har endret seg, og hvis du er på 8.6.3, send meg når du har mulighet informasjonen du ser når du legger til klasser fra MS Teams

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.