Vår neste utgivelse 2.6

  • Brett
11 år 3 måneder siden #2660 by Brett
Besvart av Brett på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei. Som mange har nevnt er dette en utmerket app med et virkelig stort potensial! For meg er det et par ting jeg gjerne vil se (Vennligst si om dette allerede er mulig!)

1. Ytterligere beregninger som "teller" F.eks. hvor mange fravær, hvor mange forsinket. Er det en måte å beregne forekomstene av visse ikoner?

2. (Knyttet til punkt 1) Noen enkle operatorer i beregningsskjermbildet vil virkelig bidra til å forenkle og utvide funksjonaliteten. Jeg innser at det ikke er et regneark, men alle andre funksjoner vil være en god sende!

3. En 'mesterorganisator' separat for individuelle dagbøker. For eksempel bruker jeg for øyeblikket en kopi av timeplanen min med plass til å skrive hvor jeg sto opp til siste leksjon. Jeg har mange repetisjonstimer, og det blir veldig fort forvirrende! Jeg skjønner at du ganske enkelt kan legge til klassedagbøkene, men å ha informasjonen på ett sted vil være veldig nyttig for meg. Jeg sendte deg et bilde av hva jeg mener, det er lettere å se det og forklare det!

4. Kopier beregninger - som du sa du allerede jobber med. Takk for dette!

Fortsett den gode jobben. Jeg sprer ordet om denne appen...

Skål,

Brett.
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2661 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei Brett,
1 og 2 Notert, vi vil prøve å legge til noen tilleggsfunksjoner for spesifikke bruksområder i stedet for de faktiske mer generiske som er vanskelige å bruke i noen tilfeller. Poenget vårt er å ha regnearklignende operasjoner uten at dets kompleksitet tar vare på brukernes forespørsler, så... arbeidet pågår fortsatt!

3. Takk for bildet, vi skal prøve å ha noe akkurat sånt, kanskje litt penere :P

hilsen
Følgende bruker(e) sa takk: Brett Huckstep
Emnet er låst.
  • Brett
11 år 2 måneder siden #2662 by Brett
Besvart av Brett på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei Bert - gode nyheter om punkt 1 og 2 - det vil virkelig hjelpe. Jeg setter pris på utfordringen med å holde arbeidsflyten så enkel for de fleste brukere som mulig, samtidig som jeg lar andre som meg gå seg vill i analyse :oppmuntre:

Hei - ukeplanleggeren min er veldig pen ... helt til jeg begynner å skrive på den! :P Så alt som fjerner behovet for håndskriving vil være betydelig mer attraktivt!

Spørsmål: (Beklager hvis det ikke er tema)
Mens jeg er her, i stedet for å åpne en annen tråd om dette - mangler jeg noe med oppmøtesirkelgrafen i elevdataskjermen? Jeg laget et fremmøteark for denne terminen og har et beregnet felt (som hopper over tomme felter) som gir meg det nåværende oppmøtetall ... utelater de dagene på arket som ennå ikke kommer. Men når jeg dobbeltklikker på studentdataskjermen ser det ut til å inkludere alle cellene, til og med fremtidige datoer. Den oppgir totalt =24 (Riktig antall dager for hele semester) 15 gaver, 0 Abs. Denne studenten har 100 % oppmøte så langt, men beregningen refererer til alle 24 cellene i stedet for de 15 som har forekommet langt – noe som gir henne et oppmøtetall på 62 %. Er det en måte å konfigurere "totalen" for bare dagene som har skjedd så langt? Håper det gir mening!

Tusen takk - flott arbeid på gang her Bert! Jeg skal spre ordet...

Brett
Emnet er låst.
  • Brett
11 år 2 måneder siden #2663 by Brett
Besvart av Brett på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Duh... jeg tror jeg har funnet svaret på spørsmålet ovenfor. Hvis du klikker på siste datooppføring i dataskjermen, får du en delvis oppmøtegraf under. Så... det eneste problemet jeg har nå er om jeg trenger å gjøre et autorisert fravær, f.eks. at elever har gått glipp av timen på grunn av en eksamen. Er det en måte å gjøre dette på? Foreløpig ser jeg kun tilstedeværelse/fravær/sen.

