iDoceo 3.5

Flere
10 år 3 måneder siden #4168 by Benela
Besvart av Benela på emnet iDoceo 3.5
For det første kan jeg ikke synge iDoceos lovsanger nok. Jeg begynte å bruke appen i begynnelsen av dette studieåret, og det er ingen underdrivelse å si at den har revolusjonert måten jeg organiserer timene mine på.

Tre forslag til fremtidige versjoner:

1) (ettersom noe et medlem kommenterte tidligere), ville det være veldig nyttig å ha en nedlastbar versjon av håndboken. Internett er aldri der når du virkelig trenger det, og å ha tilgang til dette offline vil være en stor hjelp.

2) en kalkulator innebygd i appen. Jeg synes for øyeblikket at jeg avslutter iDoceo for å regne ut beregninger, og må enten møysommelig bytte fra kalkulator til iDoceo for hver karakter, eller finne ut at jeg har vært borte fra iDoceo lenge nok til at jeg må starte på nytt.

3). En måte å dele klassekarakterbøker og oppmøteposter osv. i terminer eller trimestere.


Jeg håper også du ikke blir gal der borte ved å endre designet for å matche den nye iOS-en. Det er nydelig og vakkert som det er :p

Takk for alt ditt harde arbeid! Beste 6€ jeg har brukt hele året!
Emnet er låst.
Flere
10 år 3 måneder siden #4170 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Velkommen Benela,

1) Jeg skal se hva vi kan gjøre med dette. Vi fortsetter å oppdatere nettet nesten daglig, og fra vår erfaring har PDF-filer en tendens til å bli utdaterte ganske lett. Vi legger til videoer og opplæringsprogrammer på mange sider, og en PDF-fil med all den informasjonen ville være enorm. Kanskje noen iBook ville være en bedre løsning.

2) Ja, dette vil være et fint tillegg, bemerket.

3)Vi prøver å være så fleksible som mulig i denne saken. Å lage og skjule faner bør gjøre det! Gi meg beskjed hvis jeg mangler noe

PS: Vi vil fortsette å jobbe med iDoceos utseende, men ikke i denne nye (og heller kjedelige) iOS7-retningen, ikke bekymre deg for det.
Emnet er låst.
Flere
10 år 2 måneder siden #4218 by boglll
Besvart av boglll på emnet iDoceo 3.5
Hei og godt nytt år!
Jeg er en iDoceo-nybegynner og begynner å finne ut hvordan jeg bruker den. Det ser ut til at mange funksjoner er nyttige for meg, men ikke desto viktigere: diagrammer og diagrammer for å analysere hele klassens fremgang OG enkeltstudentoverskuddet. Siden jeg er veileder for et kurs, må jeg følge 6/7 instruktør på veien, og det er derfor vanskelig å overvåke hvordan studentene har det bare å ha en oppfølger av tall... (Forbedrer, går ned, står stille) . I tillegg er et spesifikt diagram nyttig for meg: Kiviat-diagrammet, da jeg enkelt kan identifisere (og vise elevene) svakheter og styrke. For tiden var jeg i stand til å finne bare 1 (!) app for å gjøre dette, kalt spiderchart, er ganske bra i resultatet, men vanskelig å slå seg ned og ingen datautveksling med andre app (ingen import...). Jeg jobber rundt for å ha diagrammer (men ingen Kiviat...) som filtrerer student etter student, eksporterer til tall, lager diagrammet og sender tilbake til iDoceo, men det er virkelig tidkrevende! Hvis jeg kunne lage alle mine diagrammer direkte inne i iDoceo vil være perfekt!
Håper i 3.5 du legger noe for å hjelpe meg!
Med vennlig hilsen
Gigi
Emnet er låst.
Flere
10 år 2 måneder siden - 10 år 2 måneder siden #4259 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet iDoceo 3.5
Hei Bert,
Jeg ble nylig med på et nettsted som tilbyr leksjonsplanlegging kalt www.commoncurriculum.com
Jeg fant den generelle strukturen til "Long Range Planner" ganske nyttig for å ha god oversikt, og jeg synes det hjelper virkelig å planlegge fremover. Kanskje du allerede jobber med noe i denne retningen, men jeg tenkte jeg skulle dele dette likevel.
Jeg ville synes det var veldig flott om vi kunne ha en planleggerfunksjon som ville tillate noe sånt som dette "oversikts"-panelet.

