iDoceo 3.5

Mer
10 år 7 måneder siden #3656 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet iDoceo 3.5

bert skrev: -Vi får se hva vi kan gjøre med det synet. Hvis du trykker og holder på planleggerens periode, går du til den spesifikke klassen, og da vil dagsvisningen 'Enkeltdag' i dagboken tillate deg å legge til flere tekster. Noterte imidlertid forespørselen om å unngå alle disse trinnene.

Ok den visningen er litt bedre, men tekstdelen tar fortsatt bare halvparten av iPad-skjermstørrelsen, det jeg ønsker er å ha en visning der du liker bare tingene du skrev ned og vedleggene å klikke på.
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3658 by BethJahn
Besvart av BethJahn på emnet iDoceo 3.5
Jeg er enig med CAReynolds. Det ville vært veldig fint å ha et søkealternativ som vil finne hvilken klasse som har hvilken elev. På begynnelsen av året kan jeg ikke engang huske hvilket klassetrinn de hører til i, enn si hvilken klasse. :)

En annen tanke jeg har er muligheten til å overføre en elev til en annen klasse. Jeg har 362 elever og ca 300 av dem blir de samme neste år. Hvis jeg bare kan tilordne dem på nytt, slipper jeg å gjøre om bilder og alt siden vi ikke får de nye bildene deres før i november. Dette er kanskje ikke gjennomførbart, men det er noe å tenke på.

Og jeg har allerede nevnt det for deg, men jeg legger det her også, jeg vil gjerne lage en mal for en oppgave som brukes daglig eller i flere klasser eller i begge. For eksempel vil jeg kunne legge til en deltakelseskarakter daglig til hver klasse på samme måte som når jeg deltar. Sett opp slik du vil ha det én gang, og legg det deretter til på et øyeblikk når du trenger det (med gjeldende dato).
Følgende bruker(e) sa takk: 78 gaselle
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3661 by bert
Besvart av bert på emnet iDoceo 3.5
@Nenuial En gang i enkeltdagsvisningen finner du alternativet ved siden av bindersen for å skjule resten av timene og fokusere kun på den gjeldende i fullskjerm

@Pat bemerket! Jeg er ganske sikker på at vi har diskutert dette på e-post. Er det deg?

@CAReynolds og @BethJahn Jeg tror dere begge mangler "Søk"-knappen på hovedskjermen. Dette vil se etter enhver student, i hvilken som helst klasse. Trykk på den, og den vil bringe karakterboken deres på skjermen, med et filtersett (på den øverste linjen), for kun å fokusere på den eleven.

@CAReynolds du kan øke størrelsen på standard ansiktsgjenkjenningsramme, fra hovedskjermen / Innstillinger / Sitteplan / Ansiktsgjenkjenningsforskyvning, prøv med 20 og la meg få vite hvordan det fungerer for deg.

Noterte forespørselen din på ikonene. Ikonlisten øker sakte og vi må legge til nye tilnærminger til ikonutvalget, bortsett fra Quick Editor.

@BethJahn Ja, fikk den malforespørselen.
Følgende bruker(e) sa takk: CAReynolds
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3668 by hrmony17
Besvart av hrmony17 på emnet iDoceo 3.5
La meg starte med å si at iDoceo var hovedgrunnen til at jeg ønsket å få en iPad, og denne utgivelsen sementerer den som min nummer 1-app.

Her er de eneste tingene jeg ser et potensielt problem med:

– Jeg er enig med @Pat i at spesiallærere (musikk, pe, kunst osv.) kan ha mer enn 12 perioder (spesielt på grunnskolenivå). Selv om årets timeplan gjør at jeg så vidt kan presse alle timene mine inn, ville det være fint i årene som kommer å ha muligheten for mer enn 12 perioder.

– Jeg elsker den nye kalendervisningen, men når jeg går inn i helligdager, har jeg ikke funnet en måte å angre en ferie på når jeg gjør en feil og tilordnet en til feil dag. Det eneste jeg klarte var å slette alle høytider og begynne på nytt. Dette er veldig frustrerende når du har massevis av ferier å legge inn og du roter til på en av de siste.