Jeg kunne foreta en beregning for dette, men den ville ikke koblet til dataskjermens pene sirkelgraf - det er en fin funksjon du kan bruke på foreldrekvelden for å vise individuelle data i stedet for hele klassen. Så jeg antar at det er en forespørsel - tilbake til emnet igjen :oppmuntre:

Btw, er det en referansehåndbok tilgjengelig? I så fall skal jeg grave i, jeg søker alltid i forumet og veiledninger først.

Cheers.
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2666 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
@Brett,
Ideen bak oppmøte i iDoceo er å lage dagens kolonner etter hvert som de kommer, uten å opprette dem på forhånd (du kan gjøre det selv). Her finner du noen detaljer om dette, dvs. hvordan lage en spalte for dagens oppmøte fra sitteplanen eller karakterboka
Hvis du trykker på tannhjulikonet når du er i karakterbokvisning, vil du ha oppmøtekonfigurasjonen som lar deg tilordne en ekstra tilstand og et andre ikon for oppmøte.
De er ikke tatt i betraktning for sirkelgrafen, men det fjerde ikonet vil telles i sammendraget.
Vi har fortsatt ikke den referansehåndboken siden vi utvikler raskere enn vi kan dokumentere... veldig vanskelig å følge med. Noen instruksjonsvideoer kommer, og vi vil fortsette å legge til flere veiledninger, ikke nøl med å legge ut spørsmålene dine her eller lage et nytt emne for det. Jeg vet at det ikke er ideelt, men vi er et lite team for jobben!
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2667 by Brett Huckstep
Besvart av Brett Huckstep på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Takk for begrunnelsen bak oppmøtet - det hjelper faktisk ganske mye. Jeg antar at det ligger i min natur å stadig "telle ned" til slutten av semesteret, jeg liker å se veien videre bli mindre!

Ingen bekymringer om manualen - jeg legger gjerne ut her. Takk igjen for støtten. Imponerende greier!

Nå... tilbake til å se om jeg kan produsere et fraværsfelt ved å trekke fra kolonner. Jeg har gjort det ved å bruke prosenter i en karakterbok, jeg burde kunne gjøre det ved å bruke frekvenser. Det slår å gjøre markeringen jeg skal gjøre...

Cheers.
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2668 by welshkirsten
Besvart av welshkirsten på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei Bert,
Elsker appen og sprer ordet.
Jeg skulle gjerne sett i neste oppdatering å kunne bruke fargede fonter i dagboken. Dette er fordi jeg er en visuell slankere og ville fargekode for lekser, leksjoner og notater. Jeg ønsket å kunne se alle klassene mine i én dagbok, og siden siste oppdatering kan jeg se hva som er planlagt, men jeg liker å kunne se én klasse om gangen og planlegge uken på den måten. Jeg synes det er mye lettere.
Det andre ønsket er for timer, ikke så mye for leksjoner start og slutt, men for tidsbestemte oppgaver.
Takk for at du gjorde meg nesten papirfri. :)
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2670 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei welshkirsten,
Vi vil prøve å legge til fargekodene, men vi er litt begrenset med den for øyeblikket fordi vi må tilby iPad1-kompatibilitet, i det minste en stund til, og dette ville være lettere å gjøre med iOS6. Notert!

Ikke sikker på hvor du skal plassere disse tidtakerne i iDoceo! Jeg skal likevel tenke over det

hilsen
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2688 by Brett Huckstep
Besvart av Brett Huckstep på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Justeringer av oppmøteforespørsel:

Bare et par ideer angående oppmøtefunksjonen...

1 . Ville det være mulig å legge til et "autorisert fravær"-alternativ for å gå med tilstede/fraværende/sent? Kan dette bli fanget opp av dataradargrafen, det ville være veldig nyttig!

2. Noen sjanse for automatisk å inkludere dagen sammen med datoen i kolonnen? Et felt på 3 bokstaver for dagen ville være flott... Hvis du endrer høyden på kolonnen, justeres den automatisk vertikalt, og gir deg nok plass til å vise hele begrepet.

Som alltid... Tusen takk!
Emnet er låst.
Mer
11 år 2 måneder siden #2690 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei Brett,
Omtrent 1. Vi er nesten der, nå kan du legge til et fjerde ikon/konsept i oppmøteinnstillinger, men det stemmer ikke i grafen eller i sitteplanen

Omtrent 2. Det var et gammelt innvilget ønske! Du finner detaljer om hvordan du gjør det her
Angi datoformat
Emnet er låst.