Igjen, takk for det fantastiske arbeidet du gjør. Appen din er den beste!
Sist redigert: 10 år 2 måneder siden av Nenuial.
Emnet er låst.
Flere
10 år 1 måned siden #4353 by DKK
Besvart av DKK på emnet iDoceo 3.5
En ting jeg gjerne vil se er full Bluetooth-tastaturstøtte; for øyeblikket fungerer det bare med tekstfelt
Emnet er låst.
Flere
10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #4366 by Sirdec
Besvart av Sirdec på emnet iDoceo 3.5
Je souhaiterais voir une amélioration sur les plans de classe.

Idocéo permet de faire des groupes de 2 ou 3 aléatoirement mais j'aimerais qu'il puisse faire aussi des groupes de 4 ou plus.
J'aimerai aussi qu'Idocéo puisse faire des groupes en leietaker compte des absences eller élèves dispensés du jour par exemple. Il suffirai de choisir les critères que l'on veut (par exemple,les présents....), puis le nombre de personnes par groupe souhaité (2,3,4 ou 5) puis de laisser faire Idocéo pour faire des groupes.

Cette fonction serait très utile pour des disciplines où les élèves ne sont pas dans une classe mais sur un terrain de sport par exemple comme en Education Physique et sportive.

merci
Sist redigert: 10 år 1 måned siden av Sirdec.
Emnet er låst.
Flere
10 år 3 dager siden #4445 by digital_kjeks
Besvart av digital_kjeks på emnet iDoceo 3.5
Hi

Jeg elsker iDoceo 3. Den største nye tingen for meg var masseimporten av bilder, noe som sparer mye tid.

Funksjoner jeg vil se i 3.5

- Hvis jeg har samme time på samme dag, kan jeg ikke legge til forskjellige notater til hver leksjon i planleggeren

– Det ville vært flott om jeg kunne redigere innholdet i linjalen slik at jeg hadde favorittsnarveiene mine der.

– Ville vært fint å kunne bruke planleggeren min som standard i stedet for klassene mine når jeg laster idoceo

- Ville vært fint å legge til gratis, lunsj, pauser, etter og før skole i planleggeren uten å måtte lage en klasse for dem

- Jeg har en kolonne som skal minus innholdet i en kolonne fra en annen, men hver gang jeg laster inn appen på nytt, går minussymbolet tilbake til pluss som standard.

– I rapportene har jeg lagt til merknader til kolonneoverskriftene. Det ville vært fint å inkludere disse i rapportene, da de ville være svært nyttige for foreldre.

– Ville vært flott å ha en slags atferdsovervåking, som classdojo, lagt til sitteplanen.

– Masserapportering, kan e-postene sendes automatisk i stedet for at jeg må klikke send på hver e-post?

- Sitteplan - masseflytting av elevene. De vises alltid øverst til venstre, det er her jeg lager mine faktiske planer, så jeg må flytte dem ut av veien før jeg kan starte og bestille dem.

Beklager at det er så mye, men dette er en så flott app, og jeg vil gjerne se at den fortsetter å bli bedre!
Emnet er låst.
Flere
9 år 11 måneder siden #4458 by houbaruda
Besvart av houbaruda på emnet iDoceo 3.5
Un super logiciel mais il manque:
- Intégration de graphique pour analyser diverse
-Un lien pour chaque élève afin qu'il puisse visualiser sa progresion ou alors un envoie du rapport personnel en un seul clic pour tous les élèves.
Fortsettelse følger
Emnet er låst.
Flere
9 år 11 måneder siden #4473 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Hei alle sammen,
Ville bare holde deg oppdatert på fremgangen vår. Det er en stund siden jeg svarte på de siste forslagene dine, skal løse dette akkurat nå.

