iDoceo-oppdateringsproblem

Mer
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #3611 by JP
iDoceo-oppdateringsproblem ble opprettet av JP
Jeg oppdaterte appen til den nyeste versjonen på min iPad 3, og satte opp kalenderen min i fullskjermmodus, så langt så bra – elsker de nye mulighetene og integrasjonen med iCal.

Etter å ha lagt til og endret noen avtaler i min eksisterende iCal-kalender via iPhone og synkronisert med iCloud, ble endringene ikke reflektert på iPaden min, noe som var merkelig. Tidshjulikonet snurret uendelig, men synkroniserte ikke.

Jeg prøvde deretter å bruke Mail og Safari på iPad, og fant ut at koblingen var ødelagt - den spytter meg rett og slett ut av begge appene og jeg finner meg selv tilbake til standardskjermen min med appikoner.

Så fikk jeg den lyse ideen om å slette iDoceo-appen, og tenkte at det kanskje kunne løse problemet ved å laste den inn på nytt. Som det viser seg, kan jeg ikke få tilgang til AppSrev heller...!

Kort sagt, Mail, Safari og AppStore apps fungerer ikke lenger, og min iCal synkroniseres ikke lenger mellom enheter. Dette er det første slike problemet jeg noen gang har møtt på de få årene jeg har eid denne iPaden.

Oppdatering av iDoceo er den eneste variabelen i ligningen. Jeg kan bare få tilgang til Internett via en tredjepart apps (amazon, google osv...). Dessuten bruker ipad-en batteritid i en aggressiv hastighet.

Alle forslag settes mest pris på!
Sist redigert: 10 år 7 måneder siden av JP.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden #3612 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Det er veldig rart JP. Vær trygg på at iDoceo ikke har noe med det å gjøre

Det virker mest sannsynlig som et problem med Apple-ID-en din, eller den påloggede kontoen, som er det som holder de forskjellige enhetene dine/apps synkronisert sammen.

Samspillet mellom iDoceo- og iCal-kalendere og integreringen av dem følger de strenge retningslinjene til Apples API-retningslinjer.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #3614 by JP
Besvart av JP på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Jeg skjønte nettopp at jeg postet dette i feil seksjon - beklager det. Flytt den gjerne dit den hører hjemme (eller slett hvis du foretrekker å diskutere via e-post!).

Problemet ser faktisk ut til å være relatert til iDoceos integrasjon med iCal, ettersom det var umiddelbart etter oppdatering til Rev 3.5 og overgang til fullskjermsalternativ da problemene startet. Apple-kontoen min er fin, og jeg kan få tilgang til, synkronisere og dele mellom alle enheter UNNTATT iPad.

Som jeg sa tidligere, er den eneste variabelen oppdateringen til den nye versjonen av iDoceo, og valg av fullskjermmodus som et alternativ. IMHO, tilfeldighetene er for store.

Hvis du foretrekker å følge opp via e-post, vennligst gi meg beskjed. Jeg er veldig imponert over produktet ditt, og er avhengig av det for noen av mine undervisnings-/planleggingsaktiviteter, og håper å løse dette problemet. Din hjelp ville bli satt stor pris på!
Sist redigert: 10 år 7 måneder siden av JP.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden #3615 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Hei JP,
Jeg vil fokusere på symptomet på å ikke ha tilgang til AppSrev.
Den aller første tingen å prøve før du går videre, er ganske enkelt å starte iPad-en på nytt ved å trykke på både hjem- og toppknappene samtidig i noen sekunder til omstartmeldingen vises.
Etter det, prøv å få tilgang til appbutikken igjen for å se om det er noen endringer.

Et kort teknisk notat til siden:
Alle apps i din iPad, inkludert iDoceo, er distribuert i et sandkassemiljø per app. Noe som betyr at uansett hva vi gjør fra iDoceo, selv om det er feil, vil det ikke påvirke resten av iPaden eller systemet.
Vi har ingen tilgang til din Apple-ID, e-postkonfigurasjon eller annen personlig informasjon om App Store. Dette setter noen ganger begrensninger for oss utviklere når vi prøver å tilby glamorøse alternativer, men på den annen side gir det absolutt trygghet når du laster ned en app fra butikken.

Ikke nøl med å poste på support@idoceo.net med funnene dine, så gir jeg deg gjerne ytterligere råd.

hilsen

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #3616 by JP
Besvart av JP på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Takk for at du følger opp så raskt - det setter jeg pris på.

Jeg tilbakestilte iPaden min flere ganger etter at problemet oppsto, som du foreslår ovenfor, men det løste ikke problemet.

For å være tydelig - min Apple-konto, e-post, Appstore, etc.. fungerer perfekt mellom alle de andre enhetene mine (2 iMac-er, en MacBook Air og en iPhone 5. Jeg har 100 % tilgang til funksjonene til hver app, og alle enhetene synkroniserer perfekt som vanlig.

Den ENESTE enheten som ikke lenger fungerer pent på Apple-lekeplassen, er iPad 3 som jeg lastet iDoceo på. Det har aldri gitt meg problemer før, og jeg bruker det mye.

Det neste trinnet som oppstår for meg er å laste iDoceo på nytt på iPaden min via en kablet iTunes-synkronisering fra iMac, og se om det løser det (første dag tilbake på skolen, og kan ikke prøve dette før jeg kommer hjem i kveld...) .

Hvis det ikke fungerer, antar jeg at jeg må fabrikkinnstille iPad-en min og laste inn alt på nytt via kablet iTunes-synkronisering.

Hvis du kan tenke på noe mindre drastisk, vennligst gi meg beskjed.

På den positive siden har jeg sikkerhetskopier av alle data og apps (iCloud og harddisk), og iDoceos data er sikkerhetskopiert på både Dropbox- og GoogleDive-kontoene mine, så arbeidet mitt bør ikke fordampe (bra jobbet med de nye sikkerhetskopieringsfunksjonene, forresten!).
Sist redigert: 10 år 7 måneder siden av JP.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden #3620 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Men åpnes appbutikken når du trykker på den? Eller krasjer den?
Fra iPad-innstillingene/iTunes/App-butikkene kan du prøve å logge ut og inn igjen.

Hvis ingenting annet fungerer, må du kanskje prøve å gjenopprette med en tilbakestilling av faktor. Jeg ville tatt en iCloud-sikkerhetskopi (fra iPad-innstillinger/iCloud/Backup) for å ha minst to forskjellige kopier med to systemer.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #3621 by JP
Besvart av JP på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Det krasjer på iPad. Problemet er med iPad. Alle andre enheter fungerer fint på alle apps, inkludert appbutikken. Det virker som om alt iCloud-relatert/tilkoblet apps har blitt rammet, men bare på iPad. Merkelig...

Jeg har en fullstendig sikkerhetskopi av iPad-dataene mine og apps på iCloud så vel som på iMac-harddisken min, så det høres ut som om den fullstendige tilbakestillingen av fabrikken er veien å gå på dette tidspunktet.
Sist redigert: 10 år 7 måneder siden av JP.

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden #3635 by JP
Besvart av JP på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Problemet ser ut til å være løst etter å ha tilbakestilt iPad til fabrikkinnstillinger og lastet den inn på nytt via iTunes-synkronisering.

Takk for din hjelp og respons, Bert som absolutt bidrar til å skille iDoceo fra mange potensielle konkurrenter med liten/ingen kundestøtte. Olé!

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.

Mer
10 år 7 måneder siden #3636 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo-oppdateringsproblem
Veldig glad det fungerte JP. Takk for at du sa ifra

Vær så snill Logg inn or Opprett en konto å delta i samtalen.