Vår neste utgivelse 2.6

Mer
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #2541 by bert
Vår neste utgivelse 2.6 ble opprettet av bert
Legg gjerne inn forslag til diskusjon her.
Vi jobber allerede med neste versjon, og forbereder spesifikasjonene
Sist redigert: 11 år 3 måneder siden av bert.
Emnet er låst.
  • Steve Porter
11 år 3 måneder siden #2574 by Steve Porter
Besvart av Steve Porter på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei, appen er fantastisk og blir bare bedre.

2 ting jeg vil se.

1-evnen til å starte uken på søndag når jeg jobber i utlandet. Dette vil gjelde timeplanen og kalenderen slik at søndagen er ved start.
2-evnen til å skrive ut individuell studentinformasjon eller eksportere / sende den. For eksempel å inkludere navn, klasse, kommentarer og testresultater. Dette vil være veldig nyttig på foreldrekvelder.

Tusen takk og fortsett med det flotte arbeidet!!

Steve
Emnet er låst.
Mer
11 år 3 måneder siden #2575 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Takk for at du kontaktet oss Steve,

Det første punktet du nevner burde fungere allerede! iDoceo er ment å bruke iPadens systeminnstillinger for å bestemme om den skal starte på mandag eller søndag.
Ta en titt under (System) Innstillinger/ Internasjonalt / Regionformat.
Kalenderappen din i iPad skal fungere på samme måte, gi meg beskjed hvis du ikke kan løse det

Det andre punktet er på vei, det var en viktig funksjon vi la ut av 2.5 fordi vi passerte fristen vår. Regn med det for vår neste store oppdatering.

Vennlig hilsen
Emnet er låst.
  • Steve Porter
11 år 3 måneder siden #2580 by Steve Porter
Besvart av Steve Porter på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Tusen takk for svaret. Jeg skal se etter det første punktet. Den andre...Jeg kan vente på dette uten problemer...som et arbeid rundt har jeg opprettet en kolonne og deretter lagt til merknader til denne, og deretter filtrert studenten for å bygge opp sine merknader. Fungerer fint frem til oppdateringen.
Skål
Emnet er låst.
Mer
11 år 3 måneder siden #2605 by Johnuren
Besvart av Johnuren på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Jeg er så ny på dette, disse er kanskje allerede...

Jeg må ha muligheten til å legge til et tredje eller fjerde ikon til det raske oppmøtet. Ett trykk er her to trykk er unna (x) tre trykk ikke forberedt fire trykk...., i stedet for å måtte legge til ikonene separat. Jeg bør være i stand til å standard oppmøtet til å fungere som for alle klasser.

Hvis vi bruker nivåer (1-4), kan jeg legge inn det i stedet for en numerisk verdi? Og ja har det som et raskt tillegg fra hovedskjermen?

Dette er et veldig imponerende program, som anbefaler det til andre lærere.

Jeg kommer til å tenke på mer!
Emnet er låst.
Mer
11 år 3 måneder siden #2608 by ultimat8rep
Besvart av ultimat8rep på emnet Noen forslag fra Homeschooler
Først, la meg si at jeg elsker appen din! Det er den eneste skolearrangøren laget for lærere som også jobber for en hjemmeunderviser. Og hjemmeskolen apps er rett og slett ikke kraftige nok. Din er fantastisk, og jeg har anbefalt den til offentlige skolelærere og hjemmeskolelærere som jeg kjenner.

Her er noen forslag som jeg gjerne vil se i neste utgivelse:
-- Inkluder et sted for å legge til en "tittel" øverst i hver tidsplan, slik at jeg kan navngi hver planside.

-- Viktigst: Inkluder muligheten til å ha mer enn to tidsplaner! Jeg bruker hver time for et annet barn...heldigvis har jeg bare to på skolen nå...men 2-åringen min skal i barnehage om noen år...ok, jeg er litt tidlig ute, men jeg trodde jeg ville spurt nå! :>

-- Noen måte å lage et alternativ som lar en alarm ringe i begynnelsen og slutten av planlagte timer? Jeg prøver å holde oversikten med tidsstyring, og dette vil hjelpe enormt.

-- Er det en måte å legge til en tidsregistrering, kanskje festet til hver fane eller hver oppmøtesjekk. Jeg trenger å holde styr på undervisningstimer for statens hjemmeundervisningsregler, og jeg tror ikke det er en rask måte å gjøre det på nå. Det vil tillate meg å kjøre en oppmøterapport og få tidsbruken per fane (innenfor hver klasse) beregnet automatisk basert på antall oppmøtekontroller jeg inkluderer.

-- Jeg vet at du nevnte i et tidligere innlegg at du ville gi et slags "skjul"- eller sorteringsalternativ for studenter...Jeg tar den ideen! Jeg ville elske muligheten til å bare vise enkelte elever innenfor bestemte faner. Takk for det!