Vi jobber døgnet rundt med alle de nye funksjonene for iDoceo 3.5. Vi vil imidlertid gi ut en vedlikeholdsversjon før det, offisielt kalt iDoceo 3.1 . Fortsatt ingen frist.

Når sant skal sies, vil det ikke være mange interessante tillegg i denne. Vi har lagt mye arbeid i å knuse feil og gjøre om alle skjermene for iOS7.
På den annen side har ikke hovedutseendet til iDoceo endret seg mye, og vi har ikke blitt helt flate, vi elsker fortsatt tre- og skinnsømmene våre.

Vi vil snart legge ut hele listen over forbedringer for denne neste versjonen 3.1, for det første, her er noen av dem:

- Planleggeren vil nå godta merknader/ressurser på flere perioder for samme klasse på samme dag.
- Planner støtter opptil 20 perioder. Perioder kan gis nytt navn og skjules.
- Forbedrede rapporter: student, dagbok, planlegger og sitteplan.
- Forbedret WebDAV-støtte
- Forbedret eksport av XLS/XLSX karakterbok
- Ny XLS/XLSX/CSV-importveiviser
- Feilrettinger: kamerastøtte på iOS7, kalkulus - addisjon (ved bruk av minussymbol) og mer
- noen overraskelser, som vanlig.
Emnet er låst.
Flere
9 år 11 måneder siden #4510 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
Hei digital_kjeks,

Jeg har lagt til forespørslene dine i oppgavelisten vår.
Noen kan gjøres allerede, og andre er planlagt for en senere utgivelse, her noen kommentarer:

- Hvis jeg har samme time på samme dag, kan jeg ikke legge til forskjellige notater til hver leksjon i planleggeren

Ja, dette vil være mulig i vår kommende versjon 3.1

– Det ville vært flott om jeg kunne redigere innholdet i linjalen slik at jeg hadde favorittsnarveiene mine der.

Ja, dette må forbedres. I gjeldende versjon kan du velge om du vil ha tidsplanen eller planleggeren på linjalen (hovedskjermlinjal / trykk på Alternativer / hovedskjerm / vis planlegger på linjal)

– Ville vært fint å kunne bruke planleggeren min som standard i stedet for klassene mine når jeg laster idoceo

Regn med dette for 3.1 også.

- Ville vært fint å legge til gratis, lunsj, pauser, etter og før skole i planleggeren uten å måtte lage en klasse for dem

Du kan gjøre dette allerede ved å legge til en tekst på plassering og la klassen stå tom. Jeg er klar over at det ikke er veldig intuitivt. Periodefeltet er imidlertid obligatorisk.

- Jeg har en kolonne som skal minus innholdet i en kolonne fra en annen, men hver gang jeg laster inn appen på nytt, går minussymbolet tilbake til pluss som standard.

Dette er vår feil. Det løses i 3.1

– I rapportene har jeg lagt til merknader til kolonneoverskriftene. Det ville vært fint å inkludere disse i rapportene, da de ville være svært nyttige for foreldre.

Notert.
Jeg trenger å vite om du bruker kommentarfeltet, som er et lite tekstfelt i kolonneoverskriftskonfigurasjonen, eller om du jobber med merknadsfanen som tillater mer tekst og ressurser.

– Ville vært flott å ha en slags atferdsovervåking, som classdojo, lagt til sitteplanen.

Ja, denne er i veikartet vårt.

– Masserapportering, kan e-postene sendes automatisk i stedet for at jeg må klikke send på hver e-post?

Denne vil være litt vanskeligere å løse. Vi kan ikke sende e-post uten brukerens samtykke ennå, men vi har en løsning i horisonten.

- Sitteplan - masseflytting av elevene. De vises alltid øverst til venstre, det er her jeg lager mine faktiske planer, så jeg må flytte dem ut av veien før jeg kan starte og bestille dem.

Notert!

hilsen
Emnet er låst.