Jeg har spilt med den nye utgivelsen i 2 dager nå, og det er de eneste 2 tingene jeg har lagt merke til så langt. Takk for en fantastisk oppdatering!
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3673 by BethJahn
Besvart av BethJahn på emnet iDoceo 3.5
Ah. Ja, jeg manglet søkefunksjonen på hovedskjermen. Takk for at du påpekte det. Jeg hadde bare sett den i klassene.
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3674 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet iDoceo 3.5
Ok, jeg skjønner hvorfor du ikke forstår hva jeg snakker om. Jeg har noen dager hvor jeg bare har en periode, da er det ingen annen periode å skjule og i akkurat det tilfellet tar arrangementsdelen mye plass (selv når det ikke er noen hendelser å vise...). Jeg bruker også ganske ofte liggende modus og der tar arrangementer opp halve siden, for meg er det bortkastet nyttig plass. Kanskje et alternativ for å skjule hendelsespanelet? (Og nå er jeg sikker på at du kommer til å fortelle meg at dette allerede er mulig og jeg har gått glipp av det)!
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3675 by CAReynolds
Besvart av CAReynolds på emnet iDoceo 3.5
Takk, Bert! Jeg savnet søkeknappen. Den gjør akkurat det jeg trenger. Advarsel til andre, men jeg skjønte ikke at filteret holdt gjennom hele problemet, så da jeg gikk inn i en annen klasse, trodde jeg at jeg mistet alt! LOL. å fjerne filteret løste problemet!

Og takk for tipset om ansiktsgjenkjenning. Jeg må kanskje endre den for å justere for hvert bilde (noen ble tatt nærmere enn andre), men dette vil gjøre susen. Hvis du har kontroll over dette, ville det vært veldig kult om det var et alternativ når du er i ansiktsgjenkjenningsmodus for å justere boksene rett fra bildet.

Takk igjen for en flott app. (BTW - jeg pleide å være programvaredesigner i mitt andre liv, og jeg kjøpte en Mac i sommer slik at jeg kunne lære å skrive min egen app fordi jeg var så frustrert... ser ut til at jeg ikke trengte den Macen likevel - du har dekket så mye av det jeg skulle gjøre!) Bravo!

Cynthia
Emnet er låst.
  • Brenda
10 år 7 måneder siden #3680 by Brenda
Besvart av Brenda på emnet iDoceo 3.5
Jeg er hjemmeskolemamma. Jeg underviser for tiden 2 barn med 2 forskjellige karakterer. Jeg vil gjerne ha mer enn én planlegger slik at jeg kan planlegge for hvert barn. Men jeg elsker appen så langt.

Jeg har ikke noe imot at lunsjen er en del av en periode i planleggeren fordi jeg kan planlegge våre faktiske lunsjer.

Vil også ha appen til å varsle meg om periodeendringer på en måte som en bjelle ringer mellom timene. Akkurat nå bruker jeg en gjøk-app.

Også varsler for forfallsdatoer ville vært fint. Jeg vet ikke, kanskje appen gjør disse tingene. Jeg er ny på app. Jeg har nettopp kjøpt den i helgen.
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3696 by Nenuial
Besvart av Nenuial på emnet iDoceo 3.5
En annen "bug" jeg har lagt merke til:
I uke- og dagsvisningen henger ikke den fete og kursive formateringen som brukes andre steder. Farger og understreking gjør, men ikke fet og kursiv formatering. Også hvis du endrer formateringen i dag- eller ukevisningen, vil det endre størrelsen på skriften (den blir mindre).

En annen forespørsel:
Det ville vært fint å ha et eksport- eller e-postalternativ for studentrapporten. Foreløpig (med mindre jeg ikke fant trikset) må vi bare muligheten til å sende til elev, forelder eller begge deler. Men jeg vil finne det nyttig å ha en pdf som jeg kan skrive ut og dele ut til elevene.
Emnet er låst.
Mer
10 år 7 måneder siden #3698 by MissV
Besvart av MissV på emnet iDoceo 3.5
Jeg kan være annerledes enn mange mennesker, men jeg vil virkelig, VIRKELIG ha en nedlastbar brukerveiledning tilgjengelig. Det er virkelig irriterende å ha et emne nevnt i "hvordan" uten detaljer, og deretter måtte sile gjennom forumene for mulige svar. Jeg vil gjerne ha en guide med en indeks.

Takk!
Følgende bruker(e) sa takk: merkelig
Emnet er låst.