-- Til slutt har jeg problemer med "tekst og ikon"-alternativet i kolonneredigeringsprogrammet. Jeg hadde håpet at hvis jeg valgte det alternativet, kunne jeg skrive inn en tallscore, for eksempel for en test, og deretter velge det grønne merket som ikon, og den kolonnen ville da gi data for en karakter (teksten) og oppmøte (haken). Men den grønne sjekken er dessverre ikke inkludert i oppmøtetall. Noe som betyr at jeg i tillegg til å registrere en poengsum for testen, må opprette en egen kolonne for oppmøte. Når du først kommer inn i et travelt skoleår, med mange spalter, gjør det separate oppmøtekolonner ute av drift og mer arbeid...jeg må være OCD, for det gjør meg gal... bare lurer på om det er en måte å lage alle "grønne haker" uansett hvor de er i en fane eller kolonne lik et "ja" for oppmøte.

Tusen takk for en app av så høy kvalitet, og for muligheten til å lage en "ønskeliste"...Jeg setter absolutt pris på alt arbeidet ditt, og vil rangere deg høyt i appSrev.
Emnet er låst.
Mer
11 år 3 måneder siden #2610 by bert
Besvart av bert på emnet Noen forslag fra Homeschooler
Velkommen til iDoceo ultim8rep,
De to første forslagene er på en måte knyttet til en viktig funksjon vi vil ha i vår store oppdatering. Vi vil prøve å legge til en kalender som lar deg konfigurere flere tidsplaner og spesifisere perioder for hvert semester.
Vi prøver å unngå overkompliserte konfigurasjoner for å begynne å bruke iDoceo ... og jeg liker ideen om å legge til flere tidsplaner ... vi får se hvordan det blir. Det er på en måte vanskelig å møte en løsning som passer alle for dette...

-- Enhver måte å lage et alternativ som lar en alarm ringe i begynnelsen..

Jeg liker denne, bemerket!

-- Tidsporingsfunksjon

Dette er en god idé, men det vil være vanskelig å implementere med dagens oppsett. Notert!
Hvis noen andre liker denne, vennligst stem opp!

Om oppmøtehaken

Det er noe vi fortsatt jobber med ... Den eneste måten for appen å gjenkjenne en spalte som en oppmøtekolonne, er ved "Editor" .
Den opprinnelige ideen var å ha en egen fane for oppmøte, slik at de ikke blandes med vurderingskolonner, men kanskje vil det gjøre å legge til et alternativ for å skjule/vise alle oppmøtekolonner på en gang.
Vi må beholde visse "problemer" for bakoverkompatibilitet, og det tar litt tid å forbedre dem, men regn med det.
En annen ting du kan prøve: i stedet for å lage tekst-/ikoner-kolonner, lag oppmøtekolonner som vanlig. Du vil ha tekst-/ikonredigeringsprogrammet tilgjengelig ved et trykk og hold i hver celle ... det vil være tregere enn et dobbelttrykk, men all informasjon vil være i samme celle.

Takk for at du kontakter oss, ikke nøl med å legge inn nye forslag!
hilsen
Emnet er låst.
Mer
11 år 3 måneder siden #2611 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Takk Johnuren,
Konfigurasjonen av oppmøteikoner trenger fortsatt noe arbeid, vi prøver å inkludere disse tilleggsinnstillingene!
hilsen
Emnet er låst.
Mer
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #2658 by Kylie.Evans
Besvart av Kylie.Evans på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei, jeg elsker appen så langt, og med en ukes bruk i løpet av det nye skoleåret har den fått en treningsøkt!

Jeg vil gjerne ha tidsplanen for å koble til dagboken? Så dagboksiden viser timene for dagen (i timeplanrekkefølge) som jeg kan skrive ut/e-poste for lærervikaren min når jeg er borte? Og også når en klasse ikke forekommer på en dag, vises den ikke i dagboken?

Takk for alle de nåværende flotte funksjonene!

ETA: Bare lest litt lenger inn i forumet og skjønte at dette allerede er et arbeid som pågår, ikke sikker på om det vil kunne eksporteres?
Sist redigert: 11 år 3 måneder siden av Kylie.Evans.
Emnet er låst.
Mer
11 år 3 måneder siden #2659 by bert
Besvart av bert på emnet Vår neste utgivelse 2.6
Hei Kylie,
Ja, du vil kunne eksportere den i forskjellige formater, og en av dem vil forhåpentligvis se ut som en vanlig papirplanlegger. Vi har samlet noen prøver for å lage våre egne.
Hvis du vil dele et eksempelark med planleggeren, send det til support@idoceo.net, så har vi det i tankene!

hilsen
Emnet er låst.